3 חודשים אחרי כניסתה לתפקיד מבקשת אישור מליאה לאפשר לה להעניק הרצאות

מנהלת מטה ראש העיר גרינברג, מבקשת להקדיש חלק מזמנה למתן הרצאות. נזכיר שראש מטה אחר קרס תחת עול התפקיד. מה כל כך פשוט אצלה שהיה מסובך אצל אחרים?

רבקה רביץ
רבקה רביץ

במליאה הקרובה תובא בקשה של רבקה רביץ, ראש מטה לשכת ראש העיר גרינברג לאפשר לה לקיים הרצאות בזמנה הפנוי כמובן. ממנהלי לשכות בעבר למדנו שהזמן מאוד לוחץ, לעיתים אפילו צפוף מדי עד כדי כך שאחד הרמטים (יוחנן מאלי) פרש בגלל העומס בתפקיד. רביץ נכנסה לנעליים קטנות? ייתכן, היא מוכשרת, היא בעלת ניסיון, ועם זה מורכבות האחריות שבתפקיד המוטל עליה באמת שהיא מהמסובכות בעולם. רביץ רק בתחילת הדרך, ניחוחות הניצחון עדיין מרגיעים ומשלים ציבור חרדי צמא ורעב, הבעיות עוד יצוצו. למשל, אי זמינות מנכ"ל לפתרון בעיות מתעוררות, למשל הקצאות וזה על קצה המזלג.

תפקיד מנהלת מטה ראש עיר בבית שמש הוא תפקיד שקטן על כישוריה ויכולותיה של רביץ. אמרנו כבר שהיא בחירה מצויינת, כאשר החליטה אז בירכנו על בואה לעירנו, עם זאת התעסקות בעוד מקצוע- מתן הרצאות הוא מקצוע מרתק בפני עצמו שמחייב הקדשת שעות לא מוגבלות.

רביץ (47), אם ל-12, תושבת קרית יערים (טלז סטון) בעלת ניסיון רב בשירות הציבורי. רביץ ליוותה את נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין כראש לשכתו כשר התקשורת, כיו"ר הכנסת ולאחר מכן כראש הסגל לנשיא המדינה. בנוסף, בשנים האחרונות שימשה כיועצת בכירה לשורת גופים ציבוריים. היא בעצמה. עתה היא מבקשת אישור מליאה לאפשר לה להעניק הרצאות. החוק מאפשר להעניק לבעל תפקיד לעסוק במלאכה נוספת. מלאכה שבהחלט 'תגזול' ממנה זמן יקר מאוד, מה מעבודתה כאן, מה בהשקעתה במקום לא פחות חשוב - ביתה רחב הידיים ברוך ה'.

באחת ההרצאות שלה באוניברסיטה הפתוחה מפרסמת רביץ התייחסות למימד הזמן, בעניין אחר, זמן המושקע על ידי כולנו בחיפוש במדיה. הנה דברים שלה. לא נגענו, רק ציטטנו.

"חייבים לזכור שהזמן הוא המשאב הכי חשוב שקבלנו.
והגזלן הכי גדול של זמן הוא המדיה. לא מזמן ראיתי מחקר שמסביר כמה המדיה מוציאה סטודנטים מהריכוז וכמה היא מזיקה להם. אנחנו לא צריכים מחקרים בשביל לדעת שזה נכון. הטכנולוגיה חשובה והיא יכולה לתת לנו המון, אבל לא לשכוח: המדיה והטכנולוגיה הם טובים עבורנו כל עוד הם כלים שמנוהלים בידינו ולא אנחנו מנוהלים על ידם. כל עוד תהיה אדון על הטלפון שלך ועל המדיה הוא רק יועיל לך, ברגע שנהפוך לעבדים שלהם- זה יתחיל להפריע

ומה תעשו בכל הזמן שתפנו לכם בעקבות קצת התנתקות מהמדיה?
קראתי פוסט של עיתונאי שיצא לו לקיים לאחרונה 3 ראיונות עם אנשים חולים מאד, 2 מהם הלכו לעולמם זמן קצר לאחר הריאיון. כששאל אותם, אם היו מקבלים את החיים שוב במתנה מה היו עושים אחרת. אף אחד לא אמר שהוא היה עובד שעות נוספות. כולם אמרו שהיו מבלים יותר זמן עם המשפחה והחברים שלהם. אז לנו יש את ההזדמנות- לבלות קצת יותר עם המשפחה ועם החברים. אמרו לאנשים הקרובים אליכם כמה אתם אוהבים אותם ותשקיעו בהם. לכו לסבתא, בלי הטלפון ותגידו לה שאתם אוהבים אותה." אם את מאמינה במה שאת מרצה, ההוכחה עלייך.

גב' רביץ, שתי עבודות, הן מעמס לא קטן על הגוף, על הנשמה, בעיקר על הזמן. מה תעשי עם הזמן שתפני מהכנה להרצאות, מאיסוף חומר, מצילומים, מעריכה, מכתיבה, מגיבוש רעיונות. אנחנו כמובן מאחלים לך חיים ארוכים ובריאים, אז אולי תפני זמן לטובת המשפחה, לטובת הילדים, הנכדים, ותוותרי על הרצאות.

מן הסתם, יאשרו לה. העתיד יוכיח מה טוב לה או לנו, השקעת זמנה כמרצה או בטיפול בצרותנו.

נושאים: בית שמש, רבקה רביץ, הרצאות
רבקה רביץ
רבקה רביץ
רבקה רביץ
רבקה רביץ
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: