2018- נלחמים על החיים..

שנת 2017 מאחורינו. הדלת נפתחה לשנת 2018, מצפים כי אליהו יבוא בה, וגם עם כל הקושי שהיה בשנת 2017, יש בה גם דברים חיוביים כמו למשל כביש 38... ועם זאת במה שתלוי בנו, יכול להיות הרבה הרבה יותר חיובי. ברוכה הבאה שנת 2018

תקווה נושנה
תקווה נושנה

2018, שלום לך שנת 2017. נפרדנו מעוד שנה ופותחים דף לשנה חדשה. שנה אזרחית חדשה, והחיים בעירנו, גם אם יהיה בה רוב חרדי תמשיך להתנהל בכל עניין ועניין לפי השנה האזרחית. כך מדינת ישראל מתנהלת, וכך גם המערכת שלנו המקומית, השבטית תמשיך להתנהל.

מה היה לנו בשנת 2017? כמו בכל תחומי החיים היו לנו בעיר רגעים יפים וגם כאלה שעדיף לשכוח. את שנת 2017 נדמה לי בית שמש, תושביה ותושבי האיזור יזכרו שנים רבות, והכול בשביל כביש 38. אין ספק שהכביש הפתוח לרווחה, תרתי משמע מוסיף לעולמנו מה שהיה חסר לנו במשך עשרות שנים. כבר לא צפיפות ומחנק, ובעיקר לא סכנה מיותרת בדרכים צפופות ומשובשות. ומעניין שמה שצריך לשמח אותנו, מאוד אפילו, לא ממש מניב את התוצאה הרצויה כלפי העיר בית שמש. היכן? בפיתוח אתרי תעשייה. בית שמש כמו בית שמש בכל עניין לא יודעת לנצל את מה שיש לה כדי להיות אתר אטרקטיבי לתעשייה. עדיין העיר מתבססת על מסחר ושירותים ופחות על תעשיה בכלל ובודאי אם מכוונים אז המקום הכי מתאים להייטק. יש בקרבת בית שמש אתר תעשייה צומח- פארק צרעה, יש ליד בית שמש אזור תעשיה שמנהיגות בית שמש חמדה ולא קיבלה, א.ת. הר טוב, מתפתח, תוסס ומתקדם, בעוד בית שמש הופכת את איזור התעשייה הצפוני שלה למתחם מסחר, ואינה מפתחת תחליף לו. אמר מי שאמר שהתפתחותה של עיר מבוססת בעיקר על הכנסות מארנונה בתעשייה. זוהי ההכנסה הכי טובה והכי גבוהה לעיר. בית שמש אינה מקדמת, אינה יוזמת, היא אפילו מתבוססת בכישלונה של חברה כלכלית שאמור לפעול ולפתח.

ומכביש בינעירוני לכבישים העירוניים, סוף סוף אחרי שנים של כבישים מחוררים ככברה, יש לנו כבר כמה כבישים שאתה בקושי שומע את המנוע. בורות כיכר הרב בצרי יישארו רק בתמונות... העבודות עדיין לא הושלמו, ועם זאת כאשר חצי מהעבודה כבר נעשתה חייבים לברך רק שלא תתלנהבו יותר מדי, כי יש עוד מה לעשות.

בבית שמש נבנים עתה אלפי יחידות דיור, כמובן לרוב בעיקר עבור ציבור חרדי. יש ביקוש וההיצע הוא אפילו מעבר לביקוש. בונים בונים ובונים. אלפי יח"ד, בניה בלי תשתיות ובלי כל הצרכים הנדרשים לקיים כאן חיי איכות. בשנת 2017 החלו או גובשה תכניות בנייה לאלפי יח"ד. זה מפחיד!! זה מדאיג!!! לא בגלל סוג התושבים שיגיעו, אלא בגלל הדברים החסרים לאותם דיירים שכבר גרים או מתגוררים כאן. אלה לתדהמתם, ועתה אף לאכזבתם מבינים שלהגיע לעיר בלי תשתיות ועם הבטחות זה ממש לא נכון לעשות. מה הפלא שיש גם ציבור חרדי שכבר מבין את הנורא הזה ועוזב את העיר...

שנת 2017 תיזכר כשנה בה החלו בונים את היכל התרבות העירוני. למי מיועד? את מי ישרת? עוד נראה בימים האחרים... בינתיים סוף סוף מקיימים הבטחה על הנייר של שנים רבות. השנה גם האצטדיון העירוני לקראת השלמה. בשנת 2017 נחתם הסכם הגג עם ממשלת ישראל. תשעה חודשים אחרי חתימת ההסכם, שינסו אלה שהיו בעדו להוכיח עד כמה היה ההסכם הזה יעיל וטוב לבית שמש?

שנת 2017 תיזכר גם כשנה בה הלכה עיריית בית שמש לבית המשפט הרבה יותר פעמים בכל שנה קודמת, תביעות כספיות (י.ד. היסעים) במכרז ההיסעים, תביעת כספית מאת כנפי יונה, תביעת ערעור על גובה ארנונה, (פוליסיטי) בג"ץ השלטים, ביזיון בית המשפט, בג"ץ לביטול בחירות הרב, ותביעת אומץ לביטול מכרז הרווחה. ניהול נכון, מחשבה ישרה הייתה מונעת את רוב הסכסוכים שהגיעו לבית המשפט. שלטון מקולקל כמו שיש בעיריית בית שמש לא מתמודד נכון עם הבעיה שאת פתרונה בדרך כלל הולכים למצוא בזירה המשפטית.

ושנת 2017 תיזכר כעוד שנה בה המשיכו תושביה החילוניים של העיר לברוח ממנה. ואולי זו תוצאה לכל מה שנאמר לעיל, כי בסה"כ אנשים מחפשים להתגורר, לתת חינוך טוב לילדיהם, לעשות סיבוב אחר הצהריים בפארק, ללכת לסרט טוב, לראות הצגה טובה ולשוב הביתה בשלום. אז מכל הסיפור הזה נותר לעשות סיבוב מריר ולשוב הביתה מהר לראות את המירוץ למיליון או אגדת האחים מנגיסטו...

ואת שנת 2017 לא נוכל לסגור כל כך בקלות מבלי להתייחס לעיריית בית שמש. עירייה הנאלצת להתמודד עם מינהל כושל ומינהל לא תקין, מבזבזת עצמה לדעת עם צוות מנהל גרוע מהסוג שמזמן מזמן היה צריך ללכת הביתה. ראו דו"ח מבקר מדינה שמצביע על הדברים, ראו על הנהלה שמקבלת החלטות לטיפוח מגזר אחד ע"ח מגזר אחר, ראו קואליציה עם חישוקים מימין ומשמאל, איש הישר בעיניו יעשה. ראו אופוזיציה שותקת, עדיין עם דובר כושל, ללא יחסי ציבור ראויים, שדוברתה היא בעצם אשת פייסבוק. אז זה בתמצית על 2017. לא אמרנו מילה על חינוך, על תרבות, על רווחה. יש הרבה, במיוחד על אגף הרווחה שממנו בשנה האחרונה ברחו מיטב המוחות והעובדות.

מה צפוי לנו בשנת 2018? אוה... זו שנה שבה נלחמים על החיים. שנת 2018- היא שנת בחירות. שנה בה ניתן להחליט לחשוב שונה ובאופן מנוטרל מקליקות או כפיות לרב זה אחר. הציבור החילוני או הדתי לאומי, ובני הציבור החרדי חייבים לגבש מחשבה למנהיגותם. יש להם נציגים, אך אלו ממש לא דואגים לציבור שולחיהם. אולי דואגים לפרטים בין שולחיהם בעוד לציבור ככלל, לא ממש. מנהיגות בית שמש חייבת רענון. מנהיגות פוליטית ממש מנהיגות מקצועית. מנכל שיוש כאן למעלה מעשור שנים, גזבר מעל חצי שנות יובל, הם רק דוגמא לרענון מחוייב המציאות. בודאי כאשר נוגעים במנהיגות פוליטית, שחייבת לספק הישגים והצלחות למען כלל תושביה של העיר. האם פתרו או לא פתרו להם את בעיית חוסר מבני החינוך, האם יש או אין אלפי ילדים שלומדים בקרוואנים, האם קיבלתם מענה למחסור בתי כנסת תקניים. האם יש או אין מחסור בפארקים ובצרכים בסיסיים לאיכות חיים, אם תשיבו בהוגנות על משאל זה לבד, אתם עם מחשבתכם, תגיעו למסקנה הנדרשת. נלחמים על החיים זה לא שייך להשקפת עולם, כי החיים כפי שהיו לציבור בשנים האחרונות, לא יכולים להמשיך להיות כך.. רוב הציבור, אלה שאינם על החלק הנהנה מאותו שלטון מושחת, יתעורר, ויתחיל להבין שניתן לנהל עיר בדרך מתוקנת, בלי שחיתות, בלי 'שיפוץ' חיי היחיד על חיי החברה, יכולה לנו, לכולנו, להיות בית שמש אחרת, בית שמש נהדרת. שנה אזרחית טובה ומתוקנת.

נושאים: בית שמש
תקווה נושנה
תקווה נושנה
תקווה נושנה
תקווה נושנה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
2018- נלחמים על החיים..
אודינכתבה ביום שני, 01 בינואר 2018, 09:34

יפה והוגן סיקרת... אני הייתי מקפיד על ביזיון בית משפט ובמיוחד על התנהגות משה אבוטבול שיודע שצריך להוריד את השלטים והוא מפנה אצבע למשטרה.