פרשת שפת אמת – הוגש כתב אישום נגד 17 גורמים מעורבים

אחרי כמעט ארבע שנים מהתפוצצות פרשת הולילנד בית שמש, מגישה היום הפרקליטות כתב אישום סיכומו של תהליך ארוך כולל מעצרים, חקירות ומעקבים נגד עובדי ציבור, עורכי דין יזמים ובעלי עניין

בית משפט מחוזי
בית משפט מחוזי

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום כתב אישום נגד עובדי ציבור בכירים בעיריית בית שמש, יזמים ועורכי דין, בגין ביצוע עבירות שוחד והפרת אמונים, מרמה וזיוף בנסיבות מחמירות, עבירות על חוקי תכנון ובנייה, מרמה בנסיבות מחמירות, עבירות מס, הלבנת הון ועוד, כל אחד לפי חלקו.

על פי כתב האישום שהוגש באמצעות, עורכי הדין זהר גיאת, סאמי חוראני וצור חוטה, מדובר בפרשה שעניינה קשר מושחת שנרקם בין יזמים ועסקנים לבין בעלי תפקידים בעיריית בית שמש, במהלך השנים 2010 עד 2018, ובפעולות העברייניות הרבות שבוצעו במהלך בניית פרויקט מקרקעין רחב-היקף על מגרש ברחוב שפת אמת 8 בבית שמש.

על פי כתב האישום, נטלו הנאשמים מגרש שיועד לבניית "מוסד- מרכז תורני" בן 3 קומות לתועלת תושבי השכונה, ובאמצעות פעולות מרמה מתוחכמות ושחיתות שלטונית, הקימו עליו את "שיכון יואל": קומפלקס בניה רב קומות, הכולל מרכז מסחרי (3 קומות) ו- 3 מגדלים ובהם עשרות דירות מגורים, אשר נמכרו במחיר מוזל למשפחות בקהילה החרדית - תוך התעלמות מחוקי התכנון ותוך ביצוע עבירות מס והלבנת הון חמורות.

הפרשה שהסעירה את העיר בשלהי בחירות 2018 מגיעה לישורת האחרונה בבית המשפט. שעות חקירה רבות, מעצרים מעקבים והשלמת חקירות הופכים היום לכתב אישום מפורט הנפרש על כ-150 עמודים כולל נספחים,

במקור, הוקצה המגרש בידי רמ"י לעמותת "בית ומנוחה", לשם הקמת "מוסד-מרכז תורני", בגובה שלוש קומות, לתועלת הציבור. אולם, בסוף התקופה, כתוצאה מהעבירות שבוצעו בידי הנאשמים, איש לפי חלקו, עומד כעת על המגרש שלד מבנה בגובה שמונה קומות, המיועד למרכז מסחרי ו-60 דירות, שנמכרו לרוכשים שונים, כדירות מגורים, ללא כל זיקה או קשר ל"מוסד-מרכז תורני".

הפער הדרמטי האמור, בין ייעודו המקורי של המגרש על פי התב"ע, לבין פרויקט הנדל"ן שהוקם בו, הכולל מרכז מסחרי ועשרות דירות מגורים – הושג באמצעות שורה ארוכה ומתוחכמת של מעשי מרמה והסתרה על ידי הנאשמים, כל אחד לפי חלקו, כמו גם שורה של עבירות בתחומי התכנון והבניה והמס - כך שהפרויקט נבנה תוך התחמקות מהליך לשינוי ייעוד המגרש, מתשלום מיליוני ₪ לרמ"י בגין השבחת הנכס, ומיתר הדרישות המוטלות על יזם למסחר ומגורים.

בחישוב כללי מסכמת הפרקליטות בעלויות חסרות שהיה על היזמים לשלם אם הפרוייקט התנהל כהלכה, עוד כמאה מיליון ₪.

בהקמת פרויקט "שפת אמת" בוצעו גם שורה של עבירות חמורות בתחומי התכנון והבניה, תוך הימנעות מביצוע הליך לשינוי ייעוד המגרש, מתשלום מלוא הסכום הנדרש לרשויות בגין השבחת הנכס, ומיתר הדרישות והמיסים המוטלים על יזם הבונה מיזם למסחר ומגורים.

הפרק השני מתאר את העבירות הכלכליות הרבות שבוצעו במהלך הקמת פרויקט "שפת אמת". עבירות רבות של התחמקות מתשלום מיליוני ₪ לרשויות המס, הונאת נושים תוך שימוש באנשי קש, ופעולות הלבנת הון רבות שבוצעו ב"רכוש האסור" שנצבר במהלך ניהול הפרויקט.

כתב האישום נמסר לידי החשודים אשר מן הסתם כל אחד יבחר לעצמו את קווי ההגנה בהם ינקוט.

בית המשפט מתבקש להורות לאחר הרשעת הנאשמים על חילוט הרכוש המפורט להלן: חילוט הנכס ברח' שפת אמת 8. וכן מודיעה הפרקליטות בהתאם לסעיף 15א(א) לחוק סדר הדין הפלילי התשמ"ב-1982, כי קיימת אפשרות שהתביעה תעתור למאסר בפועל.

נושאים: בית שמש, פרקליטות מחוז ירושלים, בית המשפט, אישום, עובדי ציבור
בית משפט מחוזי
בית משפט מחוזי
בית משפט מחוזי
בית משפט מחוזי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: