כיכר בכניסה לאולפנות נוגה וגילה תיקרא ע"ש נחמה לייבוביץ

כיכר הכניסה תישא המפואר של חתנית פרס ישראל, המורה לתנ"ך, אישה צנועה ובעלת ידע רב במחקר על המקרא.

פרופ' לייבוביץ
פרופ' לייבוביץ

50 שנה אחרי שפרשה לגמלאות ו-25 שנה לאחר פטירתה זוכה נחמה לייבוביץ לכבוד בבית שמש.

יוזמה של סגנית רה"ע רינה הולנדר להנצחת פרופ' נחמה ליבוביץ זכתה לאישור מליאת מועצת העיר. הצעתה של הולנדר מדברת על כיכר הכניסה למתחם אולפנות נגה וגילה ברחוב נחל רפאים.

נחמה לייבוביץ הייתה דמות תורנית משמעותית, פרופסור ומורה לתנ"ך, בעלת שם עולמי שהמוני עם ישראל עלו אליה לרגל ללמוד ממנה, כולל רבנים גדולים. נחמה אחותו של פרופ' ישעיהו לייבוביץ, הוגה דעות רב השפעה, לא ביקרה בבי"ס יסודי, למדה בעיקר ממורים פרטיים והושפעה הרבה מלימוד ומחקר עצמי על פי תפיסת עולם חריגה בעולם התנ"ך בימיה.

לייבוביץ ידועה בצניעותה ובפשטות הליכותיה וביקשה מתלמידיה לקרא לה רק נחמה. נחמה ליבוביץ כתבה ספרים רבים והייתה מפורסמת בדפי לימוד פרשת השבוע שהפיצה כל שבוע באלפי עותקים. עד היום ישנן קבוצות לימוד רבות- לרבות בבית שמש- הלומדות תנ"ך עם ספריה. היא אף זכתה בפרס ישראל.

סגנית רה"ע הולנדר: כנציגת הציבור הדתי לאומי בעיר וכממונה על המחלקה לקידום מעמד האישה, אני רואה חשיבות גדולה בהנצחת שמן של דמויות נשיות תורניות. פרופ' נחמה ליבוביץ היא דמות ראויה להנצחה בשל פועלה ובשל צניעות הליכותיה ואופייה. אנחנו ננציח את זכרה בכיכר מרכזית דרכה עוברות מאות תלמידות בדרכן לאולפנות ולבתי הספר. תודה לחברי מועצת העיר ולרה"ע על התמיכה בהצעתי.

נושאים: נחמה לייבוביץ, בית שמש, מקרא, רינה הולנדר
פרופ' לייבוביץ
פרופ' לייבוביץ
פרופ' לייבוביץ
פרופ' לייבוביץ
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: