תושב העיר מבקש הנעת הליך בחירת הרב המקומי

זה למעלה מ-7 שנים שאין לבית שמש רב עיר, התהליך נעצר לפני 3.5 בעתירה לבג"צ, ומבקש לדעת מתי מתכוון המשרד לשירותי דת להניע את ההליך.

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
עו"ד דוד אייזן צילום: נעמי ג'קסון
עו"ד דוד אייזן צילום: נעמי ג'קסון

ערב חגי תשרי יש מי שחש בחוסר שירותי הדת בעיר ומבקש לקבל מענה ממי שאמור למלא אחרי חובת מתן השירות. עו"ד דוד אייזן חבר האסיפה הבוחרת לבחירות לרב העיר בית שמש אשר התמנה כאחד מנציגי בתי הכנסת בעיר פנה למשרד לשירותי דת, לרב יחקאל סאמין הממונה על בחירת הרב בבית שמש.

"הבנתי מכבודו שעדיין מתקיימים דיונים אם להמשיך את התהליך שנעצר לפני 3.5 שנים בעקבות העתירה לבג״צ או להתחיל את כל התהליך מחדש. מכל מקום ככל שקיימת התקדמות היא מתקדמת בעצלתיים וכאמור מדובר בעיר גדולה עם אוכלוסיה של למעלה מ-135 אלף תושבים ורובם שומרי מסורת, דתיים וחרדים מכלל המגזרים. העובדה שאין סמכות תורנית שאחראית על כלל שירותי הדת, הן הכשרות, הן המועצה הדתית, הן המקוואות והן העירובין ממש אינה סובלת שיהוי."

"אשמח מאד לדעת, ובהקדם האפשרי, מה מעכב את חידוש תהליך הבחירות. נאמר לי לאחרונה שהעובדה שבשנה שעברה לא הייתה ממשלה קבועה עיכבה את התהליך וכל עוד יש לנו ממשלה שרירה וקיימת, הנני דורש, ככל שאני כתושב העיר רשאי לדרוש זאת ולהביע את רצונם של רבים מאד מתושבי העיר, לפעול בהקדם ע"מ לחדש את תהליך הבחירות ". עו"ד דויד אייזן פנה כבר ב-4.8 והסביר את המציאות, ולא זכה למענה.

בעקבות כך פנה שוב עו"ד אייזן ב-9.9.20, לרב סאמין וכן לראש העירייה ד"ר עליזה בלוך. הנה כך הוא כותב להם: "כידוע, חלפה למעלה משנה וחצי מקיום הבחירות המוניציפאליות בבית שמש, ולמיטב ידיעתי התהליך לבחירת רב עיר טרם חודש. זה למעלה מ-7 שנים שאין לבית שמש רב עיר ומדובר בעיר עם אוכלוסיה שכיום מונה למעלה מ-135 אלף תושבים. לעניות דעתי, העניין אינו סובל עוד שיהוי. אשמח להתעדכן מתי המשרד לשירותי דת מתכוון לחדש את התהליך למנות רב עיר כולל פנייה לבתי הכנסת לבחור את נציגיהם מחדש."

טרם התקבלה תשובת הרב סאמין. אם לא תתקבל כל תשובה ממשרד לשירותי דת בקרוב מאוד, מתכוון עו"ד אייזן לפנות במכתב רשמי אל המשרד לדרוש מענה , ואם גם אז לא יגיע מענה עשוי עו"ד אייזן לעתור לבית המשפט.

פנינו לדוברות עיריית בית שמש לקבל התייחסות, ברגע שנקבל נעדכן.

נושאים: המשרד לשירותי דת, המרא דאתרא, בית שמש, עוד דוד אייזן
עו"ד דוד אייזן צילום: נעמי ג'קסון
עו"ד דוד אייזן צילום: נעמי ג'קסון
עו"ד דוד אייזן צילום: נעמי ג'קסון
עו"ד דוד אייזן צילום: נעמי ג'קסון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
תושב העיר מבקש הנעת הליך בחירת הרב המקומי
תושב בית שמש
(5 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 13 בספטמבר 2020, 08:01

יאללה, כבר - למה מחכים?...למלך המשיח עם שטריימל?!