תוספת מגורים למרכז שכונתי קיים וקביעת מסגרת תכנונית

מרכז לב הרמה יתרומם לגובה של עוד 5 קומות, לבניית 95 יח"ד קטנטנות. מי ידאג לתכנית תחבורה בסביבה? מי חשב על הצרכים החינוכים לילדי הדירות החדשות?

לב הרמה
לב הרמה

השבוע תתקיים ישיבת ועדת התכנון והבנייה המקומית, בין הנושאים העולים בישיבה, ויש כאלה על סדר היום מטען גדול מאוד שכל נושא מחייב דיון עמוק באשר להחלטות. למשל בניית תוספות יחד בחפציבה, למשל עוד דירות ברמות ד, למשל תכנית בנייה בתוך העיר הוותיקה. מן הסתם כל הנושאים האלו מחייבים נוכחות החברים והבעת דעתם בכתובות.

אחת התכניות מתייחסת להפיכת המרכז המסחרי לב הרמה, מה שמכונה בפי העם מרכז רסידו, גם מתחם למגורים. המתחם שהיה פיל לבן במשך שנים ארוכות, ואחרי שהוכנסו לשם מרכזים רפואיים, משרדים ונפתח בו גם סופר למהדרין נפש חיים.

במשך הזמן חפרו קומה שלמה לאולמות שמחה אשר הוכשרו לשמחת הבעלים ואולי גם העירייה (ארנונה).

עכשיו מבקשים להעמיס על גגות הבניין הזה, עוד 95 יח"ד. עיון בסדר היום של הוועדה מדבר על "בשטח התכנית קיים מבנה מסחרי עם חנייה תת קרקעית". האם בכוונה נשכח אולם השמחות הענק? נדגיש התכנית המקורית מדברת על בניין למסחר ותעסוקה. עכשיו מבקשים להוסיף סעיף נוסף לייעוד ולקבעו גם למגורים.

95 יח"ד מוצע לבנות במקום, דירות קטנות, שיספיקו לזוגות צעירים או ליחידים. בבית שמש 2022 עדיין לא הפיקו לקחים מבניית יח"ד שאינן מתאימות למגורים איכותיים וממשיכים לחשוב על דירות קטנות שמחייבות הרחבה בעתיד בו אותם זוגות יהפכו להורים צעירים לשניים עד 3 ילדים, ואצל החרדים זה קורה מהר מאוד. מה אז?

במסגרת הדיון לא מוצע כלל להזמין תכנית תחבורה לבדיקת ההשפעה של תוספת 95 יח"ד לסביבה שממילא עמוסה מאוד בעיקר בשעות הבוקר והצהריים בהם יוצאים תלמידים ממוסדות החינוך. כמו"כ האם מישהו בודק השפעת התוספת על מוסדות החינוך הסמוכים שממילא חסרים.

בישיבה נוכחת או אמורה להיות נוכחת ראש העיר עליזה בלוך, היא חברה בוועדה. האחריות לגבי כל החלטה תחול גם עליה ולא רק על חברי הוועדה האחרים., גולדברג, ווליצקי. הדיון יתקיים ביום שלישי הקרוב ה-20.9.22

נושאים: לב הרמה, בית שמש, רמה ב, תחבורה, חינוך, עליזה בלוך
לב הרמה
לב הרמה
לב הרמה
לב הרמה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: