תבע את דואר ישראל על רשלנות ופגיעה בפרטיות וזכה

התובע זכה בפיצוי כספי של 30 אלף ש"ח. דברי הדואר שקיבל התובע פעם הגיעו למשרדו ופעם הגיעו לתיבת הדואר בפתח ביתו, ממנה נפלו לרחוב הגם שעוברי אורח גילו וראו תוכנם

בית משפט השלום בבית שמש
בית משפט השלום בבית שמש

בשלהי שנת 2012 חתם התובע חוזה עם הנתבעת במשרדה, שעניינו חוזה שכירות לתיבת דואר ואף שילם כמתחייב מהחוזה דמי השכרת תיבה למשך שנה. (השם שמור במערכת). הנתבעת היא חברה ממשלתית המספקת שירותי דואר ושירותי בנקאות ברחבי מדינת ישראל או בקיצור רשות הדואר.

דברי הדואר שנשלחו לתובע הגיעו פעם לתיבת הדואר שלו, ופעם נמצאו זרוקים בפתח ביתו, לעיני עוברים ושבים. התובע מציין בכתב התביעה את עיסוקו מתן שירות לציבור ובהיותו כזה נחשפו פרטים שאין לצפות שכל אדם ירא או יבחין בהם. לא פעם הבחינו זרים במכתבים ומשם גילו את הנושאים בהם הוא מטפל, עניינים שהצניעות יפה להם.

התובע פנה לנתבעת וזו הפנתה אותו ל'חתן משנה', עליו טען התובע כי אין לו שום קשר אתו והוא חתם חוזה מול התובעת. " הנני מתעסק בדואר רגיש וכי שמירת פרטיותם של לקוחותיי חשובה לי מאוד, ברם הנתבעת המשיכה להתנהל כבתוך שלה"

בכתב התביעה מתאר התובע את הסבל ואת הנזק הרב שצבר במשך השנים ומכאן תביעתו לפיצוי כספי הולם. "דבר רשלנותה של הנתבעת התפרס על פני תקופה של 60 חודשים, כאשר בפועל המשיכו להגיע למפתן דלתי ולחצרי דברי דואר שונים, שנאספו ע"י העוזרת שבדרך אגב גם היא תושבת העיר, גם ע"י שכנים שחשו לסייע לי בחושבם שדברי הדואר "נפלו מהתיבה" וכל רצונם היה להקל עלי באיסוף דברי דואר מרצפת הרחוב. עולה אם כן באופן ברור כי הנתבעת ביודעין גרמה לי נזק ואף קיים קשר סיבתי בין התנהלות הנתבעת לנזק שגרמה לי. יודגש כי הנתבעת הפרה ברגל גסה, את חובת הזהירות שלה כלפי, תוך שהיא מתעלמת באופן מפגיע מהחוק." מהות התביעה נגעה לעניין פגיעה בפרטיות, הפרת חוזה התקשרות, גרימת נזק, הפרה הוראה חקוקה, רשלנות, עשיית עושר שלא במשפט, אובדן רווח עתידי.

התובע העמיד את סכום נזקו על סך 30 אלף ש"ח. בית המשפט השלום בבית שמש קיבל פס"ד בהיעדר תגובת הנתבעת- כתב הגנה- ולכן הורה בית משפט לחייב את הנתבעת לשלם לתובע את מלוא הסכום הנדרש תוך 30 יום מיום מתן פסה"ד. זהו גם המועד בו יכולה הנתבעת לערער על החלטת הרשם בן סימון מבית המשפט השלום בבית שמש.

נושאים: בית משפט השלום בית שמש, רשלנות, פגיעה בפרטיות, הפרת חוזה התקשרות
בית משפט השלום בבית שמש
בית משפט השלום בבית שמש
בית משפט השלום בבית שמש
בית משפט השלום בבית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: