שמונה ימים להחלטה הגורלית

ההתלבטויות יימשכו עד הרגע האחרון. מי ימשוך את מי ומי יחליט עבור מי. בלוך תוכל להרכיב קואליציה עם יותר חלקים, גרינברג יכול להכריע עבור עיר חרדית שגם הוא לא רוצה ולא שואף אליה. כל ההתחשבנויות על סמך המספרים שהושגו בסבב א.

5 / 5 ☆ מדרגים: 2
סבב ב לבחירות המקומיות
סבב ב לבחירות המקומיות

סבב ב', סוף דבר גרינברג מול ראש העיר המכהנת. מה האפשרויות העומדות בפני שניהם? לחלוק ביניהם אי איפשר, הציבור יבקש להכריע בין אם הוא רוצה המשך כהונת בלוך, או 'אחרת' כפי שהבטיח שמואל גרינברג. ניסינו לצייר לכםתמונת מצב אפשרית לעתיד לבוא, לא מקריאת המספרים על פי אמנות המזלות, פשוט. ניתח מושכל ופשוט. תרצו אמצו. לא תרצו? השתדלנו.

במי תלוי? אם נלך לפי ההיגיון או לפי מה שהחליטו הבוחרים בסבוב ב, אזי ההחלטה לא פשוטה כלל. הקרב הצמוד צמוד בין השלישייה מעיד על אי שביעות משניים והעדפת שלישי. אז מי עדיף בעיניכם בסיבוב ב? גרינברג או בלוך.

כנראה שזה לא ממש חשוב כי את ההכרעה יקבלו מנהיגי המחנות.

ננסה לנתח את המחנות הקיימים נכון לעכשיו. מה רצונותיהם והאם ירצו בכלל להתגמש כדי לקבל את הראשות?

נתחיל בהכי קל, בלוך. רשימת בלוך קיבלה 6631 קול. מספר נאה מאוד. בלוך מחוברת היום בהסכמה בע"פ בינה לבין הרשימות הציונות (ישכילו להתאחד כדי לקבל יותר?). אלו ביחד קיבלו 6142 קול. לא מספיק. כדי להיבחר חייבת גב' בלוך תמיכת מפלגה חרדית. מי? מי שתזומן ראשונה כנראה תהיה סיעת גור- 3 מנדטים, ויותר חשוב 5819 קולות. מספר מבורך וגדול של מצביעים של גור וויז'ניץ. האם ימשיכו יחד? אין להם ברירה. יתפזרו והם פשוט יהיו שווים פחות. בכל מו"מ יתייחסו אליהם הרבה יותר אם יגעו כשלושה ולא כיחידים.

הרשימה הבאה תהיה הליכוד- קיבלה 5333 קול, 3 מנדטים, הסדר אינו מחייב להיות כך, ואם זה יהיה כך אינו מכוון לחשיבות. כדי שהליכוד תגיע היא חייבת להתנתק מש"ס או להביא איתה את ש"ס. נניח בשלב זה שהליכוד תתנתק בהסכמה מש"ס, וזה אפשרי בהחלט. יש לבלוך 11 מנדטים, לא מספיק רוב הקים קואליציה. היא חייבת את דרך- הרשימה הכלל חרדית. 2 מנדטים, השלמה לרוב בקואליציה עתידית. עם 3665 קול שלה או אפילו מרביתם, בלוך הופכת להיות ראש העיר הבאה של בית שמש. לא מנשנה מה דרעי יחליט, מה יצא מפגישותיו עם גפני. וזה עוד לפני שסיפרנו לכם שבלוך תסתער על האדישים בבית שמש. הוצאת מצביעים נוספים בפוטנציאל יתמכו בבלוך- רק ככה בלוך תהיה לראש העיר לעוד קדנציה. בסה"כ 27590 קול.

במצב זה נותרים דגל עם 10538 קול, כח 7644 וש"ס 9248 ביחד הם 27,430 קול.

את התמונה הזו לומדים בוודאי גם בחצר בלוך וגם בחצר גרינברג. איש בשום צד לא יהמר על כך להכריע מערכה כזו על חודם של 160 קול!!!

אגב ההערכה הזו מבוססת על היכולת של בלוך להעניק כל הדרישות מצד גור (הנדסה, מנהלות שכונתיות) ליכוד (מתנסים העיר הותיקה- תיירות) דרך (פיתוח , תעסוקה) וציוניות ( נשים, ספריות, תרבות, מורשת ).

מצבה של בלוך יכול להשתפר עשרות מונים אם ש"ס תבוא יחד עם הליכוד ועם גור. במצב זה יש להציע לש"ס תיק אהוב רווחה, תרבות תורנית. השאלה מי חושב רחוק? עבור ש"ס זו הזדמנות לחשוב רחוק, לעוד חמש שנים. הקואליציה שנוצרה עם הליכוד וגור נכנסת להקפאה של חמש שנים, עד פרישת בלוך מהחיים הפוליטיים. בינתיים יוכשר המועמד מטעמה לראשות... ובעוד חמש אללה רחום.

מצד גרינברג יותר פשוט הרכבת קואליציה. הוא צריך את ש"ס וגור, ויש לו קואליציה גדולה רחב עם כוח. יהיו לו בעיות של חלוקת תיקים, למשל החשק והרצון לשלוט בתיר התכנון והבנייה, גם גור וגם כוח חשקו נפשם בכך. עם 33249 קול!!! ממלכה חרדית, אם ירצו יצרפו את דרך עם 3665 ואז הם ימנו 36914 קול. מי יכול להתווכח עם כמות כזו?

וכמה שזה פשוט זה לא ממש כך. למה? גם גרינברג לא רוצה עיר חרדית בסגנון אלעד או בית"ר. נדמה שגם הנהגות החרדים לא ירצו להפגין כזו רשעות לגזול עיר ציונית ולהפכה לעיר חרדית, שונה ממתחרדת. אז מה יעשה גרינברג? לא פשוט לגרינברג, יותר לא פשוט להנהגות המפלגות החרדיות. האם ירצו לכרות גט כריתות מהציבור המסורתי בישראל, כי איזו עיר עוד תרצה להפוך להיות בית שמש הבאה?

נושאים: בחירות 2024, סבב ב, בית שמש. שמואל גרינברג, עליזה בלוך
סבב ב לבחירות המקומיות
סבב ב לבחירות המקומיות
סבב ב לבחירות המקומיות
סבב ב לבחירות המקומיות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:52 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
שמונה ימים להחלטה הגורלית
עמוס
(5 / 5)

נכתבה ביום שלישי, 05 במרץ 2024, 19:19

אני חושב שעדיף לנו דווקא ראש עיר חרדי, כי ראש עיר חרדי חייב להראות לנו כל הזמן שהוא נותן לנו הכל ולא מקפח אותנו, הוא ירצה שנהיה מרוצים בכדי שנבחר בו עוד פעם, אין לו שום אינטרס 'לחרד' את בית שמש, להפסיד אין לנו מה, ובלוך כבר ראינו את היכולות שלה. אני חושב לתת צ'אנס לגרינברג. (דווקא נראה לעניין!)

שמונה ימים להחלטה הגורלית
יוסי
(5 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 03 במרץ 2024, 16:42

כבר היום 70% מהעיר חרדית. הכיוון ברור, ואם עליזה לא הצליחה לעצור, כבר אף אחד לא יעצור. מה שנשאר הוא לשמור על העיר הוותיקה ללא צביון חרדי. בשביל לעשות זאת צריך הרבה בנייה חרדית, כי אם לא, כולם יבואו לוותיקה, כמו בר אילן ורחוב הרצל... אם היו משכילים בוותיקה לבחור באבוטבול היה לנו כח באמצעותו לשמור על הוותיקה. אבל הצביעו לעליזה על פי הלב וההזדמנות הוחמצה. התקווה היחידה שלנו שהחרדים לא יתאחדו ויקחו את הכל...