שלט הדרת נשים עולה מדרגה

התקדמנו? גברים מתבקשים לעלות בצד ימין ונשים מתבקשות לעלות בצד שמאל בשעת עומס בשעות הבוקר והצהריים כשבאים וחוזרים ממוסדות החינוך, כוללים ובתי כנסיות.

השלט המדובר בנהר הירדן
השלט המדובר בנהר הירדן

אתמול הועבר בקבוצות הוואצאפ של נשים אקטיביסטיות מהעיר, צילום תמונת שלט הדרה חדש, הממוקם סמוך לצומת נהר הירדן ויהודה הנשיא ומעל גרם מדרגות המוביל לכולל.

בשלט נכתב במפורש ומורה על הליכה בזו הלשון: "גברים מתבקשים לעלות בצד ימין ונשים מתבקשות לעלות בצד שמאל בשעת עומס בשעות הבוקר והצהריים כשבאים וחוזרים ממוסדות החינוך, כוללים ובתי כנסיות" ולמי שלא "הבין" את המסר המילולי הנגישו עבורם חיצים - גברים הופנו ימינה ונשים שמאלה!!!

נכתב רבות על חמשת הנשים שהגישו עתירות נגד העירייה להסרת השלטים בערכאות שעברו בבית משפט השלום, מחוזי ועליון. בספטמבר דחה בית המשפט העליון בקשה לעכב את ביצוע החלטת בית המשפט המחוזי וקבע כי העירייה תוריד את שלטי הצניעות שאם לא כן תאלץ לשלם עבור כל יום קנס בסך 10,000 ש"ח!!

התקיימו ניסיונות מינוריים ע"י העירייה להורדת השלטים אולם, בפועל זה לא קרה והשלטים עומדים על תילם עד לרגע זה.

עו"ד אורלי ארז לחובסקי באת כוח העותרות: "למרות מספר החלטות שיפוטיות של בית המשפט המחוזי והעליון שהורו לעירייה להסיר את השלטים הבלתי חוקיים העירייה ממשיכה לבזות את בית המשפט ומתעלמת מחובתה לפעול להסרה מוחלטת של השלטים. אנו נמשיך לפעול במישור המשפטי עד אשר השלטים יוסרו כליל"

במקביל, אל חמשת העותרות התווספה קבוצת נשים רחבה מכלל חלקי העיר שבכל סופ"ש "מקשטת" את לוחות המודעות בדמויות נשים חזקות - תוך מסר חשוב.

לדוגמא: בסופ"ש האחרון נתלה שלט של מלאלה יוספזאי - פעילה למען זכויות נשים וכלת פרס נובל לשלום בשנת 2014, בציטוט: איש אחד ניסה להשתיק אותי ומיליונים התחילו לדבר.

נדמה כי המחאה החלה להישמע מרמת השטח יותר מתמיד. נשות העיר שהמרחב הציבורי חשוב עבורן לא ישתקו ובכוונתן לנצל את הכלים שעומדים לרשותן ובצדק!!

העבירה לפרסום: אתי בן עמי סויסה

נושאים: בית המשפט, עיריית בית שמש
השלט המדובר בנהר הירדן
השלט המדובר בנהר הירדן
השלט המדובר בנהר הירדן
השלט המדובר בנהר הירדן
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: