כמה זמן לוקח לעירייה להשיב על בקשה לחופש המידע?

לאחר שנמנע ממנה המידע המבוקש תנועת שיקופית עתרה נגד העירייה לקבלת המידע הרלבנטי לשני פרוייקטי פרסום

קמפיין בעיתונות
קמפיין בעיתונות

בקשה לקבלת מידע הונחה לפני ממונה חופש המידע מר מיכאל שיטרית בתחילת מאי, 8.5.22. הבקשה הגיעה מתנועת שיקופית (איזה מזל שיש גוף כזה בעיר) לקבלת מידע לגמרי פשוט. עלות קמפיין פרסום שהופיע רק במקומונים בעיר (יש כידוע גם אתרים מקוונים שעושים עבודה לא פחות טובה אם לא יותר). עוד בקשה הייתה למר ישעיהו ברומברג, לקבל לידיו את עלות פרוייקט שיווק שכונת נווה שמיר.

פרוייקט שיווק זה מומן כולו בידי משרד השיכון, יש אומרים בעלות של מיליון ש"ח, ויש הסוברים כי המחיר הוכפל והגיע לכדי שני מיליון. ברומברג ביקש לקבל לידיו את פרוטוקול הדיון לקביעת הזוכה, וגם לקבל פירוט מלא של הקמפיין, לצד העלות התקציבית.

שאלות לגיטימיות שממונה מידע גם אם הוא טרוד ועסוק מעל לראש יכול לספק תוך שבוע עד שבועיים.

עברו למעלה מחודש וחצי, ובקשותיו של מר ברומברג לא נענו.

אגב תשובת ממונה חופש המידע למסירת מידע צריכה להינתן עד 30 יום, ובמידה ומדובר בחומר רב יכול לבקש הממונה הארכה של עוד פרק זמן קצר.

הקמפיין השני עליו ביקש מר ברומברג פרטים היה: צאו לסיבוב בעיר. שילוב תמונות ממראות יפים במיוחד, תמונות אשר כנראה גם נבחרו בקפידה מים תמונות (מה עם עלות הצילום?) קמפיין זה הציג כיכרות מטופחות. מודעות חוזרות ונשנות בשבועות רבים התפרסמו תחת הכותרת הזו בעיתון החרדי 'חדש' וגם בעיתון מקומי נוסף עיתון תמורה, כנראה בשבועות ספורים בלבד.

ברומברג שיגר לממונה על חופש המידע מר מיכאל בן שיטרית מכתב ובו פירט את בקשותיו. קבלת פרטים- עלות תקציבית, תכנון, כלי תקשורת בהם פורסם, וכל מידע נוסף שיכול להאיר את עיניו.

עד היום, כולל היום לא קיבל שום פרט מידע לא לגבי הפרוייקט הראשון ולא לגבי הפרוייקט השני. בעקבות חוסר מענה מהעירייה, הבוקר הוגשה עתירה מנהלית על מנת שבית המשפט יורה לעירייה להעביר את החומרים כנדרש בחוק.

"חוק חופש המידע מאפשר לכל תושב או עמותה לבדוק מה העירייה או כל רשות ציבורית עושה עם כספי הציבור. הרשויות מן הסתם לא תמיד רוצים לספר ולפעמים אפילו רוצים להסתיר." מסביר ברומברג לחדשות קרן אור.

ביקשנו תגובת העירייה לשאלה, למה לא נמסר מידע לפעיל ציבור? הנה תשובתו של ד"ר רועי לחמנוביץ, מנהל אגף הסברה ופרסום של העירייה: תגובת עיריית בית שמש תינתן לעתירה בבית המשפט

נושאים: עיריית בית שמש, תנועת שיקופית, פרוייקטי פרסום, עיתונות מקומית
קמפיין בעיתונות
קמפיין בעיתונות
קמפיין בעיתונות
קמפיין בעיתונות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: