מדוע עבודות הפיתוח בעיר תקועות?

הזמנת העבודות קובעת גם תום תקופת ביצוע, ברוב הפרויקטים אין עמידה בלו"ז. ובינתיים הציבור ממשיך לסבול

מ"מ מנהל החברה הכלכלית
מ"מ מנהל החברה הכלכלית

עיריית בית שמש הזמינה עבודות פיתוח אצל החברה העירונית לפיתוח בית שמש, היא החברה הכלכלית. בטופס תיאור הזמנת העבודות נכתב סוג העבודה, היקף הכספי, המקור התקציבי וגם עוד פרט חשוב, אפילו חשוב מאוד. תקופת ביצוע העבודה.

עבודות הפיתוח האלה הן צורך קיומי או לפחות צורך למניעת נזקים נוספים מיותרים לציבור תושבי העיר. למשל הנסיעה בכבישי העיר, שד' אשכול, המחורר ומלא הבורות מהווה סכנה לנהגים, בודאי נזק לכלי הרכב. העירייה השכילה והקציבה כספים מתןך מסגרת התקציב ישן מול חדש לטיפול במטרדים האלה.

העירייה באמצעות אגף שפה הוציאה דרישות לטיפול במטרדים, ואף הסכימה להעמיד לטובת העבודות סכומי כסף לא מבוטלים, מדובר במיליונים רבים. בהמשך הדרך ולפי הכללים נהגה העירייה והוציאה הזמנות עבודה תוך קבלת אישור התקציבים ממשרד הגזברות העירוני. חתומים וחמושים בכל האישורים יצאו העבודות לדרך כאשר המטלה הולטה על החברה הכלכלית, היא החברה העירונית לפיתוח.

הנה כדוגמא: רח' רש"י יצאה הזמנת עבודה מאושרת בידי גזבר העירייה וראש העיריה בסוף חודש דצמבר 2016. תוכן העבודה כדלקמן: תכנון וביצוע עבודות אחזקה ושיקום תשתיות, קרצוף וריבוד, מדרכות, קירות תמך, ריהוט רחוב וגם מוטמנים. היקף העבודה עמד על 950 אלף ₪. תקופת העבודה ביצוע 30 ימי עבודה קלנדרים.

העבודות החלו ברח' רש"י. מי שחולף ברחוב רואה על המדרכה ערימות אקרשטיין, חול, אבני שפה ועוד. בימים מסויימים גם תראו עגלה נגררת לריכוז כלי העבודה. אלא מאי, אנחנו כבר באמצע יוני. והעבודה עדיין לא נגמרת. גם אין סימני גמירה. כי אין קרצוף, כי אין ריבוד כביש, כי עדיין לא השלימו שיקום התשתיות.

תמונת מצב דומה בשד' הרצוג. אחד הכבישים הכי סואנים בעיר, בקרבתו חולפים אלפי תלמידים בכל יום. כאן עלות העבודה עומדת על 3.6 מיליון ₪. גם כאן יש עבודה ותוספת 'קטנה' עיצוב אי תנועה. תקופת הביצוע 90 יום קלנדרי. התאריכים דומים לעבודות ברחוב רש"י. ושוב העבודות בעצלתיים, יום כן שבוע לא.

את העבודות האלה ועוד העבירה העירייה לביצוע אצל החברה העירונית לפיתוח היא החברה הכלכלית. וממש כך עוד כמה וכמה פרוייקטים, בסה"כ כמה מיליונים טובים שהחברה הכלכלית קיבלה לביצוע. החברה מרויחה מביצוע העבודות האלה, היא מקבלת גמול של מספר אחוזים מכל עבודה במצטבר הכנסה לא רעה.

אגף שפע מטעם עיריית בית שמש הוא מזמין העבודות. בסוף חודש אפריל פנינו לממונה על אגף שפע הרב שמעון גולדברג. ופירטנו את עמידת החברה בביצוע, החברה מבחינתנו היא החברה העירונית לפיתוח, מקבלת ההזמנות לעבודה. תשובת גולדברג אז, 23.4.17: " הבעיה זה התכנון והאישורים והתיאום מול אגף ההנדסה, משטרה, מי שמש, חברת החשמל, בזק הוט...". נו, כל כך הרבה גורמים אולי יש צדק בדבריו. ואני מתעקשים להוסיף: " זה לא נלקח בחשבון".

תשובה: בחודש הקרוב יתקדמו בבר אילן רש"י , לוי אשכול". והוסיף הערה כי תקוותו שבקיץ יתקדמו בכל הפרויקטים כך הובטח לו עי הגורמים.

השבוע שוב חזרנו לגולדברג באותו עניין. תשובה לא הגיעה.

דילגנו למ"מ מנהל החברה הכלכלית עו"ד זאב לכוביצקי. הנה תשובתו: " בשני הפרויקטים האלו (רשי ואשכול) זה מתעכב כרגע בגלל תיאום מול תאגיד המים". לתאגיד המים יש תכניות לעשות שם קוים ויש צורך בהשלמת תכנון וכן הוצאת היתרים. לדברי מ"מ מנהל החכ"ל יש פורום תשתיות קבוע, פורום בו יושבים כל הגורמים ומבצעים את התיאום ומקבלים החלטות.

אם בגלל תאגיד מי שמש מתעכבים, שמנו פעמינו למי שמש. שאלנו גם שאלנו, מה ומתי והיכן אתם מתעכבים? ובעיקר עד מתי ימשיכו תושבי העיר לסבול מהכבישים המחוררים... משם עדיין לא הגיעה כל תשובה.

וכל זה לא היה ידוע לפני הכרזת המועד על סיום העבודות המתוכנן?

נושאים: פיתוח, שפע, חברה כלכלית בית שמש, עיריית בית שמש
מ"מ מנהל החברה הכלכלית
מ"מ מנהל החברה הכלכלית
מ"מ מנהל החברה הכלכלית
מ"מ מנהל החברה הכלכלית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: