שכונה ו - השכונה שתחנוק את בית שמש הוותיקה ממזרח

משרד השיכון מתכנן לבנות שכונה (חרדית) עם 6800 יח"ד במורדות חפציבה עד מושב זנוח. תכנית אחת מתוך שתיים, השנייה מתוכננת לקום על תל זנוח צמוד ללב הרמה. חונקים מה שנותר מבית שמש הוותיקה

1 / 5 ☆ מדרגים: 3
תחומי התכנית לשכונה ו
תחומי התכנית לשכונה ו

עד עכשיו הכרתם תכניות בניה ברמה, א, ב, ג, ד, ה, נא להכיר מעכשיו תכנית להקמת שכונה ו. היכן המיקום? לא מול חבלי עדולם, לא מול הרי חברון, אלא כאן. היכן זה כאן? קרוב אלינו, קרוב לעיר הוותיקה. משהו שישנה את תמהיל האיזור הזה מקצה לקצה.

שכונה ו' ממוקמת בחלקה המזרחי של בית שמש, צמוד לאורך כביש 10 ב קטע דרך של כ-2.5 ק"מ.

הוועדה המחוזית דנה בימים אלה בתכנית חדשה הנוגעת לתחומי העיר בית שמש, שטח התכנית- 1,076 דונם 940 דונם. ממזרח לכביש 10, 600 דונם ממערב לכביש 10.

תכנית לשכונה חדשה במזרח העיר בית שמש, במורדות הפתוחים שבין שכונות העיר הקיימות, בית העלמין ומושב זנוח, לבין כביש אזורי 3855, בשטח של כ-660 דונם. התכנית כוללת 6800 יחידות דיור חדשות, צורכי ציבור מבונים ופתוחים לשימוש תושבי השכונה ואזור מסחר ותעסוקה בסמוך לכניסה לעיר ולתחנת התדלוק הקיימת.

בנוסף, מציעה התכנית מסוף אוטובוסים סמוך לכביש 3855, ומצמצמת את שטח בית העלמין הקיים. שטח נוסף לבית עלמין מוצע כחלק מתכנית המתאר ב/3000.

תכנית המתאר של בית שמש מייעדת במתחם תכנון זה 6,800 יחידות דיור, 200,000 מ"ר למסחר ותעסוקה.

ואין זו השכונה היחידה המתוכננת באיזור, מדובר על עוד שכונה נוספת מתוכננת שעדיין לא הבשילה לתכניות, שמורת נוף תל זנוח.

בתכניות המפורטות שהגיעו לידינו מתוארת השכונה לפרטי פרטים, כמה מוסדות חינוך ייבנו בה, כמה מעונות יום, כמה מקוואות (1) וכן הלאה.

השכונה החדשה תיבנה לאורך רחוב מרכזי הכולל חזית מסחרית בעל שיפוע ממוצע נמוך מ- 5%, נוח להליכה ולרכיבה על אופניים. רחוב המחבר את השכונה בכיוון צפון- דרום.

התכנית המוצעת בידי משרד האדריכלים קייזר ושות' מתמקדת בחיבור למערכת עירונית קיימת תוך ניצול הטופוגרפיה ומערכות עירונית קיימות שיש להתחבר אליהם במקסימום המקומות האפשריים.

המערכת מתחמת את בית העלמין המקומי דרך החיים, מה שעלול לצמצם את אפשרויות הקבורה העתידיים במתחם, ללא יכולת התפתחות בהתאם לצרכים.

נושאים: משרד השיכון, בית שמש, בנייה לחרדים
תחומי התכנית לשכונה ו
תחומי התכנית לשכונה ו
תחומי התכנית לשכונה ו
תחומי התכנית לשכונה ו
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:13 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
שכונה ו - השכונה שתחנוק את בית שמש הוותיקה ממזרח
א.ז.
(1 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 30 באפריל 2023, 05:14

אין שטחים ירוקים כבר ,נמאס !

שכונה ו - השכונה שתחנוק את בית שמש הוותיקה ממזרח
ב
(1 / 5)

נכתבה ביום שבת, 29 באפריל 2023, 17:40

כתבה הזוייה בית שמש מתפתחת ויש אנשים בותיקה שזה לא בא להם טוב בעין. במקום לשמוח שיש תושבים עבודה ושטחי מסחר הם מתעסקים ב... רוב שולט . אני לא חרדית והחרדים לא מפריעים לי בנוף. אם בחרו לגור בבית שמש יש לעיר מה להציע להם כדאי שהכותב יבין את הנכתב פה.

שכונה ו - השכונה שתחנוק את בית שמש הוותיקה ממזרח
גולש אנונימי
(1 / 5)

נכתבה ביום שישי, 28 באפריל 2023, 10:13

כן ירבה