רחובות שלמים בעיר בלי חדרי ביטחון

איום הטילים מוצא את בית שמש לא ערוכה ולא מוגנת- תפזורת המקלטים וחדרי המוגנות בעיר מדאיגה- ברח ביאליק מקלט אחד, ברח רמב"ם אין בכלל למאות משפחות המתגוררות בבניינים ישנים שנבנו כאן בשנות השישים. גם איזור התעשייה הצפוני ללא מקלט...

מקלט ברח החלוצים
מקלט ברח החלוצים

השבח לקל, כל האזעקות האחרונות שהזמינו את התושבים להיכנס למרחבים מוגנים היו קריאות 'שוא' בלבד ואף טיל או רקטה לא נפלה כאן בבית שמש. אפשר לתאר את גודל הנס הזה כאשר מסתכלים על רשימת המקלטים המופצת באחרונה. ועם זה כאשר המלחמה הזו רחוקה מלהסתיים, חובה וצריך לבדוק אפשרויות מתן פתרון לצורך. אי אפשר לסמוך על הנס בלבד.

רשימת המקלטים שהופצה בידי עיריית בית שמש מתייחסת לעיר הוותיקה בלבד, לימים בהם נבנו כאן בתים ללא ממדים, או ללא מקלטים. יש שכונות בהם קיים מקלט אחד בלבד, למרות שמתגוררים בה מאות תושבים ואולי אלפים. למשל רח ביאליק, יש בו מקלט אחד בלבד הממוקם במספר 32 א. ביאליק מלא במבנים ארוכים של עשרות משפחות, אשר במקרה הצורך יידרשו להגיע לרי גור אריה שם יש שני מקלטים. בתוכם ימצאו דיירים מרח גור אריה שם גם מתגוררים עשרות משפחות .

ואתם מופתעים? שימו לב ברח רמב"ם אין מקלט אחד לרפואה!!! כל הבתים הקומותיים הישנים נבנו ללא חדרי מיגון או מקלטים בסמוך. אם אלה ירצו להתגונן מפני טילים או רקטות אין להם מקום לשהות בו. ומה עם איזור התעשיה הצפוני שעלול חלילה להיות מטווח? אין שם מקלט אחד להסתתר בו. כלומר צריך לסגור את האיזור הזה לכל פעילות.

תופעת התפזורת למקלטים לא הדאיגה כנראה את מנהלי הביטחון בעיר, בסה"כ יש בעיר 68 מקלטים, כאשר 9 מהם מצויים ברח' הנרקיס. ברש"י 2 מקלטים, בגפן 2, רמת לחי 2. כמובן שיש שכונות כמו גבעת סביון שאין צורך בהם במקלט ציבורי בשל העובדה שכל הבתים בשכונה הם בתים פרטיים המחוייבים על פי הג"א לבנות מקלטי הגנה.

11 מהמקלטים משמשים שימוש כפול בימי שגרה, משמשים כבתי כנסת, מקלט אחד משמש אפילו כגן ילדים עבור ילדי קיבוץ תמוז, ויש מקלטים המשמשים חוגי קונג פו ועוד.

68 מקלטים עבור אוכלוסיה של יותר מ-22 אלף תושבים הם מעט שבמעט. בימים האלה לא נשמעה כל דרישה להבאת מיגוניות לשכונות הצפופות, ובכלל, בכל ההערכות אין התייחסות עמוקה לטיפול בנושא.

נושאים: מקלטיןם ציבוריים, בית שמש, חוסר מוגנות
מקלט ברח החלוצים
מקלט ברח החלוצים
מקלט ברח החלוצים
מקלט ברח החלוצים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: