ראש העיר הנבחר: "עד המליאה הראשונה אנחנו נהיה אחרי עם כל ההבנות ועם מי שצריך"

תתאפקו, עדיין אין חדשות באשר להתרחבות הקואליציה מעבר לחרדים. המפלגה המועדפת ע"פ סגן השר אבוטבול היא הליכוד. גרינברג ביקש לקבל נייר עמדת דרישות עיר מאוחדת להצטרפות.

קשיי הניצחון, גרינברג מצביע
קשיי הניצחון, גרינברג מצביע

ראש העיר הנבחר שמואל גרינברג יצא בראיונות לכלי התקשורת במגמה להרגיע את 42% מהציבור שלא בחר בו. על רקע החשש הקיים בהתקבצות החרדים לקבוצה אחת משלהם, למענם, מול הציבור החילוני והדתי לאומי. התוצאה ברורה- 17 מנדטים מתוך 25 הוא רוב מוחץ, מדאיג מאוד מבחינת הציבור הכללי, מפחיד אפילו. והוא גרינברג ע"פ המלצת יעציו, ואולי ע"פ מטרוניו, גפני ודרעי ושות' יצא להסביר.

"אני הולך לעבוד קשה כדי לשמור על העיר מגוונת, שיהיה לחילונים ולדתיים הלאומיים דיור וגם תרבות. לכל אוכלוסייה צריך לבנות יחידות דיור, כדי שלדור ההמשך יהיה איפה לגור. אני רוצה להעביר מסר לציבור הכללי בעיר: הסירו דאגה מליבכם"

איך. גרינברג מסביר בריאיון לאתר y-net "פנה אליי הנציג מספר 2 ברשימה שלה, דודי גוזלן, וכבר קבענו פגישה. אני מקווה מאוד להצליח ולהביא אותם, להרכיב קואליציה רחבה מקיר לקיר ולבנות את האחדות בעיר. אדאג לכל מגזר ולכל תת-מגזר".

הפגישה הזו התקיימה ביום שישי שעבר. בפגישה הציג גוזלן שהגיע מלווה עם מס' 3 ברשימה, חבר מועצה חדש הרב ישראל גטאצ'ו בוגלה את תמונת המצב. "אמרתי לראש העיר הנבחר, אנחנו מוכנים לשתף פעולה עבור תושבי העיר כולם. חשוב שתזכור שיש 42% שלא הצביעו לך, אבל הם כאן. אם אכן אתה רוצה להיות ראש עיר של כולם, השותפות חייבת להיות על בסיס הוגן. ואני יודע שחתמת הסכמים עם מפלגות. תידרש בוודאי לפתוח ולפרום חלק מהם לטובת האחדות." גוזלן רמז לו, לא די להצהיר צריך לעשות. הם מבחינתם, כמפסידים מבינים שהם לא דורשים לנהל את העיר אבל לפחות להיות שותפים ולעשות דברים בהסכמה.

הצדדים, כך על פי גוזלן, סיכמו שעד יום שלישי בשבוע (אתמול ס.צ) ישיב ראש העיר הנבחר לעיר מאוחדת אם בכוונתו להמשיך במו"מ או לעצור בתום הפגישה האחת והיחידה הנוכחית. נכון לאתמול לא הגיע כל מענה מצד גרינברג.

אז מה התשובה? שאלנו את שמואל גרינברג: "לא יודע ממי הבנת כזה דבר, ה-31 לחודש הוא היום שבו אני נכנס לתפקידי כראש העיר. באותו השבוע תתקיים ישיבת מליאה ראשונה. ועד ישיבת המועצה הראשונה אנחנו נהיה אחרי עם כל ההבנות ועם מי שצריך. לא יודע למי הבטחת תשובה להיום". ואחרי התשובה הנ"ל יצר קשר ראש העיר המיועד עם מס 2 דודי גוזלן. בשיחה הזו סוכם כי יוגש ניר עמדה עם דרישות הסיעה להצטרפות. התקדמות.

מי שפעיל היום בשולי המו"מ המתנהל הוא סגן השר משה אבוטבול. שאומר לנו: " מתוך הכרה שזה הכי טוב לכלל תושבי העיר, עבודה בהרמוניה, הקטנת מחלוקות והבאה משותפת של תקציבי ענק מכלל משרדי הממשלה של ש"ס הליכוד יהדות התורה להפרחת ושגשוגה של עירנו היקרה. מבין שהם עובדים ישירות אחד עם השני". אבוטבול, אם שמתם לב מדגיש את המפלגות, ש"ס, יהדות התורה והליכוד להשתלב בקואליציה. הראשונות כבר שם, השאיפה לצרף את הליכוד.

יש 'בעיה' קטנה אלו תיקים יימסרו לידי הליכוד. הליכוד מעוניין בעיר הותיקה, להיות אחראי על 'השמורה' שיצר בשנים האחרונות, וגם תיק המתנסים שנמסר לידי אגודת ישראל. נכון לעכשיו אין התקדמות. באגודת ישראל אומרים כי אם יידרשו למסור את תיק המתנסים, והם מצידם מבקשים להחליף לכם את תיק שפ"ע, שעתה מתברר שאינו כזה מהותי לניהול העיר. אין התקדמות בדרישות מי מהצדדים.

נושאים: קואליציה, בית שמש, בחירות 2024, שמואל גרינברג
קשיי הניצחון, גרינברג מצביע
קשיי הניצחון, גרינברג מצביע
קשיי הניצחון, גרינברג מצביע
קשיי הניצחון, גרינברג מצביע
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: