ראש העיר בבית עלמין: "היום נצדיע לגבורה שביקשה לקיים חיי שגרה פשוטים ובריאים"

בטכס נשאה דברים ראש העיר עליזה בלוך, בדגש על התייחסות לנפגעי פעולות האיבה וציון האירוע הקשה בו קיפח חייו תושב העיר עולה מחבר העמים סטניסלב דומירסקי.

חיבוק לשכול
חיבוק לשכול

הבוקר (שלישי) התקיים טקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שנערך בבית העלמין בבית שמש. טרם תחילת הטקס פקדה ראש העיר ד"ר עליזה בלוך את קבריהם של הנופלים יחד עם מ"מ רב העיר הרב שלמה בן עזרא. כיבדו את מעמד הטקס סגנית רה"ע רינה הולנדר, חבר המועצה שלום אדרי, חבר המועצה הרב ישראל סילברשטין, מפקד משטרת בית שמש סנ"צ אלון וינשטיין, ממונה המועצה הדתית הרב אלדד גדסי, מכובדים נוספים ומאות מתושבי העיר.

טכס מרגש וענייני, בבית העלמין לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה התקיים בבית העלמין המקומי. בטכס נשאה דברים ראש העיר עליזה בלוך, בדגש על התייחסות לנפגעי פעולות האיבה. מצמרר היה איזכורם לפי פירוט , בשמם הפרטי, חללי ונפגעי פעולות האיבה. כקוראת יומן כיתה, קראה בשמם של החללים, ולא נשארה אוזן לא קשובה למילים היוצאות מפיה.

ראש העיר, ד"ר עליזה בלוך ייחדה את דבריה לתושב העיר סטניסלב דומריסקי, נפגע פעולות איבה."סטניסלב נרצח וגופתו נמצאה חבולה בתא מטען של רכב סמוך לכפר סורדא ליד רמאללה. "ברוסיה סבלנו מאנטישמיות והיה לא קל, אבל זה לא הגיע לרצח והתעללות כזאת" סיפרה אינה, שהייתה אחות במקצועה, עם גילוי גופתו של סטניסלב. "קרה לנו הדבר הנורא מכל. אני לא יודעת איך אוכל לחזור לעבודה". מי מאיתנו אתגרים וקשיים לא מכבידים עליו לעיתים? מי מאיתנו התמודדויות לא מצריכות ממנו תעצומות נפש ומשאבים יקרים מפז? תביטו על אינה וסטניסלב. ברוסיה הם סבלו מהקושי החמור ביותר שהדעת יכולה לשאת. אנטישמיות. קיומם הפריע. זהותם הייתה למכשול, יהדותם הייתה להם לרועץ. מדובר בניסיון קשה. האם לפעול לטשטוש היהדות. האם להיות יהודי בביתך ורוסי בצאתך. האם פשוט לקבל את ההחלטה הקשה ולוותר? לא. אינה וסטניסלב לא ויתרו. הם אספו את כל רכושם. הותירו את כל הנפשות שעשו בארץ מוצאם ויצאו למסע שכולו לך לך מארצך, ממולדתך ומבית אביך לעבר מדינת ישראל. אינה וסטניסלב ידעו שבאותה העת המציאות הביטחונית הייתה מורכבת. הם לא נרתעו. הם ביקשו להגיע למדינת ישראל, לבית שהם חלמו לטעת בו שורש. הם תרו אחר מקום מושב מצאו אותו כאן בעירנו בית שמש, אינה עבדה במקצועה כאחות וסטניסלב אף הוא עסק בתחומו כטכנאי.

פעמים רבות אנו עומדים כאן בימי זיכרון ומדברים על גבורת הלוחמים. עומדים ומשבחים לוחמות ולוחמים שהישירו מבט למול האש והסכנה. שהתנדבו, שפרצו, שהעזו ולחמו. אני מבקשת שהיום נצדיע כולנו לגבורה אחרת. לגבורה שביקשה לקיים חיי שגרה פשוטים ובריאים. חיי משפחה, לגור בעיר שבחרו, לחנך בנות מקסימות, להתפתח במקום העבודה, לרכוש חברים ופשוט להיות עבורם.

זה מה שאמרו על סטניסלב. שהוא היה בשביל חבריו. השתמש בכל כישוריו כדי לסייע לאחרים. מחרוזות של חברים חרז לו. ובאחד הפעמים בהם ביקש לבקר חבר – מצא בו את מותו הטראגי. הגבורה לא חייבת להיות רק במעשה יוצא דופן. חיים בהם שזורה גבורה שקטה אלו מעשים מורמים מעם וראוי שנעצור ונרכין ראשנו בפניהם ונצדיע.

סטניסלב לא ילווה את בנותיו ביום חופתן. לא ישמע מהן חוויות מהאוניברסיטה, לא יאמר לאינה "אני אוהב" ולא יתרגש עם הנכד הראשון. חנה סנש כתבה: " קול קרא והלכתי / הלכתי, כי קרא הקול, / הלכתי לבל אפול" סטניסלב נפל, זכרו לא ישכח מלב משפחתו ונצור בלבנו. עוד כמה שעות כשתוגת יום הזיכרון תתחלף בשמחת יום העצמאות חשוב שנזכור שפסיפס הגבורה מורכב מתמונות שונות ובהם גם תמונתו של סטניסלב.

לסטניסלב מצטרפים קדושות וקדושי העיר בית שמש שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה: יצחק, שמואל, אבידן , אוריאל , יששכר , ירון , הנרי , ליאור , מכלוף , רן , פנחס , אלירן , אליעזר, יצחק , יוסף, מריאן , קונסטנטין , שמואל , עמי , סטיבן , כוכבה , משה , כפיר ,יוסף קלוד , זוהר , ניר , משה, לי , לילך , אברהם , אילן , יוסף , מסעוד , מקלוף , ששון , אלברט , אברהם , אסף , מקס , יצחק , מיכאל , שלמה , אברהם , יצחק ג'ו , אברהם , אליהו , אברהם , דניאל , גולן , אלכסיי , רפאל , דוד , גדעון , מיכאל , נפתלי , שלמה , פנחס , ולדימיר , מחלוף , א94רון , שמעון , יוסף , חיים , דוד , יצחק , אליהו, שלמה , רמי , יוסף , ארז, מאיר , מיכאל , מיכל , אבנר , מאיר , דוד , חנניה , ראובן , שלום , גיא , שרון , ניר , נטלי , שירי , יעלה , עדי , נירית , קרן , סיון , יהודה ,סימון , סטניסלב , ולרי , יוסי , חיים , ראובן , מאיר , דניאל , פנחס , אריה , יוסף , יעקב , ליפז , חיים , אילנה , אליהו , דותן , דוד , יצחק, ולדי- דניאל. נטלי, אליהו, אורי-ברוך, שמואל.

"המחבלים הארורים מעולם לא הבחינו בין חרדים, חילונים, עולים או וותיקים. כולנו עם אחד, גורל אחד... המחבלים מעולם לא ידעו להבחין בין נטלי שמשפחתה עלתה מברית המועצות לבין אולג שמשפחתו החרדית וגרה בנהר הירדן ובין אנשים אחרים. המחבלים הארורים מעולם לא הבחינו בין חרדים, חילונים, עולים מברית המועצות, ארצות הברית או אתיופיה. כולנו עם אחד, גורל אחד. הם יודעים להפוך אותנו לגורל אחד ולנו אין את הפריבילגיה לפרק את השותפות הזאת, לא בבית העלמין, לא בחגיגות יום העצמאות, לא בהדלקת טקס המשואות וגם לא בפיקניקים. בשום מקום. הגודל שלנו אחד.
אני עומדת כאן בבית העלמין כראש עיריית בית שמש ויחד עמי כל תושבי העיר ומרכינים ראשנו לזכר חללי צבא ההגנה לישראל ונפגעי פעולות האיבה. העיר בית שמש זוכרת, לא תשכח".
החזן דוד לוק נשא תפילת יזכור. את הטכס הנחה יהודה גור אריה לפנים סגן ראש העיר ודוברה.

בסיום הטכס הונחו זרים ליד האנדרטה.

נושאים: בית העלמין, בית שמש, סטניסלב דומירסקי, נפגעי פעולות איבה
חיבוק לשכול
חיבוק לשכול
חיבוק לשכול
חיבוק לשכול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: