ארגון בצלמו פנה למח"ש לחקור ולפרסם את סרטון המצלמה על גופו של השוטר שבא למלא תפקידו

יועצו המשפטי של ארגון בצלמו למח"ש: "קשה לדמיין תרחיש מעין זה שהיה קורה במהלך אכיפת תקנות קורונה "במסיבות סילסבסטר בתל אביב".

שמאי גליק בכנסת
שמאי גליק בכנסת

עו"ד מיכאל ליטווק, יועמ"ש בצלמו פנה לראש מח"ש בשמו של יו, ר ארגון בצלמו שמאי גליק בדרישה שיורה לפרסם את התיעוד ממצלמת הגוף של השוטר היורה וכן לפתוח בחקירה מולו בעניין. לטענת יועמ"ש בצלמו, הירי באש חיה לשוטרים מותר אך ורק במקרים חריגים שבחריגים ולא נראה כי מקרה זה עומד בקריטריונים הנהוגים. "כידוע, לפי הוראה פתיחה באש השימוש בכלי ירייה מותר רק במקרה של סכנת חיים כדי להדוף תקיפה באמצעות נשק חם או קר, ושנשקפת סכנת חיים מוחשית, ורק אם אין דרך אחרת בנסיבות העניין להתגבר על התוקף." כותב עו"ד ליטווק במכתבו אל ראש מח"ש.

הפניה למח"ש באה בעקבות אירוע הירי של שוטר שבא לתת דוח על אי קיום הוראות קורונה בימי הסגר למוסד חינוכי חרדי ברח אוהל יהושע בבית שמש.

בנוסף, מודגש במכתב ששיגר עו"ד ליטווק אל ראש מח"ש, "מודגש כי מדובר באכיפה בררנית וקשה, שכן אין סבירות לפיה אמצעי זה היה מופעל בהפגנות בבלפור" אין צורך להרחיב אודות הסכנה בביצוע ירי חם באזור עירוני ומאוכלס סמוך למוסד חינוכי, מה שיכול בנקל לגרום לנפגעים בלתי מעורבים". ועוד מוסיף עו"ד ליטווק: "קשה לדמיין תרחיש מעין זה שהיה קורה במהלך אכיפת תקנות קורונה "במסיבות סילסבסטר בתל אביב".

מנכ"ל בצלמו שמאי גליק מסר: "לא ייתכן שיש בידול בין המפגינים. לא ייתכן שמפגינים בבלפור פוצעים בלש משטרתי ולא נעשה להם דבר, ואילו חרדים בבית שמש- כלפיהם ישר נעשה שימוש בירי באש חיה. גם לחרדים יש זכויות אדם"

מיכאל ליטווק מבקש לפרסם את סרטון הגוף שהיה על השוטר בעת מילוי תפקידו, וכן לפתוח בחקירה נגד השוטר".

נושאים: הצלמו, מיכאל ליטווק, בית שמש, קורונה., חרדים
שמאי גליק בכנסת
שמאי גליק בכנסת
שמאי גליק בכנסת
שמאי גליק בכנסת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
ארגון בצלמו פנה למח"ש לחקור ולפרסם את סרטון המצלמה על גופו של השוטר שבא למלא תפקידו
גולש אנונימינכתבה ביום רביעי, 13 בינואר 2021, 10:18

יש מצלמות אבטחה של המוסד ששם רואים שהשוטר לא היה בסכנה כלל