קייטנות מדע לא לילדי שכונות ג ולא לילדי ד

מינהל החינוך מנהל השנה רישום לקייטנות מדע, מיקומם חושף ליקויים לא מעטים בהתנהלות העירונית לאספקת פעילות הפגתית במיוחד בימות הקיץ ולא רק... קראו והפיצו

כיתת מחשבים בלהב"ה
כיתת מחשבים בלהב"ה

בעוד שבוע יחלו עוד קבוצת קייטנות הפעם לציבור הבוגר יותר לתלמידי כיתות ד ומעלה. הקייטנות יתקיימו בחסות משרד המדע. מדובר בקייטנות המדע והטכנולוגיה בבית שמש אשר המשתתפים בהם יתבקשו לשלם סכום פעוט בשל הסבסוד הניתן ע"י המשרד- 80 שח בלבד. יפה שמשרד המדע מממן, ויפה עוד יותר שעיריית בית שמש מאמצת כדי לתת לתלמידיה. האם לכל תלמידיה? לא בטוח.

שימו לב לתוכן, הקייטנות יתקיימו במרכז להב"ה, באשכול הפיס, ומרכז הקשיבה בנחל שורק רמה א. מה עם שכונה ג' ומה עם ד? התושבים שם לא נספרים? ולמה צריך שני מוקדים סמוכים, להב"ה ואשכול פיס? מי שמעוניין לתת שירות לכלל העיר צריך לחשוב רוחבית על התושבים ולאפשר לכולם, כן, לכולם, להירשם. תכנון לקוי בהחלט.

וגם מדוע התעכב פרסום התוכן הזה לשבוע אחרון בלבד? הורים בדרך כלל מכינים עצמם לפעילות לפחות שבועיים מראש, מדוע התעכב הפרסום? אם על זה הניחה דעתנו מנהלת האירוע בת עמי בלחסן, התקציב אושר רק לפני שבוע וחצי, הרי זה למה אין ג וד בתכנית ממש מרגיז.

את הקייטנות מנהלת מינהל חינוך ונוער, על הפרסום אחראים דוברות העירייה. מדוע מינהל חינוך ונוער? האם לא נכון יותר שרשת המתנסים תנהל את הפרוייקט? ניסו להסביר שמדובר בראייה מערכתית המתקיימת כל השנה ולא רק בקיץ, ולכן כאשר מדובר בנושא מטופל בידי מינהל החינוך, מדעים, מרחבים, מתימטיקה, אזי הטיפול בקייטנה מן הטבע שיתקים בידי אותו גורם שמטפל בכך כל השנה.

בבית שמש יש חלוקה לא הגיונית ולא נכונה, של תפקוד במערכת התרבות בשעות אחר הצהריים. חלק מופעל בידי רשת המתנסים, חלק אחר בידי מינהל חינוך. הסיבה כנראה פוליטית, מתוך רצון לצמצם את גודל האחריות של מחזיק תיק המתנסים נשאבו ממנו נושאים והופקדו בידי מינהל החינוך. ייתכן וזה בסדר. עד שבא האירוע של הקייטנות ובו התעוררה הבעיה.

שאלנו מדוע הוחלט לצאת בפרסום רישום רק שבוע קודם האירוע, הוסבר (בידי בת עמי בלחסן- לא חלילה הדוברות) כי האישור הכספי הסופי התקבל מאוחר. מישהו באגף החינוך שמע על ריזיקה? האם יכול להיות שמשרד מכובד כמו משרד המדע יבטיח ולא יקיים? אם במינהל החינוך חששו מאי מימון של המשרד המדע, ברשת המתנסים היו לוקחים תחת אחריותם הוצאת מימון כזו ולבטח הממונה (איש ליכוד- עם שר מהליכוד) היו פותרים את הבעיה.

אגב, מישהו יכול להסביר למה אין גורם אחד, מינהל חינוך או רשת המתנסים, אחראי על תכניות פעילות אחר הצהריים המוגדרות כפעילות הפגה, ולא משנה מה תוכנן, חוג ציור, תיאטרון, מוסיקה, או מדעים?

נושאים: מתנסים, מינהל חינוך, בית שמש, שכונות חרדיות
כיתת מחשבים בלהב"ה
כיתת מחשבים בלהב"ה
כיתת מחשבים בלהב"ה
כיתת מחשבים בלהב"ה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: