איך תצלח עליזה בלוך את המשבר הפוליטי?

מה שבלוך צריכה לעשות, זה להחריש עד יעבור זעם. חנוכה בדרך, אירועי חנוכה יעלו את נבחרנו על הבמות, והם יברכו את בלוך כאילו לא היה דבר ובלוך תחזיר להם ברכה.

עליזה בלוך
עליזה בלוך

זה אינו משבר פשוט, כאשר שלושה גורמים ויותר אומרים לך אותו דבר, רק במילים אחרות, יהיה קשה מאוד, מאוד לתקן. שם טוב אשר נפגע קשה לשקם. לא שיש לעליזה בלוך שם טוב בענייני אמינות, אך כשבאים גופים כמו הליכוד, הבית היהודי ודגל התורה, וזועקים בריש גליה, זה צריך להוציא אפילו את הבלוכיסטים מאדישותם. והמשבר הוא בעיקר אמינות, הבטחת ולא קיימת. הבטחת ולא קיימת.

מתוך הודעת הליכוד, "ראש העיר אפילו לא הטריחה עצמה לוועדה העליונה, ועדה שמתכנסת אחת לחודשים רבים, שדנה על נושאים מהותיים בהקשר לנווה שמיר. כאילו שאם לא תגיע להתכנסות אז איכשהו הבעיות ייעלמו. כאילו תמונות, חיוכים ושלטי "כאן יבנה" יעלימו את המציאות העגומה, מציאות בה חברי הקואליציה שלה פועלים נגדה בפומבי בכל מה שקשור לשכונה. וכדי להוסיף חטא על פשע, יצאה הודעה אוטומטית של דוברות העירייה על התכנסות הועדה שבשכונת נווה שמיר תקום שכונה שמתאימה לציבור הכללי.. בהתעלמות מוחלטת מהבעיה." קרי הבעיה קיימת וידועה אך אינה מטופלת.

אני רוצה להרגיע את עליזה בלוך, הליכוד לא יפרוש מהקואליציה, הבית היהודי יכול לקטר עד מחר, אין לו מה לעשות מחוץ לקואליציה, דגל גם לא תצא מהקואליציה, להיות במדבר הפוליטי, במשך כמעט ארבע שנים- עבור פולטיקאי מהשורה זה מעשה התאבדות. מה כבר יכול להועיל? לבוא לישיבת מליאה, לצעוק, לקרוע ניירות, לעשות הצגות, מאחורי הקלעים הוא יתחנן שיתנו בידיו משהו להזרים חיים בקרב קהילתו.

כל הרעשים והצלצולים שנשמעים ובוקעים מנהמת ליבם של הפוליטיקאים שלנו, הם איומים ותו לא. עליזה בלוך יכולה לחפש את הפרס הבא שיינתן לה כביכול על 'הצלחתה' הגדולה בניהול העיר המבולגנת הזו, יכולה למצוא עוד במות ולעמוד עליהן ולספר כמה היא הפיחה תקוות בעיר מתחרדת לשעבר כיום חרדית לגמרי.

שבוע קשה עובר על העיר? עצוב שזה מה שהדאיג היום את הפוליטיקאים שלנו. ישיבת ועדת תכנון אחת, או עוד הסכם קואליציוני שמכר את ציפיות הבית היהודי. בית שמש עברה בשנה האחרונה טלטלה עזה בכל מובן, שחייבה התערבות, דרשה מעשה יותר מאשר לזרוק קרש לטובע. אם מישהו מהקוראים אינו יודע במה מדובר מוזמן לקרוא את ההסטוריה מהשנים האחרונות של העיר. בליכוד, בבית היהודי, בדגל בקיאים יותר מכל אחד אחר על מעשיה ומחדליה של בלוך בניהול העיר, נווה שמיר, המועצה הדתית אי קיום הבטחות, הם רק הקש ששבר את גב הגמל. לכל המפלגות האלה היו ויש עשרות סיבות לקום ולעזוב את קואליציית בלוך תחת כובד העומס של מחויבותה להוביל עיר לצמיחה. לא עשו זאת!! למה? כי להם יש אחריות על מה שקרה בעיר, אז לבוא היום ולהאשים רק את בלוך, זה לא הוגן, הם אשמים באותה מידה למציאות בה בית שמש מתנהלת.

באמת, אני שואל, בליכוד לא ידעו שנווה שמיר גמורה מבחינת הרעיון המצויין שהגו לאכלסה בציבור לאומי. ואם ידעו למה לא שברו את הכלים לפני שנה, לפני עשרה חודשים. הרי ידעו גם ידעו, אז מה שהיה לפני עשרה חודשים יהיה גם מחר. בלוך משיך לזמר שהיא מנסה, שאין בנווה שמיר רק חרדים, ויש מקום לכולם. בליכוד יבלעו ויזכרו את הגלולה המרה הזו לאורך זמן. עד... בינתיים ימשיכו בקואליציה ולא ילכו למעשה קיצון.

ממש כפי שבבית היהודי לא ירוצו לאופוזיציה, יכולים לא להיות מרוצים, לא שבעי נחת, הרי שלישי מתוכם חרדי לגמרי, ומצביע ממילא עם החרדים, כי הוא חרדי, חבדני"ק אבל חרדי. אז מה כבריכולים לעשות? מעדיפים להביא את ישי ריבו ואת חנן בן ארי עוד כמה פעמים, במקום לכוון לעקרונות. אמרו ערכים? אפשר להכניס אותם להקפאה בשלב הזה.

הסיעה השלישית הרוגזת היא דגל התורה. בדגל התורה יודעים לקרוא את המפה טוב טוב, בלוך כמה וכל מה שתעשה זמנה מוגבל מאוד. בקדנציה הבאה זו של שנת 2023 מומלץ לה לחפש במות אחרות, בבית שמש יא גמורה. רשימת דגל זכתה להכי הרבה קולות, היא תתעצם במערכה הבאה, מועמד דגל יהיה הראש מול בלוך או כל מי שלא יהיה. ואני רוצה לראות את אגו"י יצביעו נגד דגל בבית שמש, מיד זה ידחיק אשר בכל הערים החרדיות בארץ. בית שמש תמורת אלעד תמורת ביתר. זה מה שיהיה...

אז מה יהיה. זאת אינה נבואה, זאת הערכה, הערכה שיש לה על מה לסמוך. יהיה מאבק, יהיו החמצות פנים, ואתם תראו בסופו של דבר, לא יקרה שום אירוע קיצון שיסכן באופן חריג את קיומה של הקואליציה העירונית.

המאמר נכתב בשישי בבוקר לפני פרסום הודעת הסיעות החרדיות בדבר אי הסכמה לרעיון החלפת הממונה על המקוואות במועצה הדתית.

נושאים: הקואליציה העירונית, בית שמש
עליזה בלוך
עליזה בלוך
עליזה בלוך
עליזה בלוך
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
איך תצלח עליזה בלוך את המשבר הפוליטי?
הרב שרבנכתבה ביום ראשון, 15 בדצמבר 2019, 04:27

כשלראש עיר לא אכפת מאמינות והבטחות ולא סופר את המפלגות שרצו איתו מה נשאר לו,לא כבוד,לא אמינות,ולא פעילים,העיקר להגיד באנו להראות שאפשר פוליטיקה אחרת...