קול קורא "שותפים לדרך" של משרד התחבורה לרשויות המקומיות.

התקציב נועד לקדם פרוייקטים תחבורתיים בכבישים עירוניים, הגברת הנגישות לתחבורה ציבורית וחיזוק חוסנן החברתי והכלכלי של הרשויות ,

מירי רגב, ידידת העיר
מירי רגב, ידידת העיר

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל(מיל׳) מירי רגב הכריזה היום על פרסום קול קורא "שותפים לדרך 2023-2024" המופנה לרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ ומיועד להניע פרויקטים תחבורתיים המתמקדים בשיפור הבטיחות בכבישים עירוניים, בהגברת הנגישות לאמצעי התחבורה ובחיזוק חוסנן החברתי והכלכלי של הרשויות.

במסגרת התוכנית יוקצו יותר מ-200 מיליון שקלים לשנה לפרויקטים של שיפור בטיחות ומיתון תנועה לרשויות מקומיות ובאשכולות אזוריים. דגש מיוחד יינתן לפתרונות במוקדי סיכון עירוניים בהם התרחשו תאונות דרכים; שיפור הבטיחות בסביבת מוסדות חינוך ומרכזים לגיל השלישי ולבעלי צרכים מיוחדים; ומיתון תנועה ברחובות ובסביבת מתחמים עירוניים.

קול קורא "שותפים לדרך", מובל על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אגף תקציבים באוצר והחשב הכללי. את הקול הקורא מוביל אגף רשויות מקומיות במשרד התחבורה, האחראי על כל פרויקטי התחבורה העירוניים. האגף רואה חשיבות רבה בפיתוח התשתיות העירוניות ברשויות המקומיות, ונפגש דרך קבע עם ראשי רשויות, מנכ"לי אשכולות אזוריים וגורמי מקצוע בשלטון המקומי, במטרה ללמוד על הצרכים, לייעל את תהליכי העבודה המשותפים, ולתרום לשיפור השירות, באמצעות הטמעת שינויים חשובים בנוהל התקצוב ובכלי הסיוע המוצעים לרשויות המקומיות.

חידוש משמעותי שיזמה השרה רגב הוא תקציב של 200 מיליון שקלים לשנה לפרויקטים של שיפור בטיחות ומיתון תנועה לרשויות מקומיות ובאשכולות אזוריים. במקביל, ישנה אפשרות להגשת בקשות לתקצוב גם על ידי אשכולות אזוריים, ולא רק על ידי רשות מקומית בודדת, מתוך תפיסה תחבורתית מרחבית אותה מקדמת השרה. כל אשכול יוכל להגיש מספר פרויקטים עבור רשויות שונות הנכללות בו, על מנת להגביר את יכולת התכנון והביצוע של פרויקטי תחבורה.

במטרה לסייע לרשויות לקדם במהירות פרויקטים קטנים, תתאפשר השנה לראשונה הגשת בקשה לתקצוב תכנון וביצוע של פרויקט בהיקף כולל של עד 900 אלף שקלים, ללא צורך בהמתנה בין מועד תקצוב התכנון לבין מועד תקצוב הביצוע.

נושאים: משרד התחבורה, מירי רגב, כבישים
מירי רגב, ידידת העיר
מירי רגב, ידידת העיר
מירי רגב, ידידת העיר
מירי רגב, ידידת העיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: