צורך או פנטזיה: "קו מבית שמש לנתב"ג"

דרישה להגביר את תדירות הרכבת מהעיר ואליה בסיור נבחרי ציבור עם סמנכ"ל הרכבת

נציגי הציבור בתחנת הרכבת. צילום: יח"צ
נציגי הציבור בתחנת הרכבת. צילום: יח"צ

גידול העיר מעבר למאה אלף תושבים מחייבת היערכות. לא רק כבישים אלא ובעיקר רכבת. כלי תחבורה חשוב מאוד בשנות האלפיים שמהווה כלי תחבורה מרכזי בתחבורה הציבורית. תחנת הרכבת בבית שמש נמצאת לקראת התרחבות, ולכך נערך באחרונה מפגש , בו התכנסו נציגי ציבור מערי הסביבה, כמו בית שמש, ביתר עלית, מטה יהודה, גוש עציון וצור הדסה, בכדי לדון יחדיו יחד עם נציגות בכירה של רכבת ישראל בדרכים ובצרכים שיש לתושבי הסביבה.

דן לנדאו סמנכ"ל ברכבת ישראל אמר בפתח הדיון המשותף, כי מטרת הצוות והדיון הינו ניסיון לאבחן את מצבה של תחנת בית שמש, בכל הנושאים כמו - שירות רכבתי, ממשקי תח"צ, סביבת התחנה ועוד, באמצעות "שולחן עגול", על מנת לבנות תמונת מצב מעודכנת לידיעת מקבלי ההחלטות ברכבת ישראל, משרד התחבורה וגורמים נוספים, שתכליתה שיפור השירות ופתרון בעיות, בטווח המיידי, הבינוני והארוך.

סגן ראש העיר ויו"ר ועדת התנועה שמואל גרינברג הציג בפתח את דבריו את התפתחותה של העיר בית שמש, שתוך פחות מעשור אמורה להגיע לרבע מליון תושבים, וממילא יש צורך גם לבחון היכן נמצאת רכבת ישראל מול התפתחות בית שמש.

אחר העלה גרינברג בעיות שונות שציבור התושבים נתקלים בהם כמו עומס ברכבות עצמן, מחסור חמור במקומות חניה בסביבת התחנה, בעיות בתזמון התח"צ העירונית עם לו"ז הרכבות שיש למהר ולשפר את ממשקי התח"צ ולהטמיע זאת במכרז החדש למפעיל תח"צ בעיר. כמו כן טען גרינברג כי תדירות הרכבות כיום רק פעם בשעה אינה מספקת ויש להגביר את תנועת הרכבת.

סגן ראש עיריית ביתר עלית יצחק רביץ אמר במפגש כי תושבי ביתר עילית נוסעים כיום בעיקר לירושלים ולא לגוש דן. אבל התפתחותה המהירה של העיר והקמת מרכז תעשיה בה - ישנו את המצב בשנים הקרובות. עם זאת, יש להתייחס כבר כיום, לביקוש הספציפי של קהל היעד החרדי מבית שמש ומביתר לשירות יעיל אל בני ברק וממנה, דווקא בשעות הערב, לאירועים משפחתיים. הרחבת שעות הפעילות הרכבתית בערב, בצירוף חיבור תח"צ מהתחנה לתוך בית שמש ולביתר - עשויה להוות הצלחה.

גיל יעקב מנכ"ל ארגון "15 דקות" הצביע על מחסור באוטובוסים בין התחנה לצור הדסה, צפיפות רבה ברכבות, רכבות קצרות. כמו כן בימי שישי ומוצ"ש ישנו פוטנציאל בלתי ממומש מבחינת האוכלוסייה החרדית.

בסיום הפגישה שכללה גם סיור בתחנת הרכבת בבית שמש ובחניונים החדשים שהוקמו ע"י הרכבת, הועלו שורה של נושאים כמשימות לביצוע, ואלו חולקו בין משתתפי המפגש. חלק מהנושאים שהוכנסו לרשימת המשימות היו למשל: על רכבת ישראל לבחון את איכות שירות התח"צ לתחנה מהסביבה העירונית והכפרית, או לבדוק בחטיבת הפיתוח של הרכבת אם ניתן לוותר על הקמת גשר הולכי-רגל עילי לחניון צפוני עתידי, ובמקום זאת, להאריך את המעבר התת קרקעי הקיים.

במסגרת שיפור שירות הרכבת, רכבת ישראל תבחן אפשרות לפיצול הקו ירושלים-בית שמש - בית שמש-ת"א ואת משמעויותיו מבחינת הגדלת היצע המושבים ברכבות הקיימות לת"א, מבחינת ההשפעה על השירות לירושלים, וכן לבחון הוספת רכבות ללוד ונתב"ג.

על עיריית בית שמש הוטל לבחון שינויים בהסדרי התנועה, במיוחד עם פתיחת כביש 37 שיחלוף ליד התחנה, כך שתשופר תנועת האוטובוסים, ותופנה תנועת הרכב הפרטי לכיוון אזור התעשייה, כדי שלא תיצור פקקים בשל העלאת נוסעים והורדתם בכיכר. כמו כן על העירייה הוטל לבחון שינויים בהסדרי התנועה והמדרכה על ידי הכיכר כדי ליצור מפרץ/מסוף מוניות במקום.

נושאים: תחבורה, רכבת, גרינברג
נציגי הציבור בתחנת הרכבת. צילום: יח"צ
נציגי הציבור בתחנת הרכבת. צילום: יח"צ
נציגי הציבור בתחנת הרכבת. צילום: יח"צ
נציגי הציבור בתחנת הרכבת. צילום: יח"צ
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: