פורסם ההסכם הקואליציוני עם תנועת ש"ס

האם ההסכם תקף מבחינה משפטית? לפחות מצד עיר מאוחדת לא חתמו נציגי ב"כ הסיעה. ש"ס תקבל תפקיד יו"ר המועה"ד, אגף מורשת המזרח, חברות בוועדות שונות, ומנהלת שתטפל בהקמת מבני דת.

צילום באדיבות רווח הפקות
צילום באדיבות רווח הפקות

מה שנהוג היה עד כה מצד לשכת ראש העיר להקפיד לעשות, חגיגה מכל הסכם קואליציוני, הפעם זה עובר בקול דממה דקה. ההסכם הודלף לתקשורת, בלי לקיים מסיבת עיתונאים ובלי לכנס את שני הצדדים החותמים על ההסכם לשאלות ולחתימה פורמלית לפני התקשורת.

ההסכם החתום בין ראש העיר עליזה בלוך לבין סיעת ש"ס פורסם בשעות האחרונות, כדי לפתור מעט מהעננות הכבדות שבאו על השותפות הקואליציוניות, בכך מתפרסמות ההבטחות וההתחייבויות של שני הצדדים זה לזה, וזה כלפי השותפות הקואליציוניות. בהסכם מפורטות הסמכויות שיינתנו לסיעת ש"ס. סעיף 10 קובע שנציג ש"ס ימונה ליו"ר המועצה הדתית, שאר חברי המועצה הדתית ימונו בהתאם למפתח הסיעתי ובכפוף להסכמים הקואליציוניים כאשר כל הנציגים יומלצו עי המליאה עם משרד הדתות כבעבר. כן סוכם על הקמת מנהלת למבני דת. משהו שלא היה עד כה, מנהלת שתטפל בהקמת מוסדות דת, מקוואות, בתי כנסת, וכו. "עבודת המנהלת תעשה על פי מדיניות רה, ע ובתיאום עם ראשי סיעות הבית.

וועדה נוספת שתוקם במיוחד תפעל יחד עם סגן רה"ע והממונה על החינוך ועם רה"ע לפתור סוגיות של אפליית תלמידים או תלמידות בשל מוצאת העדתי.

נציג סיעת שס ימונה למשנה לרה"ע. אז להרגיע לא מדובר במקום מישהו אחר, אלא בנוסף. אין בעיה מצד ראש העיר למנות את כל חברי מועצת העיר למשנה.

תיק נוסף שהובטח הוא תיק מורשת המזרח, שתוקצב בסכום של רבע מיליון ₪. לא מספיק תיק תרבות תורנית, לר מספיק תיק חן חרדי, עכשיו יקום עוד אגף תרבות מורשת המזרח. לא רק שאיחדו תיקים אלא גם הוסיפו. בנוסף הובטחו תפקידים חברות בוועדות שונות.

ההסכם נחתם בידי ב"כ הסיעה. החותמת היא עליזה בלוך. ב"כ אינה הגב' בלוך, היא מועמדת הסיעה לראשות העיר.

מנגד חתם ב"כ הסיעה מר חיים ביטון. אכן כפי שהוצג בהגשת הרשימות לפקיד הבחירות. האם חתימתה של בלוך כב"כ הסיעה תקפה? שאלה משפטית שאם תעמוד למבחן נדמה כי ההסכם הזה ייפסל, מכיוון שלפחות לפי הידוע שני ב"כ הסיעה לא ידעו כלל על ההסכם בעת התרחשותו ולא הובאו בסוד חתימתו.

נושאים: שס בקואליציה, עליזה בלוך, עיר מאוחדת
צילום באדיבות רווח הפקות
צילום באדיבות רווח הפקות
צילום באדיבות רווח הפקות
צילום באדיבות רווח הפקות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
פורסם ההסכם הקואליציוני עם תנועת ש"ס
התנהלות כוחניתנכתבה ביום שני, 16 בדצמבר 2019, 03:10

השיטה של עמימות בשילוב כוחניות דורסנית לא עושה שום טוב לאחדות אלא טוב נקודתי לשס,אולי אם היתה משתפת ומרגיעה לפני את הסיעות היה סיכוי למשהו אחר,כרגע היא בתהליך של איבוד אמינות ויושר בעיני כל חברי הקוהלציה שהיתה