חברי מועצת העיר יצאו להתקפה והבליטו את כמיהתם להשתלט על המועצה הדתית

אתי מאיר הממונה ביקשה להחתים מתנדבים על הסדר מחוייב לכיסויי ביטוחי ומימון החזרי הוצאות, חברי מועצת העיר ראו בכך פגיעה בכבוד הרב דוידוביץ וטענו עד כדי זעזוע והפרה בוטה של הסטטוס קוו".

אתי מאיר
אתי מאיר

עד כמה חברי מועצת העיר החרדים 'מעריצים' את אתי מאיר הממונה על המועצה הדתית למדנו מהרצון העז שלהם לשלוח אותה הביתה. הם עושים הכל בגיבוי ובתמיכה של ראש העיר עליזה בלוך כדי להביא מועצה ממונה, על פי רצונם, ובמועד הנוח להם.

הממונה על המועצה הדתית בבית שמש הגב' אתי מאיר מנסה ומשתדלת לתפעל את המועצה לפי כללי המינהל התקין, דבר זר ומוזר במקומותינו, מתעדכנת לעיתים גם בצרכים החייבים שינוי או בדיקה או רענון. תקראו לזה איך שאתם רוצים.

הפעם נחת על שולחנה פס"ד הנוגעת לתפקוד רב מתנדב בשכונת הדר גנים בפתח תקוה. בית הדין לעבודה בתל אביב קיבל לאחרונה תביעה של הרב שלמה רבינוביץ, וקבע שהוא יתחיל לקבל שכר מאחר שבינו לבין המועצה הדתית ומשרד הדתות מתקיימים יחסי עובד-מעסיק מזה יותר מ-20 שנה. השופט תומר סילורה פסק לו כחצי מיליון שקל פיצויים עבור שכר וזכויות סוציאליות בשבע השנים האחרונות בלבד, מאחר שעל יתר התקופה חלה התיישנות.

"רבינוביץ הוא תושב השכונה ומשמש כרב שלה מאז שנת 2000. הוא נקלט לתפקיד במכרז שבו נקבע בין היתר כי התפקיד הוא בהתנדבות וללא שכר. בתביעה שהגיש ב-2017 נגד המועצה הדתית פתח תקווה והמשרד לענייני דתות הוא טען כי למרות המכרז, לפני כניסתו לתפקיד ובמהלך שנות כהונתו הובטח לו פעמים רבות על ידי גורמים רבים אצל הנתבעים שהוא יכהן כרב בשכר ונושא השכר יוסדר". מדווח כתב האתר y-net..

הרב דוידוביץ ברוב טוב ליבו, מוכן להתנדב במועצה ולפקח על המקוואות, במסירות, מתוך כוונות חיוביות לגמרי. אך מה לעשות, גם מתנדב חייב שיהיה לו ביטוח למשל. מה יקרה חלילה אם יחליק הרב לתוך המקווה ויחטוף איזה זבנג? מה יקרה אם בבואו לבחון את איכות המים, 'יקפוץ' עליו איזה חרק מזיק ומי יפצה את הרב?

אתי מאיר מאז שהגיעה נוברת בניירת ובודקת סעיף סעיף ואיך מתנהל. מה שקרוי בעגה המקצועית מינהל תקין. מה שלא בסדר מתקנת. מצה טוב עוברת לתיקייה הבאה המוכנה לה לפי דרישת ממזכיר המועצה הדתית.

לפני כל התיקיות נחת אצלה כאמור פסה"ד והקדימה אותו לשורה הקדמית. פנתה במכתב מסודר כנדרש לרב דוידוביץ. אנא, בוא להסדיר את ענייני התנדבותך בקצרה. היא תהיה מכוסה, הוא יהיה מבוטח. למה לה לאתי מאיר להסתבך שמחר יקרה מקרה הרב רבינוביץ בבית שמש?

ויש עוד רב מתנדב על מקוואות, (לא ידעתי שהוא קיים) הרב שינקלובסקי. היא פנתה גם אליו. "פניתי לרב דוידוביץ ולרב שינקולבסקי וביקשתי מהם לחתום על הסכם כנדרש, על מנת שנוכל לספק להם שירות כיסוי ביטוחי והחזרי הוצאות. אין לי ספק שהרבנים, אשר מחויבים גם הם לחוק ולמנהל תקין, יחתמו בשמחה״ הרב שינקלובסקי בא וחתם, הרב דוידוביץ לא הגיע. היה צורך להוציא לו התראה. וכך עשתה כולל קביעת מועד (17.5) לבוא לחתום או להפסיק לו את ההתנדבות ולפנות לאחרים שישמחו לקבל 'החזר הוצאות'.

מסבירה אתי מאיר: "הרב שינקולבסקי חתם על הסכם מתנדב והוא ישמש כרב מקוואות בחמש מקוואות מתוך ה-10 ובחמש האחרים אמור להיות הרב דוידוביץ. מדובר בייעוץ הלכתי בלבד למועצה ההדתית. במידה והרב דוידוביץ לא יסכים אנחנו ננסה לפנות למתנדבים אחרים וכך גם צוין במכתב שנשלח אליו"

אז מה גרם לחברי מועצת העיר להתערב? ועוד כשיירה מפרסמים מכתב לא חתום ולא ממוען לאף אחד. אלה טוענים שהניסיון הוא להדיח את הרב דוידוביץ. "אנו רוב חברי הנהלת העיר רואים בכך הפרה בוטה של הסטטוס קוו, מביעים זעזוע ומורת רוח, ומוחים על כבודה של תורה. אנו מתנגדים התנגדות מוחלטת לכל מהלך ושינוי בכל הנוגע לשירותי הדת ובפרט בנושא המקוואות בעיר המשמשים לכלל האוכלוסיות בעיר",

הועבר אלינו נספח א' להסכם עליו נדרש הרב דוידוביץ לחתום. גם הוא אינו פוגע בכבודו או בכישוריו או בסמכויותיו, מה שהיה הוא אשר יהיה. כל התיאומים יהיו מול הרב הנבחר, ובינתיים היא תיעשה מול מ"מ הרב שלמה בן עזרא.

סוף דבר? מחכים עד ל-17.5, יבוא הרב דוידוביץ חתום, אתי מאיר תחתים אותו על מסמכי ההתנדבות כנדרש, לא יבוא, יימצא מתנדב אחר שישמח לקבל כאמור 'החזר הוצאות'.

ומי לא אמר מילה בעניין? עליזה בלוך, שתמיד יש לה מה לומר, הפעם היא שותקת.

נושאים: מועצה דתית, בית שמש, אתי מאיר, עליזה בלוך
אתי מאיר
אתי מאיר
אתי מאיר
אתי מאיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: