פגישה חשובה בין העירייה ונציגי הדיירים להקדמת היתר בניה

כל הדיירים חתמו על הסכמה לפינוי בינוי, יש יזם שמוכן להתחיל מיד, עכשיו צריך שמשרד השיכון והעירייה יסכימו והעבודות יתחילו.

מיועד להריסה
מיועד להריסה

מחר, ה-19 לחודש אמורה להתקיים בעירייה פגישה בין נציגות דיירי בנין ביאליק 6 לבין העירייה במטרה לקדם היתר בניה ללא כל קשר למצב שאר פרוייקט הבינוי בשכונה. המצב הגיע לכדי הוצאת צו הריסה ואו פינוי לתושבים מדירותיהם. היום גודר חלק מהבניין שמהווה סכנה למגורים. מטרת דיירי ביאליק 6, לבודד את הטיפול ולקדם בניית חלופה במקום הבניין המיועד להריסה עליו הכריזו מהנדסים שהוא מסוכן למגורים, ובמקומו לבנות בניין עם 48 יח"ד לפי תב"ע מאושרת. בינתיים הספיקו הדיירים להתכנס ולהיערך לקראת המפגש החשוב הזה.

18 יח"ד קיימות היום בבנין ביאליק 86. שלוש דירות מהן של חברת עמידר, שניים נוספות מצוייות בידי אפוטרופוס על משפחה , וכל היתר (13 יח"ד) בבעלות פרטית. הדיירים, מבקשים לקדם את מה שהעירייה והמדינה לא עשו בחמש עשרה שנה האחרונות מאז הוכרז על מתחם ביאליק כפרוייקט פינוי בינוי.

חברת עמידר, בעלת זכויות בשלוש יח"ד במבנה, הביעה הסכמתה, וכבר הודיעה לנציגי המשפחות על הצורך לפנות את הדירות. והציעו למשפחות שכירת דירה חלופית בכל מקום שתמצאו לנכון וקבלת סיוע בשכ"ד. או מעבר לדירה חלופית בבית שמש לפי המצאי הקיים.

הנה עתה נוצרה ההזדמנות, כאשר מהנדסים מחייבים פינוי הדירות. "לאן בדיוק, ומניין יוכלו הדיירים לממן את תיקוני ליקויי הבניה החמורים, מאיפה יש כסף למשפחות חסרות הכנסה. כולם מטופלי רווחה כאן". אומר רמי שגב. "15 שנה הוליכו כאן את התושבים שולל, הבטיחו להם הרים וגבעות ותראה לאן הגענו. יש לנו יזם (חברת נמצא) שמוכן להיכנס מחר להתחיל. כל הדיירים חתמו על הסכמה. גם חברת עמידר הסכימה מבחינתה. מחר אנחנו מקוים לשכנע את ראש העירייה לתת הסכם חריג להתחיל את העבודות".

לדידו של שגב, נוצרה הזדמנות מצוינת לקדם את פרוייקט פינוי בינוי, ברור גם לו, שברגע שיתחילו בבניין אחד, הזרם יפרוץ על כל השכונה ואולי מעז יצא מתוק.. האם העירייה תסכים? מחר יקבלו תשובה או לפחות הצהרה ממנה יוכלו ללמוד לאן עתידם.

נושאים: משרד השיכון, עיריית בית שמש, נמצא, פינוי בינוי
מיועד להריסה
מיועד להריסה
מיועד להריסה
מיועד להריסה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: