הוועדה המחוזית מקדמת שכונת מע"ר צפון והקמת בית חולים

על סדר יומה של הוועדה המחוזית קידום ואישור הקמת בית חולים בבית שמש, ואישור הקמת מער צפון.

בית חולים ברמה ד
בית חולים ברמה ד

הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז ירושלים קיימה היום שתי ישיבות רצופות הקשורות לבית שמש. הראשונה קביעת מסגרת תכנונית להקמת בית חולים בבית שמש והשנייה מיד בתום הדיון עברו לאשר הקמת שכונת מע"ר צפון.

תכנית הבנייה לבית חולים, נועדה לתכנן בית חולים ציבורי ושירותים ומתקנים נלווים, עבור אוכלוסיית בית שמש והמרחב הסובב אותה בהתאם לצפי גידול האוכלוסיה.הפרוגרמה, הפונקציות אשר יפעלו בבית החולים והיקף המיטות, יבחנו על ידי משרד הבריאות והגורמים האמונים על כך לעת ההחלטה על הקמת בית החולים.

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, החליטה היום (שני, 26.6.23) להפקיד תוכנית להקמת בית חולים ציבורי בעיר בית שמש. התוכנית כוללת כ-770 מיטות, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-360 אלף תושבים בעיר בית שמש ולתושבי המרחב הקרוב במטה יהודה.

מלבד בית החולים עצמו, התוכנית כוללת מחלקות אשפוז, בית חולים חירום, שירותי רפואה, מרפאות ומכונים רפואיים, מעבדות, מבנים למעבדות ומחקר רפואי והכשרה צוותי רפואה, מלונית, מנחתי מסוקים ועוד.

התוכנית תואמת את תוכנית מתאר הארצית למערכת הבריאות (תמ"א 20/1) המקודמת בימים אלה במינהל התכנון, הכוללת הקמת 9 בתי חולים כלליים חדשים: בית שמש, כרמיאל, קריית גת, הוד השרון, קריית אתא, נתניה, מודיעין, באר שבע (פרס) וחריש, וכן הרחבה של בית החולים איכילוב.

במסגרת התוכנית, ייבנו חמישה מבנים בגובה של 7 קומות שישמשו לטובת בית החולים עצמו, מחלקות אשפוז, בית חולים חירום, שירותי רפואה, אולמות כנסים והרצאות, מרפאות ומכונים רפואיים, מעבדות, מבנים למעבדות ומחקר רפואי והכשרה צוותי רפואה, מלונית, ועוד. בסך הכל, התוכנית כוללת זכויות בינוי בהיקף של כ- 194,000 מ"ר ועוד כ-7,200 שטחי מסחר.

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "התוכנית אשר הוגשה על ידי עיריית בית שמש, מהווה חלק משמעותי, מראייה תכנונית ארצית, המבטיחה עוד צעד במימוש המערך הרפואי-ציבורי בישראל ובמחוז. תוכנית זו צפויה לקדם מוקד איכותי של תעסוקה, מסחר מקומי ומחקר רפואי, אשר צפוי לתרום לקידומה של בית שמש כעיר לכל דבר, ולהגדיל את המענים השונים לתושבים".

יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, שירה תלמי באבאי: "מלבד הקמה של בית חולים ציבורי נוסף בישראל, המהווה בשורה משמעותית לתושבי העיר והאזור, הקמת בית החולים תאיץ את הפיתוח הכלכלי של העיר ותאפשר את חיזוק מעמדה וגודלה של בית שמש עד לעמידה ביעד של 360 אלף תושבים".

ראשת העיר בית שמש, ד"ר עליזה בלוך: "בית החולים ישרת את כל אוכלוסיות העיר באופן שיאה לעיר עם קצב התפתחות יוצא דופן. הקמת שלוחת בית חולים תאפשר לכל תושבי העיר לצרוך את שירותי הבריאות מבלי לעזוב את העיר. החלטת הוועדה היא צעד חשוב לאחד מאירועים ההיסטוריים בדברי ימי העיר בית שמש. אין לי ספק שכולנו רואים באופק את קביעת המזוזה וחנוכת בית החולים".

מיקום בית החולים ברמה ד.

נושאים: בית חולים, שכונת מער צפון, עיריית בית שמש, עליזה בלוך, וועדת התכנון המחוזית
בית חולים ברמה ד
בית חולים ברמה ד
בית חולים ברמה ד
בית חולים ברמה ד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: