התפתחות במתחם ביאליק: היזמות תולות מימון שכ"ד למפונים בקידום וזירוז הליכי התכנון

ועדין קיימים פערים רבים שקשה לגשר עליהם בפרק הזמן המדובר במפגש- פרק זמן של חצי שנה. בשפה פשוטה גם עוד חצי שנה לא נראה דחפורים עובדים בביאליק

ביאליק 6
ביאליק 6

השבוע התקיימה עוד פגישת עבודה לקידום וזירוז הליכי התכנון הביצוע במסגרת פרויקט פינוי בינוי במתחם ביאליק. במפגש נכחו ראש העיר מנכל העירייה, אנשי התכנון של החברה להתחדשות, ונציגי חברות היזמות נמצא ונתיב. מטרת הפגישה להבין סטטוס תכנון, סטטוס מערכת היחסים בין החברות, לוז להמשך להוצאת היתרים ומה ניתן לעשות בכדי לקדם את הפרויקט בכלל ואת בניין ביאליק 6 בפרט. בסיומם אומר לנו נציג חברת נמצא מר אייל צפניה "קיימים פערים רבים שקשה לגשר עליהם בפרק הזמן המדובר במפגש- פרק זמן של חצי שנה.". ואייל מדבר על תכנון מבני ציבור, החתמת דיירים סרבנים להגיע למכסימום חותמים, לפתור מגרשים מול המנהל וקבלת תקן 21 חדש.

בפגישה הציגו החברות היזמות את הקשיים בהם נתקלים בקידום התוכנית והציעו דרכים לפתרונן. סוכם על הגשת תכניות באופן מיידי יחד עם רשימות דיירים חתומים פלוס הסכם החלוקה בין החברות לגבי הפינוי והבינוי במתחם.

ראש העיר ביקשה להיערך במידי לטיפול בדיירים המפונים והמתפנים בפוטנציה מהבניין, כי המצב הוא בלתי נסבל, ומחייב פתרון ללא דיחוי, והעלתה את הציפייה שהחברות ייקחו אחריות על כך.

ההבנה של כל הנוכחים הייתה שיש לתת פתרון לנושא ביאליק 6 במקביל לכל הליך התכנון, תוך הבנה שכל הצדדים מחויבים ללוח זמנים קצר ככל הניתן.

לאור המצב, החברות קיבלו החלטה שככל והעירייה תאשר מתווה שתוך חצי שנה נוכל להגיע להיתר לבניה של המתחם הראשון, החברות תהיינה מוכנות לקחת על עצמן התחייבות לתשלום שכר דירה למשך חצי שנה בגובה של 3000 שקל למשפחה שחתמה או תחתום על ההסכם פינוי בינוי.

במקביל העירייה תפקיד את התוכניות להפקדה מידית בכדי שבמקביל יוכל להתחיל הליך מול הבנקים ומול הדיירים הסרבנים, בכדי שתוך חצי שנה מהיום נהיה בשלב של היתרי בניה לבניינים הראשונים במתחם ואז תשלומי השכר דירה ישולמו כנגד ההסכמים הקיימים.

כמו כן גם מתחמי סי ובי מקודמים במקביל וייהנו מהתנופה שנותנת די לכלל המתחם.

בימים הקרובים לכשיועברו ההתחייבויות בין היזמים לבין הרשות, נוכל לעדכן על מפגש משותף והיערכות לכל נושא הפינוי והעזרה בשכר דירה לדיירים הרלבנטים.

לסיכום, גם חצי שנה לא בטוח שנמצא את דיירי ביאליק בתהליך הריסה או התחלת בניה.

נושאים: מתחמי פינוי בינוי, בית שמש, משרד השיכון
ביאליק 6
ביאליק 6
ביאליק 6
ביאליק 6
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: