עמותה מנצרת עתרה לביה"מש לתיקון מצב אגף הביקורת בעירייה

בלשכת ראש העיר ובלשכת מנכ"ל מספר עובדים ללא גבולות, לשכת מבקר אפילו מזכירה אין, בשעה שעל פי פקודת העיריות דרושים שם בין 3-4 עובדים. עכשיו עתירה לתיקון המצב

עמותה מנצרת
עמותה מנצרת

במליאה האחרונה הונחו שני דוחות של מבקר העירייה, דוחות 'עבי כרס' שטיפלו בכמה וכמה נושאים, עבודה למעשה של אדם אחד, יעקב דהן, מבקר העירייה, שטיפל בחיבור הדוחות. הוא החוקר, המתעד, הכותב, המגיה, וגם לעיתים המונע התנהלות קלוקלת או כזו המתקיימת לא לפי הדין. דהן היה בעירייה, בודד במשרד המבקר, כאשר העיר הייתה בת 80 אלף תושבים וגם היום כשהיא עיר של 150 אלף תושבים.

מצב הזוי זה לא חמק מעיניהם העוקבות של גורמי הביקורת במדינה, מאגף ביקורת במשרד הפנים ועד למבקר המדינה שדרשו לתקן את המציאות ולהצמיד למבקר שהוא רו"ח במקצועו, כוח אדם מתאים.

תיקון בפקודת העיריות שנת 2018 מונה את התקציבים והתושבים לפיהם יש לחשב את כמות העובדים בלשכת המבקר. ראש העירייה בהסכמת מבקר העירייה ימנה ללשכות מבקר העירייה עובדים נוספים על המבקר כאמור בסעיף 170(ה) לפקודה לכל הפחות לפי התקנים שבפסקאות (1) ו-(2) לפי הנמוך מביניהם: סעיף ג אומר (ג) עולה על 100,000 ואינו עולה על 150,000 – שלושה עובדי ביקורת במשרה מלאה; ואם עבר את ה-150 אלף כבר צריך שימונו 4 עובדים.

עיריית בית שמש שמוציאה כסף והרבה על שיבוץ כוח אדם בלשכות השונות, לשכת ראש העיר, לשכת מנכ"ל, כמשל, חוסכת בלשכת המבקר ומותירה את יעקב דהן מתבודד בחדרו הוא עם עצמו. למה?

לפני מספר שבועות פנתה עמותה לקידום מנהל תקין מנצרת לעיריית בית שמש בנושא. העמותה פנתה לעוד רשויות ברחבי הארץ שאינן מקפידות על תיקון המצב לפי פקודת העיריות. העמותה מנצרת פועלת לשקיפות שלטונית דרשה למנות תקנים בהתאם לנקבע בפקודת העיריות. מחסור כוח אדם במשרד המבקר מונע לממש את הדרישה הקבועה לביקורת מאומצת נכונה והוגנת כלפי הממסד.

עו"ד מוחמד קדח, ממשרד עורכי הדין נידב לנו את תוכן העתירה והסביר את חשיבותה. הוא הוסיף כי מכיוון שעיריית בית שמש הגיבה שאין בכוונתה למנות כוח אדם כנקבע בפקודה, החליטו לעתור לבית המשפט. הדיון נקבע לחודש אוקטובר.

נוסיף, היו רשויות שהודו לפניית העמותה על הפניית תשומת לבם לפקודת העיריות המתוקנת משנת 2018. עיריית בית שמש השיבה שאין החוק מחייב אותה, ומשכך הוגשה העתירה לבית המשפט לחייב את העירייה למנות עובדים בלשכת מבקר העירייה.

עמיתינו , יחיאל בורובסקי מחדשות בית שמש שחשף את פרשת קיום העתירה, פנה לקבל התייחסות העירייה. משום מה העדיפה העירייה להתעלם.

היועץ המשפטי לעירייה שמן הסתם יצטרך לגונן בעוד עתירה נגד העירייה בבית המשפט, הפנה אותנו לדובר העירייה. הנה תשובת רועי לחמנוביץ: " לפני כחודש הוגשה עתירה המחייבת רשות מקומית להעסיק מספר מינימאלי של עובדים. נמתין לברור העתירה בבית המשפט". הדובר אינו מתאר מה והיכן נדרש כוח אדם, וכמה עובדים נדרשים ואינו מפרט תמונת מצב קיימת להיום. נעשתה פניה גם למבקר העירייה שעד העלאת הידיעה אצלנו לא זכינו ממנו למענה.

נושאים: בית שמש, אגף הביקורת, עמותה לתיקון מנהל תקין עוד מוחמד קדח
עמותה מנצרת
עמותה מנצרת
עמותה מנצרת
עמותה מנצרת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: