עיריית בית שמש קיבלה פרס על ניהול תקין

צחוק מהביקורת, בניגוד לכל מה שנכתב וסופר בידי מבקר המדינה, משרד הפנים מתעלם ומעניק לעיריית בית שמש תעודה על ניהול תקין. איך זה ייתכן כאשר תקציב העירייה לשנת 2016 אושר רק בשנת 2017?

ראש העיר עם התעודה
ראש העיר עם התעודה

אחרי היעדרות מספר שנים מרשימת מקבלי פרס ניהול תקין חוזרת עיריית שמש לרשימה המכובדת הזו. ראש העיר משה אבוטבול קיבל בשם העיר את התעודה מידיו של שר הפנים אריה דרעי בטכס שנערך בבנייני האומה בירושלים.

האם מגיע לעיריית בית שמש פרס ניהול תקין? רק באחרונה פורסם דו"ח מבקר המדינה ,דו"ח קשה מאוד על אופן התנהלות העירייה. כך כותב המבקר בדו"ח: "באוקטובר 2016, לאחר שלא עמדה העירייה ביעד תכנית ההתייעלות, חתמה העירייה על תכנית התייעלות נוספת שנועדה לאזן את תקציבה השוטף החל משנת 2017." האם רשות שנמצאת במסגרת תכנית התייעלות זכאית לקבל פרס ניהול תקין? וממשיך מבקר המדינה השופט יוסקה שפירא: "העירייה הגדילה את מכסת התקנים שלה וגייסה עובדים בלא אישור משרד הפנים, אף שהתחייבה בתכנית ההתייעלות שלא לעשות כן.". גם התחייבה ולא קיימה, וגם גייסה שלא ברשות משרד הפנים. ועוד ציטוט מאת מבקר המדינה: "משרד הפנים אישר את תקציב העירייה לאחר סיום שנת הכספים, ובכך למעשה הוא רוקן מתוכן את סמכויות הפיקוח שלו על ניהול התקציב של עירייה הנמצאת במצב כספי קשה ומקיימת תכנית התייעלות", תקציב שנת 2016 אושר רק בפברואר 2017!!! לאחר סיום שנת הכספים. נראה כי משרד הפנים לא מייחס משקל כלשהו לביקורת משרד הפנים. לתשומת לבך מבקר המדינה.

ונוסיף, אחד הגופים הנשענים על שולחן העירייה, למעשה העירייה מחזיקה במניותיה של החברה הכלכלית, זו מצויה בגירעון תקציבי למרות שעל פי הוראות החוק אסור לה. הנה הערה המסומנת בצבע אדום בקריטריונים של משרד הפנים להענקת הפרס. "במסגרת בחינת הקריטריונים בנושא התאגידים העירוניים לפרס השר לשנת 2016 המשרד ייבחן הוספת קריטריונים לגבי מצבם הכספי ו\או המנהלי של התאגידים העירוניים. הקריטריונים הנ"ל יוגדרו במסגרת תנאי הסף לזכאות הרשות להיכלל במסגרת הרשויות לפרס השר.". האם ייתכן ובמשרד הפנים לא מודעים למצבה הכספי של החברה הכלכלית, שהיא תאגיד עירוני.

הנה אכן לפי כל פרמטר, עיריית בית שמש אינה ראויה לקבל את התעודה וכל נתינתה היא מעשה פוליטי.

עם זאת, כנראה שמי שהחליט בסופו של דבר להעניק את התעודה היה שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) לראש העירייה משה אבוטבול (ש"ס). ויש לו סעיף בקריטריונים שמאפשר לו לבצע את האפשרות הזו. "על אף האמור, במקרים חריגים במיוחד יוכל שר הפנים, בהמלצת המנכ"ל\הממונה על המחוז להחריג רשויות לטובה או לרעה מהזכאות לקבלת הפרס. החרגה כאמור תנומק באופן פרטני."מעניין אםיש המלצה כזו או שאולי השר החליט על דעת עצמו.

נושאים: משרד הפנים, מבקר המדינה, עיריית בית שמש, פרס ניהול תקין
ראש העיר עם התעודה
ראש העיר עם התעודה
ראש העיר עם התעודה
ראש העיר עם התעודה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
עיריית בית שמש קיבלה פרס על ניהול תקין
שפוינכתבה ביום שלישי, 12 בדצמבר 2017, 21:20

מדימה לא שפויה שהפכה את מבקר המדינה לסופר סתם הכותב ספרים למגירה ..בושה הרצחת וגם ירשת ? גנבים שמקבלים פרס מהגנב הראשי