כפר סטודנטים שני בבית שמש- הפעם מכוונים לנווה שמיר

הצלחה מביאה גירוי ותיאבון למנף רעיון, זה מה שקורה ביוזמת הקמת כפרי סטודנטים, עיריית בית שמש בשיתוף שעלים, ובמימון של מפעל הפיס מובילים הקמת פרוייקט למען הקהילה. מדובר בפרוייקט שני בעיר.

דף הפייסבוק של שעלים
דף הפייסבוק של שעלים

כפר סטודנטים שני בבית שמש, אחרי הצלחת שת"פ בין הסטודנטים לבין שכונת מגורים בעיר, בשכונת הגפן, גם במבחן התוצאה, מובילים מנהלי ומפתחי יוזמת כפרי הסטודנטים בבית שמש הקמת כפר שני. הפעם מכוונים היזמים לכיוון שכונה עתידה באכלוס- שכונת נווה שמיר. ההיערכות הראשונית היא ברמב"ש א וכאשר יתחיל האכלוס בנווה שמיר יש כוונה להעתיק את הכפר אל השכונה החדשה.

הרעיון הבסיסי שעומד מאחורי היוזמה הוא לגרום לאותם סטודנטים בשלב זה או אחר של הלימודים להיות חלק פעיל בקהילה ולחזק את בסיסה האנושי חברתי. מי שמובילה את יישום רעיון כפרי הסטודנטים בעיר היא רשת שעלים, שתומכת ומקדמת את היוזמה לתוך שכונות ברחבי הארץ, בבית שמש מתקדמת יוזמה זו כאמור להקמת כפר שני עוד בשנה הקרובה.

היוזמה היא יוזמה משותפת של עיריית בית שמש ורשת שעלים. שני הצדדים מלאים תקווה והתפעלות שהפרויקט השני יהא מוצלח לא פחות מהראשון.

כפרי הסטודנטים של רשת שעלים פועלים כולם בערים ושכונות פריפריה, אלה של בית שמש הם בשיתוף מלא ופורה עם העירייה. בהלימה לחזון "שעלים" מתפתחים כפרי הסטודנטים באזורים בהם נחיצות גבוהה ליזמות קהילתית וקידום צרכי התושבים במנעד גילאים, ומגזרים רחב. ילדים, מתבגרים, משפחות וקשישים, דתיים, מסורתיים ושאינם דתיים, זוכים להתחדש וליהנות ממגוון היוזמות והעשייה של הסטודנטים החברים בכפר.

הסטודנטים – כולם, בוגרי שירות משמעותי צבאי/לאומי, ללא הבדלי מגדר או מגזר, חדורי מוטיבציה ואנרגיות טובות להשפיע ולקדם צרכים שונים בכל שכונה בה הם פועלים. העבודה משותפת לסטודנטים ולמרכזי הצעירים הפרוסים המפוזרים בעיר והתוצאות מרגשות ומעוררות התפעלות

בכפר הסטודנטים בגפן חברים 27 סטודנטים, לכפר השני זה שעתיד לקום בשכונת נווה שמיר החלו הראיונות לבחירת הסטודנטים שיתאימו לכפר ולהווי המיוחד שייווצר שם בשכונה. עד כה נבחרו כבר 8 סטודנטים, והראיונות מתקיימים מול רכזת הכפר אפרת שמש בסיועה של הגב' יעל ואן דייק שרואות בקידום הפרוייקט בבית שמש אתגר מהמעלה הראשונה.

לסטודנטים ניתנת מלגה שחלקה מגיע ממפעל הפיס וההשלמה באמצעות גיוסה מגורמים שונים . המלגה ניתנת במשך שלוש שנות הלימוד בגובה עשרת לפים ₪. המימון כאמור מגיע ממפעל הפיס, העירייה ורשת שעלים.

זה המקום להזכיר זכות פעילות מיוחדת למנכ"ל המשרד לענייני ירושלים מר אבי כהן אשר דחף את הפרוייקט בנווה שמיר.

ראש עיריית בית שמש, דר עליזה בלוך, הרואה אתגר גדול באכלוס נווה שמיר, מחזקת, מעודדת ואף מלווה מקרוב את הקמת כפר הסטודנטים השני בנווה שמיר. עליזה בלוך מעודכנת מכלי ראשון במהלך החשוב של גיבוש קבוצת הסטודנטים. "המטרה להגיע לרשימת סטודנטים שתכלול בין 10-15 סטודנטים לפחות, אפשרי גם זוגות מתחומי לימוד שונים, במטרה לשלבם בקהילה". הגב' יעל ואן דייק רכזת ארצית של פרוייקט כפרי הסטודנטים של שעלים, אומרת: " הסטודנט משתלב במיקום התנדבות לפי תחום עיסוק או לימודים או תחום אחר הקרוב לליבו המותאם לצרכי הקהילה המגוונים ובכך שני הצדדים נתרמים באופן הדדי . מצב אידאלי בעל השפעה וקשרי גומלין בין יחיד לכלל ובין עולם ערכי למעשה תיקון עולם"

נושאים: כפרי סטודנטים, מפעל הפיס, עיריית בית שמש, שעלים.
דף הפייסבוק של שעלים
דף הפייסבוק של שעלים
דף הפייסבוק של שעלים
דף הפייסבוק של שעלים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: