עוד 50 מיליון ש"ח להמשך הרחבת כביש 38

כביש 39 ייסלל בקרבת התל במינימום הנדרש, השר ישראל כץ על פי בקשת חבר מועצת העיר שלום אדרי אישר העברת 50 מיליון ש"ח להשלמת פרוייקט כביש 38. גשר עילי להולכי רגל יחבר בין שני חלקי התל.

תל בית שמש
תל בית שמש

חפירות ההצלה שנערכו בתל בית שמש לקראת הרחבת כביש 38 יצרו מצב חדש שהיה חייב להתייחס אליו. החפירות חשפו את העיר העתיקה מימי יאשיהו המלך, הממצאים והשרידים החשובים גרמו להתעניינות גם מצד תושבים וגם מצד שוחרי ארכיאולוגיה בארץ ובעולם. חברת נתיבי ישראל הסוללת את כביש 38 נדרשה לשקול מחדש את תכניותיה באיזור. , בעיקר בסביבות התל. היה ברור שסלילת הכביש באותו סטנדרט כמו בקטע הצפוני, רחב, כולל שוליים בטוחים, יפגעו איך שהוא בתל, ולכן היה צריך להיערך בהתאם ומחדש.

חבר מועצת העיר שלום אדרי , יו"ר סיעת הליכוד בעיר בתיאום עם צבי ווליצקי הממונה על התיירות ופיתוח אתרי העתיקות בעיר, עקבו מקרוב אחר ההתפתחויות ויזמו פגישה עם שר התחבורה ישראל כץ שבינתיים סיים תפקידו במשרד עבר לשמש כשר החוץ של מדינת ישראל.

בפגישה מיוחדת בה נכחו גם סמנכ"ל תשתיות במשרד התחבורה קובי בלינשטיין ומר ניסים פרץ מנכ"ל נתיבי ישראל. האחרון הציג לפני השר את האלטרנטיבות הקיימות כדי לקיים את סלילת כביש 38 על פי התכנית, ובמקביל למנוע פגיעה אנושה בתל ובממצאים. להצעתו על פי המתכננים ניתן לסלול את הכביש ברוחב מינימלי, שיאפשר זרימת תנועה מהירה. בסמוך לתל לא נסלול הרחבות ושוליים כמו בכל כביש 38, ומי שיידרש לצרכים כאלה יידרש לנסוע מעט דרומה או לעצור צפונה מהתל.

הפתרון הזה חיובי והיא כנראה יהא גם בביצוע בחודשים הקרובים.

גם לבעיית החניה והחיבור בין שני חלקי התל נמצא פתרון כספי. השר כץ, אישר 50 מיליון ₪ נוספים כדרישת המתכננים והמבצעים בנתיבי ישראל. בסכום כסף זה ייבנה גם גשר עילי המחבר בין התל הישן ובין חפירות ההצלה. הולכי הגשר יידרשו לחנות ברחבת החניה בקרבת אנדרטת הזיכרון.

מסכם שלום אדרי: " כאשר תושלם מלאכת סלילת הכביש, והגשר העילי המחבר בין שני חלקי התל, יוכלו תושבי העיר ושוחרי העתיקות ליהנות מצירי גישה לעיר ולחפירות בטוחים כיאה לעיר מתפתחת. אני מודה לשר כץ שעשה הרבה למען העיר וזו הזדמנות לאחל לו הצלחה בתפקידו החדש כשר החוץ של מדינת ישראל. ".

נושאים: תל בית שמש, שלום אדרי, ישראל כץ, נתיבי ישראל
תל בית שמש
תל בית שמש
תל בית שמש
תל בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: