עוד דריסת רגל חרדית בעיר הוותיקה

משוקמים מהשכונות החרדיות במתנ"ס מאירהוף קדמון: "השירות שאנו עושים איתם ניתן לכל תושבי העיר"

משפצים את קומת החדרים
משפצים את קומת החדרים

קומת הקרקע במתנ"ס מאירהוף ששימשה את מעון תמר, עד סגירתו, משופצת היום לטובת מסגרת שיקום חרדית בשם 'שיח סוד'.

שיח סוד היה לנחשון ופורץ הדרך בציבור החרדי וגם היום ממשיכה תכונה זו ללוות אותו: נחשון בכל שירות וחדשנות מקצועית. כיום כולל שיח סוד מסגרות חינוך ורווחה הנותנים מענה לכל קשת הגילאים, של בעלי צרכים מיוחדים בהפרדה בין לקויות קלות ללקויות מורכבות.

שיח סוד זכתה במכרז לתפעל בבית שמש מרכז שיקום כזה לחרדים. המקום שנקבע בו תשרת העמותה את הציבור שיבוא לפעילות בה הוא קומת המרתף במתנ"ס מאירהוף. למה מאירהוף?

רשת המתנסים שמה לה למטרה לתת שירותים לכל הקהילות בעיר. לכל הקהילות? מה הבעיה לתת לקהילה בתוך גבולותיה את צרכיה. ויש לקהילה החרדית גבולות, הרי הם מוכרים כאלה שאינם להתערבב ולפרוץ גבולות. אז מה קרה שדווקא במקרה שיח סוד פורצים גבולות?

ובכן אין זה מקרה ראשון של יציאה מעבר לחומה החרדית, כבר היו דברים מעולם, כשהם רוצים זה מתאים להם. מעון לילדים אוטיסטים מהרמות ממוקם בבית שמש, מעון לילדים תשושי נפש ממוקם בעיר הותיקה. עתה מוסיפים גם את שיח סוד.

בשיח סוד מספרים על האמונה שלהם: אנחנו מאמינים כי ילד/ בוגר מיוחד צריך להתחנך באווירת הבית בה הוא גדל. שאיפתנו לשקם פעוטות, ילדים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים ולהקל על שילובם במשפחה, בחברה, בקהילה ובתעסוקה, כך שישיגו בכל רמת תפקוד איכות חיים ואושר".

האם אכן מתנ"ס מאירהוף הוא המקום?

ובכן מתברר כי מדובר באוכלוסיה חרדית בוגרת שתובא מהשכונות החרדיות אל המבנה. ההדגשה היא על אוכלוסיה חרדית. אם כך זה סותר את הקביעה של 'שיקום בתוך הקהילה'. או בשפת המקום ' באוירת הבית'. ר"ל עלולים הבאים להיתקל בעולים מחבר העמים המשוכנים בבית העולה הסמוך, או חלילה מבאי ספריית בנימין או מבאי הפעילות במאירהוף בכלל. מה אז? האם לא יינזקו ונמצאו הבאים 'מקלקלים' את האורחים הנכבדים מרמת בית שמש?

עמית קדמון מנהל רשת המתנסים מגונן על עמדת הרשת: " במסגרת פעילויות שונות למען אנשים וילדים עם צרכים מיוחדים, אנו עושים שיתוף פעולה עם שיח סוד שגם משלמים דמי שימוש בנוסף לשיתוף פעולה. השירות שאנו עושים איתם ניתן לכל תושבי העיר. לא שייך מקום מגורים וללא קשר למגזר מסוים".

לכל תושבי העיר? נזכיר לך מר קדמון- יש מסגרת דומה אצל זכיין אחר בעיר המיועדת רק לציבור המקומי ואין בה אפילו חרדי אחד. שיח סוד זכיין לציבור החרדי בלבד. קדמון מתעקש איתי: " קדמון מתעקש: "מדובר בשירות לתת תעסוקה ושיקום לאנשים עם צרכים מיוחדים.

האנשים הללו מכל סוגי האוכלוסיה בעיר. שירות חשוב וחיובי לכל התושבים"

אז למה במאירהוף? רשת המתנסים רוצה לקדם פרויקטים כאלה שתקדם אותם בתוך הקהילה ממנה הגיעו. לקהילה הזו יש מתנ"ס בשם 'גוונים'. למה לא בגוונים?

מצב הפוך לא יכול להיות, ראו ערך בי"ס שפות אשר סולק מתוך שכונה חרדית.

לטובת שיכונם במעון תמר, וכדי שהנגישות לציבור הדרוש שיקום תהיה נוחה וגם פחות מתחככת בשאר האוכלוסיה, מכשירים עתה את הכניסה למעון משד' הדקל. בעיית נוספת מתעוררת, לכלי הרכב שיורידו את הבאים מהרמות דרושה חניה ואין כזו על הכביש העמוס ממילא.

נושאים: מתנסים, שיח סוד עמית קדמון
משפצים את קומת החדרים
משפצים את קומת החדרים
משפצים את קומת החדרים
משפצים את קומת החדרים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: