עו"ד בוטבול: "העתירה מיותרת, היא בזבוז כספי ציבור".

ועוד בעניין, אבוטבול החליט לעתור מבלי להיוועץ עם חבריו שהופתעו מהגשת העתירה. יש גם מי שחושד כי מדובר בחלוקת תפקידים בין שתי המפלגות החרדיות ש"ס ודגל התורה.

אבוטבול עם ידיד בעליון
אבוטבול עם ידיד בעליון

העתירה נגד היועץ המשפטי הפתיעה רבים בעיר, כולל כל חברי מועצת העיר. בעירייה יש 18 חברי מועצת עיר, זולת משה מונטג המנע בשל צו משטרתי ומשפטי להתעסק בעירייה, נותרו עוד 17 חברי מועצה חוץ מראש העירי. עם מי התייעץ ראש העירייה לעתור עתירה שמימונה הכספי יוצא מהקופה העירונית? שאלנו את חברי מועצת העיר, היו שהופתעו מהרעיון לעתור בשל סמיכות הבחירות המוניציפליות, היו שגם לא הבינו את מחשבתו של אבוטבול ללכת בעת הזו לעוד מערכה מול היועץ המשפטי לממשלה. "כאילו שחסרות לעיר צרות אחרות". בעניין זה יש מי שמעלה מחשבה שמא מדובר בחלוקת תפקידים בין שתי מפלגות חרדיות המנהלות מו"מ ביניהם לקואליציה עתידים. ויותר מפורט: ראש מועצה דתית לדגל, משרת הרב לש"ס. האמנם?

כמה עולה לנו עתירה כזו? שאלנו את דובר העירייה, את היועץ המשפטי וגם את הגזבר. כולם מילאו פיהם מים. עו"ד רינה הולנדר, חברת מועצה יודעת להעריך שהדבר עלול להסתכם בהוצאה כספית גבוהה של מעל ל-100 אלף ₪. אם נוסיף את ההוצאה הכספית ששולמה לעו"ד אשר אקסלרוד בעתירה הקודמת, שנדחתה יש להוסיף, מדובר בסכום שיכול היה לסייע לא מעט לקבוצת הספורט הייצוגית ואולי אף להותירה בליגה ממנה נשרה.

עו"ד אלי בוטבול שייצג את העותר בעתירה בבית המשפט העליון, תוהה על עצם הגשת העתירה: "בבית המשפט העליון בדיון לעתירה שקבעה את הצו על תנאי לצו קבוע, קם עו"ד אשר אקסלרוד אשר ייצג את העירייה וביקש מכב' בית המשפט, לקצר את טווח הזמן של הגשת תגובות הצדדים בכדי שיתאפשר לקיים בחירות למשרת הרב לפני לתוקף מועד שנת הבחירות. בית המשפט דחה בקשה זו וקבע למעשה כי החלטת היועץ המשפטי שלא לבצע מינויים בשנת בחירות ובכלל זה בחירת רב העיר שרירה וקיימת. לא ברור לי כיצד בית המשפט ייעתר לבקשה שהוגשה בשיהוי ניכר ובמיוחד שמועד הבחירות לעירייה מתקרב בצעדי ענק, לא נראה לי שבחירת רב עיר תתקיים כחודשיים לפני הבחירות. פשוט חבל על כספי משלם המיסים."

ועו"ד בוטבול מוצא הזדמנות לעקוץ את עמיתו עו"ד גסטוירט: "נשגב מבינתי כיצד היועמ"ש לעירייה מגיש באמצעות עורך דין חיצוני עתירה שהסיכוי להיעתר לה שואפת לאפס."

נושאים: בית המשפט העליון
אבוטבול עם ידיד בעליון
אבוטבול עם ידיד בעליון
אבוטבול עם ידיד בעליון
אבוטבול עם ידיד בעליון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: