סכסוך השמות מרחובות נווה שמיר מעתיק מקום...

אין פיגום אחד לבנין, ואין אפילו פרוטוקול המציין את חילופי הגברי בראשות ועדת שמות וכבר יש גיצין, נאות אילנה או קרית הרב הדנה. תשאלו את שיטרית היוזם (לשם) לשכונה זו כב' עליזה בלוך

3 / 5 ☆ מדרגים: 1
פרוייקט דירה להשכיר הדמיה olim
פרוייקט דירה להשכיר הדמיה olim

"החברה הממשלתית דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל הודיעו על זכייתה של חברת דונה במכרז להקמת פרויקט לשכירות ארוכת-טווח בשכונת "נאות אילנה" בבית שמש, הכולל 270 יחידות דיור." זן הכותרת לידיעה בעיתון גלובס מתחילת אוגוסט שנה זו.

יממה לאחר מכן התכנסה ישיבה שלא מן המנין בעיריית בית שמש, ראש העיר סיפרה לחברי המליאה על שני פרויקטים לזוגות צעירים, האחד במשקפיים והשני בקרבת מגרש הכדורגל. חבר מועצה התעניין לתוכן הפרויקטים, שיטרית, סגן ראש העיר ומ"מ אומר ספק בציניות ספק בהערכה: "האמת שזה ממש משמח לשמוע, למרות שפיגום אחד עדיין לא ראינו".

פיגום אחד לא ראינו, ושם לשכונה כבר פורסם בעיתון גלובס, לא ברור איך נולד הרעיון של נאות אילנה, ע"ש גאולה כהן ז"ל, אילנה- הכינוי של גאולה בלח"י (לטעמי מאוד יפה ומושך, שם אטרקטיבי, נעים, קליט, מסביר פנים וגורם שיווקי לעילא) ויש מי שחשב אחרת. משה שיטרית סגן ראש העיר וממלא מקומה, כל כך אוהב את העיר ואת תושביה, שרוצה לכבד את אחד מיקיריה ולתת את שמו למקום. סקרנים? משה שיטרית הציע לקרוא לשכונה על שם הקייס הדנה, רבם של עולי בני אתיופיה. למה? ברור!! שיטרית רואה בקהילה גורם אלקטורלי ויעשה הכל כדי לפתותם להיות לצדו בשעת מבחן.

האם צץ רעיון ליצור מלחמה חדשה סביב שם לשכונה? שיטרית הציע או יציע את ההצעה לקרוא לשכונה החדשה בישיבת ועדת שמות, עוד בטרם פורסם פרוטוקול המודיע בכלל על השינוי בוועדת השמות ועל מינויו לתפקידו כיו"ר ועדת השמות במקום אלי פרץ (חבר עיר מאוחדת רשימתה של בלוך)

שאלתי את שיטרית למה לחכות לשכונה שאין אפילו פיגום אחד עדיין שלה או של דומיה שתיבנה. שיקראו לשערי העיר, שכונת מגוריו של שיטרית בשם 'שערי הדנה', אם הוא כל כך רוצה באימוץ הקהילה. שיטרית השיב "יש לה (לשכונת שערי העיר) שם, ושינוי שם מצריך אישור של 350 משפחות. והוסיף לי: "מי יעבור עכשיו בית בית ויבקש אישור?".

נכון, מר שיטרית, שם של שכונה חשוב מאוד לתושביה. אז למה תקבע לשכונה שם שלא בטוח שיהיה אכן שם שימושי ומתאים לרוח תושבי השכונה? לא אמרנו, ששמות רבנים יעטרו רחובות בשכונות החרדיות?

המהירות הזו של שיטרית להכריז דעתו ברבים עוד בטרם עברה הודעה לציבור או החלטה בוועדת השמות המאפשרת התנגדות לציבור או אישור ההחלטה בידי משרד הפנים אינה ממש בטובת העניין. מי שחפץ אכן להנציח יש דרך מקובלת להנציח. אגב, האם חסרים רבנים, או תושבי המקום שעשו למען כל הקהילה ולא רק עבור קהילת עולים? אם חשקה נפשך כל כך בכבוד רבנים, אולי תקרא את השכונה ע"ש הרב בוסקילה זצ"ל?

סליחה על הבעת הדעה בידיעה.

נושאים: בית שמש, דיור להשכרה, דונה חברה לבנין, הדנה, נאות אילנה
פרוייקט דירה להשכיר הדמיה olim
פרוייקט דירה להשכיר הדמיה olim
פרוייקט דירה להשכיר הדמיה olim
פרוייקט דירה להשכיר הדמיה olim
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:31 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
סכסוך השמות מרחובות נווה שמיר מעתיק מקום...
מאיר מלכא
(3 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 10 באוקטובר 2021, 22:31

השכונה שתבנה אינה חרדית, תעזבו את הרבנים והרבניום שינוחו על משכבם בשלום, תנו של קליט, ישראלי שימשוך אליו צעירים משהו כמו… אביבים, גבעת החרציות, אשחר ארץ ישראל. דרך אגב זה הצמח היחיד מבין 3500 מינים של צמחים שגם השם הלועזי קשור לא״י נקרא פיקוס פלשתינה