הזדמנות להנגשת תחנות אוטובוס לאנשים עם מוגבלות

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל) מירי רגב הקצתה 76.4 מיליון שקלים נוספים להנגשת תחנות אוטובוס ברשויות המקומיות, לאנשים עם מוגבלות.

בלי נגישות לכסא גלגלים
בלי נגישות לכסא גלגלים

זאת, במסגרת מחויבות משרד התחבורה להנגשה מלאה של כל אמצעי התחבורה הציבורית לאנשים עם מוגבלות.

מאז חקיקת חוק לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, משרד התחבורה לקח על עצמו את האחריות להנגשת התחבורה הציבורית כמשימה לאומית, לרבות בתחומים שלא הוגדרו בחוק במפורש. כך למשל נקבע בחוק כי האחריות להנגשת תחנות אוטובוס עירוניות מוטלת על הרשות המקומית, אך מתוך אחריות לאומית החליט משרד התחבורה לקדם את הנושא ולעודד ולתמוך ברשויות בביצוע ההנגשה. בהתאם לכך, השקיע המשרד במהלך שני העשורים האחרונים כ-100 מיליון שקלים בהנגשת כ-10 אלפים תחנות אוטובוס עירוניות, בכל רחבי הארץ.

הנגשת התחנות כרוכה במכלול של פעולות, בין היתר הנמכת המדרכה והסרת מכשולים פיזיים המפריעים להתניידות בכיסא גלגלים, וסימונים ללקויי ראייה. התחנות שהותקנו בשכונות החדשות בבית שמש, מוגדרות כסככות. בציוץ של שמעון גולדברג מברך הלה על 'הסככות החדשות'. מדובר אכן על סככות מגנות אולי מגשם, אבל פתוחות לגמרי לרוחות, וגם חשופות מאוד לשמש. לאנשים מוגבלות הן לא ממש מועילות.

ברשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הדגישו כי ההשקעה המסיבית בוצעה מתוך מחויבות עמוקה לרווחת האנשים בעלי מוגבלות ומבלי להסיר את האחריות הבלעדית של הרשויות המקומיות להנגשת תחנות האוטובוס בתחום שיפוטן.

במסגרת תכנית ההנגשה של המשרד נבחנה רמת הנגישות בפריסה ארצית, ונמצא כי על אף שרוב התחנות העירוניות הונגשו כנדרש בחוק, עדיין קיימות תחנות שאינן מונגשות. לפיכך פירסם משרד התחבורה בחודש מרס 2022 קול קורא לרשויות המקומיות, המציעם סיוע בהנגשת התחנות. היקף הסיוע נקבע באופן דיפרנציאלי על פי קריטריונים שהוגדרו, ובהם החוסן הכלכלי של הרשות.

109 רשויות נענו לפניית המשרד, ובהן 5,852 תחנות אוטובוס שעמדו בקריטריונים. המשרד אישר את חלוקת התקציב בהתאם, ולצורך כך הוקצו 76.4 מיליון שקלים לביצוע עבודות ההנגשה. העבודות צפויות להסתיים בסוף שנת 2025 בית שמש גם?!.

נושאים: תחנות הסעות, אנשים עם מוגבלות, השרה מירי רגב, בית שמש
בלי נגישות לכסא גלגלים
בלי נגישות לכסא גלגלים
בלי נגישות לכסא גלגלים
בלי נגישות לכסא גלגלים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: