סיפורה של עיר- תערוכת תמונות וצילומים מקוריות מראשית הקמתה של בית שמש

התערוכה פרי צילום ואוסף פרטי של ראובן נעמת, תושב העיר שעלה מאפגניסטן בגיל 7 לארץ, ומאז חי את חייו בעיר. בתערוכה גם פתרון סופי לחידת תאריך הקמתה של העיר בית שמש. מומלץ לבוא.

שיירה בדרך.. צילום: לא ידוע הארכיון הציוני
שיירה בדרך.. צילום: לא ידוע הארכיון הציוני

בשבוע הבא תוצג תערוכה יוצאת דופן לפחות בהצגת עובדות באשר לשאלה החוזרת ועולה בכל פעם שמבקשים לציין יום הקמתה של העיר בית שמש. אוצר התערוכה אלי ונונו, תושב חבר מועצת עיר לשעבר, פעיל ציבור חי ונושם תרתי משמע את העיר ועברה. התערוכה מציגה ארכיון תמונות פרטי שאסף אותו אחד ולא אחר, ראובן נעמת.

הילד ראובן עלה מאפגניסטן עם משפחתו למעברת הר טוב, בהיותו בן 7. כאן גדל חונך למד והקים משפחה . ראובן יצא גם בשליחות ממלכתית לארצות אירופה. סיפורה של בית שמש הוא בעצם סיפור חייו. ראובן בנו של אבא נעמת, מנהל שירות תעסוקה, אחיהם הבכור של המורים צבי ויאיר, מחנכים במוסדות החינוך המקומיים.

בתערוכה מציג ראובן תמונות מספרות את שנותיה הראשונות של העיר בית שמש נופים, דמויות, כולל תמונות חברים מתקופת שירותו הצבאי. הפתעה צפויה לבוגרי מרכז הנוער שהכשיר באותם ימים נערים במקצועות שונים שעד היום מהווים מקור פרנסתם .

ומה ההפתעה בתערוכה הזו? אחת התמונות מספרת למעשה את הסיפור כולו, מועד הקמת העיר בית שמש. בלי לערבב עם היישוב או המושבה הר טוב. המושבה הר טוב הוקמה עוד ערב מלחמת השחרור על אדמות המושב נחם, בית שמש הוקמה על אדמות בסמוך לתחנת הרכבת דהיום. התמונה מצויה בארכיון הציוני המרכזי, צולמה בתאריך 8.5.1951

תמונה מהתערוכה תחשוף: מפעל שמשון למלט נוסד ב 1936 על ידי המנדט הבריטי.

מדרש תמונה- משאיות מניפות דגל ישראל מביאות את הציוד הראשוני ואת העובדים הראשונים להקמת העיר בית שמש.

תערוכת הצילומים תוצג החל משבוע הבא 30.8.21 בלובי הכניסה לעירייה. ישאו דברים בפתיחה ראש העיר ד"ר עליזה בלוך, חבר מועצת העיר שלום אדרי, סגן ומ"מ ראש העיר משה שיטרית. התערוכה בחסות העמותה למען הקשיש.

נושאים: בית שמש, ראובן נעמת, אלי ונונו, מרכז יום לקשיש, עיריית בית שמש
שיירה בדרך.. צילום: לא ידוע הארכיון הציוני
שיירה בדרך.. צילום: לא ידוע הארכיון הציוני
שיירה בדרך.. צילום: לא ידוע הארכיון הציוני
שיירה בדרך.. צילום: לא ידוע הארכיון הציוני
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: