אולי מבית שמש ומש"ס תצא הישועה?

בימים בהם המדינה משוועת לכוח צבאי, נכון וראוי שאחד מתוך 17 נציגי ציבור ייטול על עצמו תפקיד להיות 'שליח' לשם מצוה לגייס את אלה שבטלותם אומנותם. יוזמה ראויה שתיבחן... אחד מהנבחרים, הממונה על החינוך למשל, יכול ליטול על עצמו את המשימה. למען העם, למען המדינה, למען התפקיד הבא.

סגן ראש עיר בשכר מלא
סגן ראש עיר בשכר מלא

חוק הגיוס. לא הוא האיש שראוי לצטט אותו בחוק חשוב זה, אם דבריו צוטטו במדוייק, אזי אי אפשר שלא להסכים איתו. הנה דבריו של יאיר גולן יו"ר תנועת העבודה החדש. "אחיי החרדים, אנחנו צריכים אתכם איתנו. למען בטחון ישראל, ולמען הלכידות שלנו כחברה. ישראל נמצאת בשעתה הקשה ביותר, צרכי הגיוס הכרחיים מתמיד ולצעירי החברה החרדית יש הזדמנות לבחור ולהיות חלק ממגיני הארץ ומשקמיה.".

כל מילה זהב. אפילו שהיא יצאה מפיו של גולן. ממש כך. במצב היום, בו צה"ל הצטמצם למימדים שמסכנים את קיומנו כאן, אין לנו שום רשות לוותר על אף אחד, ולא משנה מה תהיה תרומתו בפועל. דווקא בגלל הערך הגדול של המתגייסים החרדים, ערך אינטלקטואלי רב, צה"ל- מדינת ישראל צריכה את ידכם.

ואני מבין ויודע שאי אפשר ביום אחד לשכנע חרדים להתגייס, לקום לעזוב תורתם אומנותם, או בטלותם אומנותם, כדי לתת מחייהם שנתיים או שלוש שנים כמו כל בן גיל גיוס לטובת המדינה. אני רוצה לפנות כאן, מעל הבמה הקטנה הזו למי שעשה מהפך בהצבעה העירונית, גם אם מדובר בהפתעה. גם מהיותו דוגמא- הוא עצמו התגייס לצה"ל, וגם מהיותו בעל יוזמה ויכולת ורצון להפגין השתלבות של הקהילה החרדית בתוך עם ישראל. האיש הזה, הוא בחור צעיר, דינמי, אישית זוכה אצלי לכבוד ולהערכה גדולה, ושמו בישראל ובבית שמש מרדכי לייטנר. האיש שמאחוריו עומדות המון קבוצות חרדיות שמאמינות בשינוי. רשימתו במערכת הבחירות האחרונות זכתה לשני מנדטים, 3665 מצביעים. צעירים, חדורי שינוי ואהבת הזולת, מוכנות לתרום מעצמם למען הכלל. עתה הגיע הזמן לתרום גם למען המדינה.

לייטנר בכבודו ובעצמו קם יום אחד בתחילת השנה הנוכחית וביקש להתגייס, הוא עשה מסלול הכשרה חיילי מקוצר, והפך להיות איש מילואים. כמוהו היו עוד מספר בני העיר מהציבור החרדי. כולל רב"ט אחד, סלבס מהתקשורת. אחריהם היו עוד מספר מועט של מתגייסים גם בלי לקבל תקשורת, אפילו ליחידת מג"ב החרדית שהוקמה גוייסו מבני בית שמש. ועדיין זה לא הרבה. עדיין אין אפילו מחלקה שלמה (30-35 חיילים) מבני העיר החרדים בשירות הצבאי.

כמה חיילים אפשר לגייס מתוך רשימת המצביעים של דרך- רשימתו של מרדכי לייטנר? כאמור הצביעו לו 3665 מצביעים, רובם עובדים לפרנסתם, ביניהם גם לומדי תורה, כולם אנשים רציניים, אחראים, מביני עניין ומצב. וכשמדברים על דרך, אפשר להוסיף לידה את ש"ס. מפלגה שיש בה משתמטים לא מעטים. בשקט בשקט ניתן לגייס פלוגה שלמה לצה"ל ואפילו יותר. רק צריך שמישהו מקרוב, מהשטח המקומי, יעודד, יסביר, ישכנע.

תארו לכם את לייטנר או נציג ממפלגה אחרת שקיבלה פי ארבע מקולותיו, ש"ס- חברה צעירים במועצת העיר אגב תיק החינוך בידיה, 'נוטל' על עצמו משימה לאומית, פוקד, עובד בית בית כאילו הוא במסע בחירות, רק שבמקום מסע בחירות הוא במסע הסברה לגיוס לצה"ל. כמו שידע לשכנע לקיים מצוות הבוחר ולהצביע לרשימתו, הוא יכול ומסוגל להסביר עד כמה חשיבות הגיוס לצה"ל בשעות האלה. למה איש מהנבחרים האלה לא לוקח עצמו תפקיד להיות שליח מצוה לעת צרה? אפשר לוותר על היוזמות שבידיהם לטובת משימה לאומית, אפשר בשקט בשקט לעשות גם את זה וגם את זה. סגן ראש עיר בשכר מלא, עם עוזר, לא יכול שלא להקדיש חלק מיומנו/זמנו לשכנוע בחובת הגיוס? אני יודע למה כן... למה לא? אשמח לשמוע מהקברניטים האלה שאיכפת להם, רק לא מהאתגר הכי משמעותי שיש וחייב שיהיה איכפת להם- מילוי השורות החסרות מאוד בימים הקשים. "אחיי החרדים, אנחנו צריכים אתכם איתנו. למען בטחון ישראל, ולמען הלכידות שלנו כחברה. ישראל נמצאת בשעתה הקשה ביותר, צרכי הגיוס הכרחיים מתמיד ולצעירי החברה החרדית יש הזדמנות לבחור ולהיות חלק ממגיני הארץ ומשקמיה.". אמר יאיר גולן, וכל מילה זהב.

נושאים: חוק הגיוס, בית שמש, לייטנר, אלמליח יצחק
סגן ראש עיר בשכר מלא
סגן ראש עיר בשכר מלא
סגן ראש עיר בשכר מלא
סגן ראש עיר בשכר מלא
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: