תקציב העיר בית שמש קוצץ ב-10% ללא כל הודעה לנבחרי הציבור

תקציב עיריית בית שמש לשנת 2023 לא אושר בידי משרד הפנים. פרוטוקול ועדת כספים מסוף מרץ חושף את הודעת הגזבר לוועדה: "משרד הפנים לא אישר את התקציב ואמר שצריך לקצץ"!! הולנדר: הובטח שאם לא יאושר יוחזר לדיון- ולא חזר.".

מליאה, לא שמעו על הקיצוץ
מליאה, לא שמעו על הקיצוץ

חברי וועדת הכספים הופתעו לשמוע הודעה כזו דרמטית בדרך אגב על דיון בנושא כספי אחר. ראה ידיעה נפרדת. יו"ר ועדת הכספים, עו"ד רינה הולנדר, שניהלה את הישיבה תהתה: " אז היית צריך ליידע את הוועדה ולבקש לקיים דיון חוזר בתקציב"!!! אריה ברדוגו לא השיב לטענה והותירה תלויה בחלל. פרוטוקול הדיון אגב הועבר לידיעת משרד הפנים בציפייה ששם יפעלו נגד עיריית בית שמש. בעירייה לא התקיים עד כה, גם במליאה של אפריל לא התקיים דיון ולא יצאה שום הודעה רשמית משולחן ראש העירייה לציבור או לנבחריו. העיר מתנהלת למעשה בתקציב שנת 2022.

מסגרת התקציב לשנת 2023 עמדה על סך 851.559 מיליון ₪. התקציב הזה מהווה עליה של 10% וראש העיר עליזה בלוך ציינה כי התקציב מאפשר לעירייה להתנהל בצורה טובה. עכשיו שהתקציב לא מאושר מסקנה נדרשת שהעירייה מתנהלת בצורה לא טובה.

מה עושה בלוך? מה יעשה הגזבר?

רינה הולנדר ביקרה קשות את ההודעה על הקיצוץ ואמרה באותה מליאת ועדת כספים: "כאשר אישרנו את תקציב העירייה לשנת 2023, הגזבר הצהיר וגם החוק מחייב, כי במידה ומשרד הפנים לא יאשר את התקציב יוחזר הדיון בכך לוועדת הכספים". בהמשך מבקרת את ההחלטה לקצץ קיצוץ רוחבי של כל הפעילות בעירייה ב-10% ושאלה: "מי החליט את ההחלטה"?

סגן ראש העיר מסיעת הליכוד משה שיטרית אומר: "צריך לקיים דיון רציני של חברי המועצה על ההתנהלות הכספית". וואו. חוסר אמון בוטה. ומסביר למה הגיע למסקנה: "אצלי (בתרבות, מתנסים וכו') קיצצו בפועל יותר מ-10%, איך שלא ידענו על זה". שאלת תם.

סיכום: עיריית בית שמש מתנהלת למעשה על פי מסגרת התקציב של שנת 2022, שהוא 10% פחות מהתקציב שהוכן וגובש. רמת השירותים תרד גם ביחס לשנת 2022, שכן באותו סכום כסף צריך לתת שירותים ליותר אוכלוסיה .

נושאים: בית שמש, תקציב, משרד הפנים, אריה ברדוגו
מליאה, לא שמעו על הקיצוץ
מליאה, לא שמעו על הקיצוץ
מליאה, לא שמעו על הקיצוץ
מליאה, לא שמעו על הקיצוץ
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: