נציגי עיריית בית שמש החרימו את כינוס הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת

נציגי העירייה בזו לכנסת ולמוסדותיה בכך שלא הגיעו לדיון. הוועדה שהתכנסה בפורום מצומצם קראה לעירייה לקרוא שמות רחובות בשמות מלאים. "שמם הפרטי הוא חלק מההדרה הכוללת". נימק ח"כ פורר

ח"כ עודד פורר צילום יצחק הררי
ח"כ עודד פורר צילום יצחק הררי

וועדת הכנסת לקידום מעמד האישה קיימה הבוקר דיון בכנסת בזום- על החלטת עיריית בית שמש לביטול השמות הפרטיים של נשים בשמות הרחובות בשכונת נווה שמיר.

ח"כ עודד פורר יו"ר הוועדה ביקר בחריפות את התנהלות עיריית בית שמש: "צריך שיהא ברור מה מותר ומה אסור. השם הפרטי בציון שמות רחובות הוא חלק מהגדרה, אי אפשר למחוק את השם הפרטי משם הרחוב. אין רח' סנש, יש רחוב חנה סנש". ח"כ פורר ציין כדוגמא רחוב בעיר רחובות ע"ש בתיה מקוב, ולא רח' מקוב שמכוון למשפחת מקוב, זו משפחה מכובדה אבל ביקשו לקראו ע"ש בתיה מקוב וכך היה.

פורר דחה את האמירה שבית שמש איבדה כל תקוה. "היתה תקווה, בחרו שם באישה לראש עיר, מה שצריך לעשות הוא להחזיר מה שלא לגיטימי להיות לגיטימי".

ח"כפורר קיים את הדיון למרות היעדרותם המופגנת של חברי סיעת הליכוד, אשר לא הגיעו לישיבה מטעמים ברורים. אגב, אמו של סגן ראש עיריית בית שמש ח"כ קטי שיטרית היא חברה בוועדה. ח"כ קטי שיטרית לא התייצבה לדיון מטעמים מובנים. לא התייצבו גם ח"כ קרן ברק, ח"כ מאי גולן, וגם תהילה פרידמן מכחול לבן. הנימוקים לו"ז עמוס.

מי שנכח בישיבה היה ח"כ משה ארבל מש"ס שניסה להגן על עמדתה של העירייה בעניין. [

ארבל הסכים עם הדרישה של ח"כ פורר למחוק את הגרפיטי בכל רחבי העיר.

בסיכום הישיבה הוציא יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת קריאה לעיריית בית שמש בשני נושאים: א. לפעול ללא ליאות בעניין הדרת נשים במרחב הציבורי, למחוק את כתובות הגרפיטי, לנצל את המצלמות וליצור אכיפה מוגברת לתפוס את העבריינים. ב. הוועדה קוראת לעיריית בית שמש לציין שמות מלאים בציון שמות הרחובות, מבלי להבדיל גזע, מין, או פעילות ציונית.

ח"כ ארבל ציין שאין בסמכות הוועדה להכריח את העירייה, והסכים עמו ח"כ פורר שאין כוונתו לאלץ את עיריית בית שמש לשנות התנהלותה, אלא קורא לה לעשות.

אל הוועדה הוזמנו נציגי עיריית בית שמש, ביניהם ראש העירייה עליזה בלוך ודוברה מר רועי לחמנוביץ. השניים לא הגיעו לכנסת.

ח"כ ארבל ניסה להציג תמונה איך יראה השלט ברחובות השכונה שלח לו הדובר, ח"כ פורר מנע זאת

ממנו. "הדובר הוזמן והיה יכול להגיע לכאן להסביר עצמו ועמדותיו. לא הגיע, אני לא מתיר להציג כאן תמונה משלו".

אגב מתברר שעודד פורר ביקש לבוא פעמיים לבית שמש ומשום מה הסיור איתו נדחה או בוטל. לבסוף משראה שהסיור לא התקיים החליט ח"כ פורר לקיים דיון בכנסת אליו הוזמנו ראש העירייה ודוברה הסביר עמדת העירייה.

עו"ד נתן רוזנבלט הופיע בוועדה בשם הרוכשים החרדים בנווה שמיר. עו"ד רוזנבלט טען כי מקור הטעות מגורמים אנטי חרדיים המעוניינים להסית כנגד הציבור החרדי. דבריו, מדובר במסע של הדרת חרדים תחת מסווה של הדרת נשים כביכול. עו"ד רוזנבלט סיים בקריאה לבטל את שינוי השמות עד להסדרה מחדש על שם גיבורות ישראל". עד כאן תגובתו.

נושאים: כנסת, כ עודד פורר, הוועדה למעמד קידום האישה, עליזה בלוך
ח"כ עודד פורר צילום יצחק הררי
ח"כ עודד פורר צילום יצחק הררי
ח"כ עודד פורר צילום יצחק הררי
ח"כ עודד פורר צילום יצחק הררי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
נציגי עיריית בית שמש החרימו את כינוס הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת
תושב ותיקנכתבה ביום שלישי, 03 בנובמבר 2020, 13:53

שבוועדה ינקטו בכל דרך חוקית העומדת לרשותם ובאמצעי ענישה כנגד ראשת עיר עזת מצח המבזה אותה.ד"ר לחינוך אעלק,בושה!