נציגי השר מי מכיר מי יודע?

פורסמה הרשימה המלאה של ההרכב הבוחר את המרא דאתרא הבא. ברשימה מופיעים שמונת נציגי השר כחטיבה אחת, בולט בהיעדרו הרב שלמה סויסה הרב השכונתי היחיד המוכר ע"י משרד הדתות

הרב ביטון עם אורחים בלשכתו
הרב ביטון עם אורחים בלשכתו

עיון ברשימת נציגי השר מציין כי יש שם חלוקה מאוזנת בין המינים, ארבע נשים וארבעה גברים. אך האם ההרכב הזה מכוון אכן להוראות החוק? "כך כותב החוק: שמינית מהחברים יהיו רבנים הנושאים במשרות רבניות בעלי מעמד ציבורי בתחומי הרשות המקומית; ובכלל זה רבני שכונות, רבני קהילות וראשי מוסדות תורניים, שימונו בידי השר, בהסכמת ראש הרשות המקומית;".

כלומר ארבעה מתוך השמונה של נציגי השר יהיו רבנים. ולא די בכך שהם יהיו נציגים ומקובלים על השר הם צריכים להיות מקובלים גם על ראש הרשות המקומית. הנה רשימת השמונה: סויסה שמחה, הרב גרינבויים אברהם דוב, הרב סורוצקין שלום דוב. לוי רחל. דשן ירון. כהן יסכה רחל. הרב אביטן אשר. בר אלינור. מהרכב זה נעדר אחד, הרב שלמה סויסה, שהוא ורק הוא בעיר מוכר כרב שכונה.

הארבעה האחרים/הנוספים צריכים להיות מוגדרים לפי המשך אותו סעיף קטן בחוק האומר כך: "שמינית מהחברים יהיו נציגי ציבור מתחומי הרוח, החינוך, האקדמיה והמינהל, שימונו בידי השר בהסכמת ראש הרשות המקומית; לכל הפחות מחצית מחברי האסיפה לפי פסקה זו יהיו נשים;".

האם יש בתוך השמונה ארבעה שהם כאלה? והאם החלוקה בשמיניה הזו מאוזנת בין בית שמש הותיקה לבית שמש החדשה (הרמות). רב העלום על הסתום.

ניסינו לאתר את חזקיהו סאמין ממשרד הדתות להציג בפנינו את כישוריהם, הדבר לא עלה בידינו.

נושאים: משרד הדתות, רב העיר בית שמש
הרב ביטון עם אורחים בלשכתו
הרב ביטון עם אורחים בלשכתו
הרב ביטון עם אורחים בלשכתו
הרב ביטון עם אורחים בלשכתו
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: