הוגש תצהיר שקרי כדי להשפיע על בחירת רב העיר

במקום 1567 מתפללים כמדווח בתצהיר מצא השליח הבודק כי מדובר בבית כנסת שיש בו רק 180 מקומות לכל היותר. הוועדה לא פסלה את כל רמה ג' בבחינת ערבים זה לזה וקיבלה את הבא בתור בתצהירים

רמה ג שכונה חרדית אשכנזית וספרדית
רמה ג שכונה חרדית אשכנזית וספרדית

כל סיפור הבחירות המביש למועצת העיר והמביך כאחד בשנת 2013 לא עשה כלום לציבור החרדי בבית שמש. הפעם אפילו בלי התערבות משטרה, בלי בית משפט. המזייפים נתפסו בזמן ובית שמש ניצלה מעוד שערורייה. נתפסו לא בשעת מעשה אבל מיד לאחר המעשה. הנה הסיפור.
בתי כנסת בבית שמש צריכים היו להגיש תצהירים לוועדה לבחירת הרב הבא של העיר על גודל בית הכנסת, מספר המתפללים בו, במטרה לזכות בציר אחד לבחירת המרא דאתרא. יש לשם לוטשים עיניים, וכואב שגם לוטשים עיניים בדרך רמייה.
ברמת בית שמש ג, ותמיד יהיה מי שיגיד הנה הוא בא שוב להתלבש על חרדים, מה לעשות, רק חרדים גרים ברמה ג. מה עשו? לא ניסו להשתלט על מבנה כדי להתפלל, לא ניסו לכפות סגירת כבישים בשבתות, אלה דברים ברורים ואף אחד לא מונע מתושבי השכונה היפה הזו. הם עשו מעשה רמייה.
פרוטוקול הוועדה לבחירת רב עיר בבית שמש מפגין את החולשה של החרדים לריח בחירות. רק ריח בחירות באוויר וראו שוב מה קרה. לא אוסיף מילה ולא אגרע. הפרוטוקול מדבר בעד עצמו.
שימו לב לכתוב בפרוטוקול: "לפי נציגי העירייה מדובר בשכונה חרדית - אשכנזים חרדים וספרדים חרדים. בית הכנסת הגדול ביותר הוא ... מפאת כבוד התורה לא אזכיר את שמו. בית הכנסת הזה מונה לפי התצהיר שהוגש 1567 מתפללים. !!! כן ממש כך. מספר תמהומי. הזוי!!
מזל שיש צדיק בסדום, ששמע על הסיפור ומיד גלגל את העניין דרך המייל, הוא הדואר האלקטרוני. (רק שלא ינסו לחפש אותו) הצדיק שלנו שיגר תמונות, מהמקום, שמעידות על פער מאוד משמעותי, כלומר רחוק מלהיות כמו שדווח בתצהיר. המקום קטן יותר, לא יכול להכיל את כל הכמות שדווחה.
מה עשתה הוועדה? לא פנתה למשטרה, זה לא יפה. לא פנו לבית המשפט. הפעם שיגרה הוועדה שליח- בודק. עובד מעובדי המשרד שילך ויבדוק את העניין עוד בטרם תתקבל ההכרעה.
יצא לשם שליח, והנה הממצאים שהביא משם: "בית הכנסת אינו מכיל יותר מ- 180 מקומות . בעזרת נשים כ- 35 מקומות. נעגל בשבילכם. 200 מקומות. מה המרחק בין 200 ל- 1567 מקומות? פי שמונה? וקובע השליח, אין אולם תפילה נוסף בניגוד לאמור בתצהיר, שם צוין שיש שני אולמות תפלה ועזרת נשים.
השליח מעיד שאחד המתפללים אומר/לוחש וגם מפרט את הסדר הבא: שחרית (של שבת) יש 80 מתפללים, ויש 3 מניינים. בנץ יש מנין אחד של 10 מתפללים. והשאר ב- 2 מניינים. סוף דבר, הוועדה החליטה לפסול את התצהיר.
אותו בית כנסת נפסל, לא זכה לשגר ציר למרות שהוא הכי גדול עם מספר של 1567 מתפללים והבא בתור אחריו ישגר ציר לבחירות.
הוועדה לא השכילה להעניש את כל תושבי רמה ג ולא לקבל ממנה נציג בבחינת אחים לשקר, היא נתנה בידם פרס, בכל זאת רמה ג' תשפיע על בחירת המרא דאתרא. יהיה לו הרבה מה לעשות ברמה.

אמרת בחירות, ואפילו רק ריח בחירות, וכל חושי העסקונה מתחדדים כדי לנסות לעקוף מלמעלה ומלמטה. הפעם המשטרה לא התערבה ואולי צריכה להתערב, אפילו לבית המשפט זה לא הגיע, הפעם שליח אחד מטעם משרד הדתות מנע ביזיון שהיינו בוחרים רב ומוצאים עצמנו מתמודדים בראש חוצות שוב עם זיופים ורמאיות. איזה בושה!

האם הסיפור הזה יסתיים כך שרק ציר לבחירת הרב לא יהיה מבית הכנסת הזה? האם תוגש תלונה פלילית על מעשה הרמייה? האם אותו ועד בית כנסת שהכין את התצהיר המרמה יסולק מכסאו? מה שונה נבחר לוועד בית כנסת מאשר נבח לכל תפקיד ציבורי אחר? ואפילו גינוי מהאנשים כמו מתפללי בית הכנסת שבקרבם מדברים על המעשה החמור. אפשר להתנצל, אפשר להודות, ואותו ועד בית כנסת מוזמן כאן להתנצל או להגיב.

נושאים: בחירות לרב, משרד הדתות, בית שמש, רמה ג
רמה ג שכונה חרדית אשכנזית וספרדית
רמה ג שכונה חרדית אשכנזית וספרדית
רמה ג שכונה חרדית אשכנזית וספרדית
רמה ג שכונה חרדית אשכנזית וספרדית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: