ביצוע ההחלטה תלוי באדם אחד- מנכ"ל משרד ראש הממשלה

צוות הליווי להחלטת הממשלה ימנה ששה אנשי צוות, מנכלי המשרדים העיקריים או שולחים שלהם, אל הישיבות יוזמן נציג עיריית בית שמש.

יאיר פינס מנכל משרד ראש הממשלה
יאיר פינס מנכל משרד ראש הממשלה

יממה לאחר ההתרגשות, מה קורה, מה יקרה היום אחרי קבלת החלטת הממשלה למעשה. ברור לכל שצריך להכות על הברזל כל עוד הוא חם, ועם זאת לממשלה ולעומד בראשה יש אחריות כבדה על כתפיו, ובין היתר גם דאגה לביטחון המדינה, ביטחון תושביה ועוד.

אז מה צריך להיות? מה צריך להיעשות?

ההחלטה בסעיף 39 מתווה את דרך העבודה. "מנכ"ל משרד ראש הממשלה יקים צוות בראשותו, או בראשות נציג מטעמו, בשיתוף מנכ"ל משרד המשפטים, הממונה על התקציבים והחשב הכללי במשרד האוצר, מנכ"ל משרד הפנים, מנכ"לית משרד החינוך, או נציגיהם, לצורך ליווי, מעקב, בקרה והסרת חסמים ויצירת שיתופי פעולה בין משרדיים לטובת מימוש החלטת הממשלה.". האחריות מוטלת בראש ובראשונה על הממשלה ליישם את החלטתה. צוות של ששה אנשים, יתכנס לדיון. לא בהכרח הבכירים שבמשרדים, יכולים גם המשנים להם או שולחיהם. הנציג השביעי יהיה נציג עיריית בית שמש. מנכ"ל משרד ראש הממשלה היום הוא יאיר פינס, בית שמש נושאת עיניה אליו, בתקווה שיזרז את הקמת הצוות המלווה.

נדגיש לא כל החלטת ממשלה זוכה לתעדוף מבחינת לוח זמנים, יש החלטות הממומשות באופן דחוף ויש כאלה שנדחקות לקרן זוית עד יבוא משיח. דוגמא?
ההחלטה להקים בית חולים בבאר שבע נוסף על בית החולים סורוקה, אושרה על ידי הממשלה כבר בשנת 2014. צעד משמעותי ויקר לחיזוק שירותי הרפואה בדרום שעליהם המליצה ועדה ציבורית בראשות מנכ"ל משרד הבריאות בזמנו, פרופ' ארנון אפק. איפה בית החולים הזה היום? אפילו עגורן אחד לא תמצאו מציץ לעבר בית חולים כזה שנבנה או ייבנה. כלומר יש הבדל בין להחליט לבין לממש.

אז מה יהיה איתנו, אנחנו כאן בבית שמש. נמתין להחלטתו של מר פינס מתי יתפנה יומנו לקבוע מועד להקמת הצוות.

נציג עיריית בית שמש יוזמן בדרך קבע. מי יהיה הנציג? האם זו ראש העירייה או אולי מנכל העירייה? או אולי מישהו אחר. היום עדיין לא נקבע מי המלווה לישיבות אלה.

ועוד מטלה על וועדת המעקב העליונה למימוש ההחלטה. "במסגרת דיוני המעקב אחר התקדמות ההחלטה, יפעל משרד ראש הממשלה מול משרדי הממשלה הרלוונטיים לטובת בחינת כלים לפיתוח חברתי-טכנולוגי בעיר בית שמש, וזאת במסגרת שאיפתה להיות עיר מובילת שינוי בשדה החברתי-טכנולוגי."

ובכן למשרד ראש הממשלה יש משימה כבדת משקל במימוש ההחלטה.

מתי יתכנס הצוות הזה בפעם הראשונה? איש אינו יודע. עכשיו הכל תלוי ביומנו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה אשר מן הסתם יצטרך לתאם עצמו ואת חבריו לצוות לפגישה ראשונה בה ייבחרו את המשנים להתקדם.

נושאים: החלטת ממשלה, יאיר פינס, בית שמש
יאיר פינס מנכל משרד ראש הממשלה
יאיר פינס מנכל משרד ראש הממשלה
יאיר פינס מנכל משרד ראש הממשלה
יאיר פינס מנכל משרד ראש הממשלה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: