נערכים לפסח- הגעלת כלים רק במקומות מורשים

מערכת הגעלת הכלים מתבססת על דוודי מים רותחים המחוממים באמצעות מבער של גז המחובר למכל גז נייד. שימוש במערכת לא בטיחותית ואי עמידה בכללי בטיחות וזהירות עלולים להביא לפגיעה בנפש וברכוש

הגעלת כלים במוה"ד תמונת ארכיון
הגעלת כלים במוה"ד תמונת ארכיון

חג הפסח מתקרב, וכמו בכל שנה גם השנה יוקמו עמדות להגעלת כלים. בדרך כלל משימה של יזמות פרטית או של המועצה הדתית. השנה משרד האנרגיה מבקש לרענן לקראת חג הפסח את הנהלים וכללי הבטיחות להגעלת כלים לטובת הציבור הדתי ברחבי הארץ.

כמדי שנה לפני חג הפסח מוקמות עשרות עמדות להגעלת כלים. במהלך פעולות אכיפה של משרד האנרגיה בשיתוף גורמי אכיפה (של הרשויות המקומיות), התגלו בשנים האחרונות מספר מקרים לא מבוטל של עמדות לא חוקיות. חלקן הוקמו בתוך מבנים וחלקו פעלו באמצעות ציוד שאינו עומד בדרישות התקן ומסכן את שלום הציבור. במקרים אלה סגר אגף הפיקוח במשרד את העמדה, החרים את מכלי הגז וסילק את המפגע. בחלק מהאירועים אף נפתחה חקירה פלילית כנגד אותם מפעילים של העמדה

מערכת הגעלת הכלים מתבססת על דוודי מים רותחים המחוממים באמצעות מבער של גז המחובר למכל גז נייד. שימוש במערכת לא בטיחותית ואי עמידה בכללי בטיחות וזהירות עלולים להביא לפגיעה בנפש וברכוש ולכן, הפיץ המשרד לספקי הגז השונים הנחיות וכללים בנוגע להתקנה בטוחה של המערכות ותפעולן.

בין ההנחיות שניתנו: התקנת המתקן באזור מאוורר כדי למנוע הצטברות אדי גפ"מ במקרה דליפה, שמירה על מרחק בטיחותי של המכל ממקור האש, מניעת דליפה של גז, וכמובן, בדיקה מוסמכת של המתקן על ידי מתקין מוסמך בעל הרישיון. במידה ומערכת הגעלת הכלים אושרה ונבדקה על ידי טכנאי גז מוסמך ובעל רישיון, ייתלה במקום שלט המציין זאת ועליו גם הוראות בטיחות. ראיתם מתקן שלא עומד בכללים וללא אישור, זה לטובת הכלל ללא כל חשש מהלשנה.

נושאים: פסח, הגעלת כלים, משרד האנרגיה, בית שמש
הגעלת כלים במוה"ד תמונת ארכיון
הגעלת כלים במוה"ד תמונת ארכיון
הגעלת כלים במוה"ד תמונת ארכיון
הגעלת כלים במוה"ד תמונת ארכיון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: