מתי חותה- מנכ"ל העירייה 2006-2019 נפטר לבית עולמו

קשה להאמין, האיש החביב החייכני והסימפטי הזה נכנע למחלה הארורה, חבריו לדרך מספרים על אדם שהיה אהוד על כל גווני הקשת הפוליטית והחברתית. יהי זכרו ברוך.

מתי חותה ז"ל
מתי חותה ז"ל

לפני מספר ימים (ב-4 ליוני) ציין מתי חותה את יום הולדתו ה-61, באותו יום מלא דף הפייסבוק שלו ברכות לבריאות, אושר ונחת. הלילה נפטר לבית עולמו. כאב גדול פשט בעיר בקרב מכריו ויודעי שמו הרבים, ומי בעצם לא הכיר אותו, ובמיוחד בבית העירייה בו הוביל לגיבושם והוצאתם לפועל של פרוייקטים רבים.

קוים לדמותו מתאר חברו לצוות הבכיר המוביל בעיר גזבר העירייה אריה ברדוגו.

מתי בן משפחת חותה ממושב יד רמב"ם, משפחה שעלתה מהעיר ספרו במרוקו, עליה מבוססת. עוד בהיותם אזרחי מרוקו רכשו את הקרקע ובנו עליהם בתים. מתי למד בישיבה התיכונית במוסדות מדרשיית נועם בפרדס חנה, לאחר שירותו הצבאי, סיים לימודי משפטים בבר אילן, שם הכיר את רעייתו אסנת והקימו משפחה בנוף איילון שליד שעלבים.

הוא החל את דרכו המקצועית במשרד לעריכת דין ברמלה, לפני כ- 20 שנה שר הפנים ביקש ממנו לשמש כממונה על המחוז ויו"ר הועדה המחוזית ירושלים, ירושלים והמחוז, חייבים לו אישור תוכניות משמעותיות כמו הרכבת הקלה בניית שכונות וגם פרשה מביכה אחת, פרשת הולילנד ממנה יצא מתי זכאי צח ונקי.

בית שמש הכירה את מתי חותה כמנכ"ל שהחל עבודתו, בשנת 2006 כמחליף למנכ"ל עמוס לוריא, בימי ראש העיר המיתולוגי דניאל וקנין. הנה מה שאמר לנו הבוקר מר וקנין: בצער וביגון אנו נפרדים היום מחבר טוב ששירת ציבור ברוב שנותיו, את מתי הכרתי כיו״ר הוועדה המחוזית בירושלים וכמנהל המחוז, ולאחר מכן הצעתי לו לשמש כמנכ"ל העיר בית שמש,

התכונות הבסיסיות אותם חנן אותו בורא עולם נתנו לו את האפשרות לשרת ציבור שנים רבות באמונה ובמסירות רבה. מתי התרחק מכל מדון, וידע בדרכו ההומוריסטית לשטח כל הר, חיוכו הנצחי וסבלנותו הרבה הביאה להערכה והערצה רבה מצד כל העובדים אתו מחד ומצד התושבים הרבים שנהנו משירותו.

מתי היה ירא שמיים, יודע ספר, אשר גידל כרם חמד. לצערנו נפטר בטרם עת אך הספיק לצקת תוכן רב לחייו, היה איש עשייה ומכאן נפוץ שמו הטוב ככתוב כל מי שמעשיו קודמים לחוכמתו חוכמתו מתקיימת. יש למתי זכויות רבות בעיר בית שמש וחותמותיו נראים בכל שכונה".

המנכ"ל, כך קראו לו העובדים בעירייה ונבחרי הציבור, מתי חותה הספיק בשנות חייו לעבוד עם שלושה ראשי ערים. אחרי וקנין הביע משה אבוטבול, אשר הכיר את מתי מעבודתו עוד בימי וקנין והחליט להמשיך את שירותו בעיר כמנכ"ל. מתי מילא שתי קדנציות מלאות עם אבוטבול. הנה מה שאמר לנו הבוקר ראש העיר, והיום ח"כ משה אבוטבול: "אני בכאב ובהלם רב מפרידתו של מי שהלך לעולמו, ידידי היקר והאהוב עו"ד מתי חותה ז"ל. במשך עשור שנים כיהן לצידי בהיותי ראש העיר כמנכ"ל עיריית בית שמש. עשה רבות מאוד למען פיתוחה ושגשוגה של העיר בית שמש. איש יקר ואהוב על כולם תנחומים. לרעייתו אסנת שתחי'. זכיתי ללמוד ממנו רבות

איש שידע לנווט בין רצונות. לפני כעשרה ימים ביקרתי אותו בבית החולים הדסה, התרפקנו על העבר והודיתי לו על כל פועלו הרב למען עירנו היקרה בית שמש. ברוך דיין האמת".

עם התפתחותה של העיר, שגדלה לממדים כמעט מפלצתיים היה צריך הרבה ניסיון, ידע, הבנה ומקצועיות כדי להצליח להחזיק במושכות הניווט שלה. מתי חותה ז"ל גילה חוש למדנות לנווט בין כל הצרכים לעשות מה שצריך ובעיקר בזמן הנכון. בשנת 2015 הניח תכנית עבודה לרה ארגון בעירייה, אותה החל במשותף עם ההנהגה הבכירה להגשים. מנכ"ל העירייה עו"ד מתי חותה הציג את הרקע להכנת תכנית העבודה החדשנית: "העיר בית שמש נמצאת באמצעו של הליך צמיחה מהיר וכבר בשלב זה מונה עירנו למעלה מ-100,000 תושבים כאשר בעתיד הנצפה לעין אנו צפויים להכפיל את כמות תושבי העיר. תוכנית עבודה התואמת את תקציב העירייה והכנת מבנה ארגוני ותהליכי עבודה התואמים את גודלה הנוכחי והעתידי של העיר.".

ראש העירייה עליזה בלוך, הוציאה הבוקר הודעה אישית על פטירתו: "אני מצטערת להיפרד מחבר קרוב. מעבר להיותו איש מקצוע מהשורה הראשונה, אני אישית חייבת לו הרבה בתור מי שלימד אותי את העבודה בתור ראש עיר בתחילת דרכה. מתי היה בנאדם מדהים, אציל נפש, מכבד ורב פעלים. מסוג האנשים שמעולם לא גבה ליבו ושלט בדברים בצורה עמוקה, שידע לגרום לדברים לקרות. זו אבידה גדולה לנו כאנשים. גם בפרופורציות של החיים. הוא בעיניי מייצג יושרה ועבודת אמת. אני מוסרת חיבוק למשפחתו ולחבריו. זו לא העת ללכת אך ייאמר לשבחו שבחייו עשה המון. הוא יחסר לנו מאוד".

מתי סיים עבודתו בעירייה אחרי 13 שנות עבודה מאומצות, מחייבות, ובעיקר פוריות. בודאי היה יכול להיות גאה במה שקיבל לידיו והותיר אחריו. הלילה נפטר לבית עולמו אחר מחלה ארורה והוא בן 61 שנים בלבד. מתי נפטר לבית עולמו, איתנו הוא תמיד, דמותו החייכנית, החביבה, תלווה את העיר עוד שנים רבות. יהי זכרו ברוך.

נושאים: מתי חותה, בית שמש, הוועדה המחוזית, דניאל וקנין, משה אבוטבול
מתי חותה ז"ל
מתי חותה ז"ל
מתי חותה ז"ל
מתי חותה ז"ל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: