משה אבוטבול יוצא למאבק: "ההחלטה על סגירת משרדי חברת החשמל בעיר, תפגע בתנופת ההתפתחות של העיר"

בשל צעדי התייעלות החליטו בחברת החשמל לסגור את הסניף האזורי שפעל בבית שמש במשך עשרות שנים * בבית שמש מתקשים לקבל את ההחלטה ולדעת ועד הפעולה שהקימו התושבים יחד עם ראש העיר היוצא משה אבוטבול, ההחלטה תפגע באיכות וזמינות השירות של חברת החשמל לעיר בית שמש מהערים שמובילים את תנופת הבינוי בארץ * אם אין חשמל אין אור

חלק מכרזה לפרסום
חלק מכרזה לפרסום

ראש עיריית בית שמש היוצא ר' משה אבוטבול ועוד מעט חבר כנסת מן המניין מטעם תנועת ש"ס, ומי במשך עשר שנותיו בראשות העיר יצר מארג קשרים עם הסניף המקומי של חברת החשמל סבור כי ההחלטה לסגור את סניף חברת החשמל האזורי בבית שמש היא החלטה קשה, והתושבים ישלמו על כך מחיר כבד, ולכך הוא מתכוון לצאת למאבק כנגד ההחלטה יחד עם ועד פעולה שהקימו תושבים בעיר כנגד ההחלטה.

אבוטבול שרק לפני פחות משנה יצא למאבק למען מפעל המלט הר-טוב בבית שמש והופיע בכל וועדות הכנסת בכדי לסייע למפעל ולעובדים שעמדו בסכנת פיטורין, מתכוון להוביל את המאבק כנגד סגירת משרדי חברת החשמל בבית שמש, החלטה שלדעתו תפגע במערך השירות של תושבי בית שמש.

בועד הפעולה בבית שמש מסבירים שמשמעות סגירת הסניף תמנע קבלת מרבית השירותים המסחריים הניתנים לתושבים (ביניהם גם חשמלאים, ראשי הרשויות ועוד). זוהי פגיעה מהותית בשרות המסחרי שבשל כך תושבי בית שמש יאלצו לנסוע לירושלים: בקשה להזמנת חיבור חדש ללקוח פרטי ועסקי, בקשה להגדלת צריכת החשמל, בירורי חשבון ייחודיים, בדיקת היתרים מהרשויות, בקשה לבדיקה לפני קבלת חשמל ("טסט"), ייעוץ טכני ללקוח, בקשה להסדר חובות לצורך פריסה בתשלומים, הקמת חוזה חדש ללקוח פרטי ועסקי, מתן מענה ללקוח תעשייתי ומסחרי, אשר אינו מוגדר בלקוח גדול, ועוד.

"חברת החשמל זה לא עוד משהו בבית שמש", אומר משה אבוטבול, "בתפקידי כראש עיר היו לי במשך שנה עשרות פניות מול חברת החשמל, היו מוסדות חינוך שהיינו צריכים לדאוג להם בשעת השי"ן, היו פרוייקטים שהיו צריכים לקדם את האיכלוס שלהם, היו בעיות עם בתי כנסת והיו גם אנשים פרטיים שסייענו להם. עצם הדבר שהיה בבית שמש סניף של חברת החשמל הביא לכך שנבנה קשר של אמון, והצוות המקומי הרגיש תחושת שותפות עם עיריית בית שמש והתושבים, הם לא היו 'אורחים' בעיר אלא חלק מבית שמש, ולכן השותפות שלהם הביאה תרומה גדולה לעיר".

"ההחלטה הזו לסגור את סניף בית שמש", ממשיך ר' משה אבוטבול, "היא החלטה אולי עסקית, אבל היא לא מיטיבה עם התושבים, ואם לא נתעשת בזמן, הציבור ישלם על כך את המחיר. שלוחות של משרדי ממשלה הם תרומה גדולה לאיכות החיים של התושבים, הרבה עמלתי להביא את משרדי הממשלה לבית שמש, חבל שדווקא בזמן שכולם מכירים את בית שמש, יודעים כי מדובר בעיר העתיד, חברת החשמל עושה את הצעד ההפוך".

"היבלעות העיר בית שמש בתוך מחוז גדול ביותר (הכולל גם את באר שבע עד אילת), המבטל את יתירותה וייחודיותה של העיר, יפגע קשה בשרות הציבור החיוני. הן עבור התושב הזקוק לשרותיי משרד, בזמן מענה לתקלה, והן לחשמלאי התומך בשרותיי הלקוח החדש. בכל שנה פותרת חברת החשמל, עקב זמינות קרבתה והתמחות עובדיה בצרכי האוכלוסייה והיכרותה האישית עם פרנסי העיר, את מוכנות חיבורי מוסדות החינוך בעיר. העדר אזור זמין וקרוב בנושא עלול למוטט מערך זה של פתיחת שנת הלימודים כמדי שנה, עקב ריבוי מוסדות חינוך חדשים בעיר", דברי משה אבוטבול.

בכדי לעצור את התוכנית, פנה אבוטבול למנכ"ל חברת החשמל וביקש פגישה דחופה, וכן פנה לשר הפנים הרב אריה דרעי, ושר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ. "דרשתי שהחלטה שכזו לא יכולה לקבל בחופזה, ובכדי לקבל החלטה זו צריך גם לשתף את פרנסי בית שמש הם גם חלק מהעניין".

בועד הפעולה בבית שמש מציינים כי למען הצלחת המאבק, חשוב גם שהציבור יפנה באופן אישי לחברת החשמל ולמשרד האנרגיה, צריך שיהיה כאן לובי ציבורי גדול בכדי שמקבלי ההחלטות יבינו את החשיבות וההשלכות שיש להחלטה זו על תושבי העיר ועל האלפים הרבים שבדרך לקבוע את ביתם בעיר.

נושאים: משה אבוטבול, חברת החשמל, בית שמש
חלק מכרזה לפרסום
חלק מכרזה לפרסום
חלק מכרזה לפרסום
חלק מכרזה לפרסום
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: