מנהלת התעסוקה בבית שמש יוצאת לדרך

מנהלת התעסוקה בעיר בית שמש הושקה היום באירוע זום בנוכחות מנכ"לי משרדי הפנים והרווחה וירושלים, נציגי משרד האוצר, התאחדות התעשיינים וממונה תעשייה ומסחר בעיריית בית שמש. ראש העיר בית שמש ד"ר בלוך בירכה ומתלהבת מהקמת המנהלת.

משתתפי הזום להקמת המנהלת
משתתפי הזום להקמת המנהלת

לצורך ההתמודדות עם האתגרים וההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה על שוק התעסוקה והצורך של הממשלה להגביר את היקף ההכשרה המקצועית הנדרשת בימים אלו, החליטו במשרד האוצר להקים מנהלת הכשרות מקצועיות, שתשמש גוף שמטרתו לקדם הכשרות במקצועות בעלי שכר גבוה מהשכר הממוצע במשק בשנת 2019 בענפי התשתיות והבינוי, הטכנולוגיה העילית והתעשייה, והכול בשים לב למצב התעסוקה במשק והשינויים בשוק התעסוקה.

תפקידי המנהלת יהיו כדלקמן, בכפוף להוראות כל דין: א. לקדם, בשיתוף גורמים ממשלתיים וחוץ-ממשלתיים, הכשרה מקצועית במקצועות ההכשרה שבענפי ההכשרה.
ב. לקדם מסלולי הכשרה מקצועיים במקצועות ההכשרה שבענפי ההכשרה תוך שימת דגש על השמת עובדים לאורך זמן בשכר גבוה מהשכר החציוני במשק תוך שנה מתום ההכשרה ושיפור פריונם.
ג. שיפור הקשר עם מעסיקים לטובת הרחבה וגיוון ההכשרות המקצועיות.
המנהלת תעסוק בהכשרת עובדים הנמצאים מחוץ למעגל העבודה בתמהיל דומה לאוכלוסיית דורשי העבודה במשק מבחינת רמת השכלה ושכר טרם הפסקת עבודתם.

משרד האוצר החליט להקים בבית שמש מנהלת אשר נחנכה היום במעמד נציגי הממשלה השותפים לפרוייקט.

את האירוע הנחתה אסתי מוסקוביץ מנהלת מינהלת התעסוקה העירונית. בפתח דבריה הדגישה את משמעות העבודה ביחס לחוסן האישי ואת שילוב הכוחות בין קרן שמש היו"ר אופיר דור לראש העיר ד"ר עליזה בלוך ברצון להפוך רעיון למעשה. עשרות משתתפים נכחו בזום.

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך :"היום העיר בית שמש לוקחת אחריות על התעסוקה. אנחנו מגייסים את כל השותפים למשימה. אנחנו מבקשים לומר לתושבים אנחנו לא עסוקים בלומר קשה. אנחנו לוקחים אחריות. עיסוק בתעסוקה הוא עיסוק בטוב משותף. אנחנו מבקשים לשחרר תלות בתמיכה. משבר התעסוקה גדל בתקופת הקורונה. המנהלת תנגיש את המידע למציאות משתנה. תחת חוסר יציבות בשלטון המרכזי אנחנו מנסים לייצר יציבות בשלטון המקומי בתחום החשוב של תעסוקה. אנו חשים את כובד האחריות ובדיאלוג ננצח."

מרדכי כהן מנכ"ל משרד הפנים :"המהלך הזה פורץ דרך. אנחנו רואים פה ניסיון להפיק לקחים מניסיונות עבר. מודל המבקש לקחת אחריות על כל הרצף: שילוב בין ממשלה, מעסיקים והכשרה. אנחנו רואים את זה במשרד כהזדמנות. יוזמה הבאה מלמטה ואנחנו מברכים עליה. ככל שהרשויות יותר מעורבות סיכוי ההצלחה גובר. בית שמש הקדימה את האחרים ואני מברך על כך"

ד"ר אביגדור קפלן מנכ"ל משרד העבודה והרווחה :"אני מבקש לברך את היוזמה והיוזמת ד"ר בלוך. זו יוזמה פורצת דרך. יש קשר ישיר בין השתתפות בעבודה לחוסן. אין כמו רשות לדעת מה קורה בגבולה וטוב תעשה הממשלה אם תתגייס. אנחנו כאן לרשות המנהלת"

אבי כהן מנכ"ל המשרד לענייני ירושלים, תושב העיר ומיוזמי הרעיון :"ברכות חמות. המשיצה המרכזית היא סנכרון בין כל השותפים והכול לרווחת תושבי בית שמש. רגע מרגש"

ד"ר איריס נחמיה משרד האוצר :"איחוד גורמי הממשלה כאן בהחלט יפה מאד. רה"ע לקחה את המודל ויצאה לדרך. אנחנו נתמוך ונחזק. העיר בית שמש היא מודל לרשויות בארץ"

גלית לוי מנהלת מרחב ירושלים בהתאחדות התעשיינים :"אני מביאה את ברכת נשיא ההתאחדות ד"ר רון תומר. אנחנו מוצאים ביקוש ער לעבודה ונהיה פעילים בזירת מפגש זו. אנחנו מוצאים בתעשייה בעיר כתובת לעובדים בעיר"

ישראל מנדלסון ממונה תעשייה ומסחר :"מרגש רבע לפני חג החירות לייצר אופק לרבים מתושבי העיר ולסמן להם את החירות הכלכלית. בהצלחה לכולנו"

נושאים: משרד האוצר, הפנים, עיריית בית שמש, מנהלת תעסוקה
משתתפי הזום להקמת המנהלת
משתתפי הזום להקמת המנהלת
משתתפי הזום להקמת המנהלת
משתתפי הזום להקמת המנהלת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: