וועדת הכספים התכנסה ו'שכחה' לדון בתקציבי ההוצאות על הקורונה

שורה של תברים הובאו לישיבת וועדת הכספים הראשונה בעידן שאחרי הקורונה. ובמפתיע משום מה נשכחו התקציבים שהגיעו למימון הפעילות בימי הקורונה. מתי אם בכלל יגיעו אלה לדיון?

חלוקת מזון
חלוקת מזון

חוזרים לשגרה, חוזרים לתפקד, וגם וועדת הכספים התכנסה אתמול לדון בשורת תב"רים שהביא גזבר עיריית בית שמש אריה ברדוגו לידיעת הוועדה ולאישורה בטרם העלאתם במליאה.

חברי הוועדה הבכירה הכוללת 6 חברי מועצה בתוכם שני סגנים (שיטרית והולנדר) ושני משנים לראש העיר (מלאכי כי טוב והרב סילברסטין) ואת גזבר העירייה קיבלה מבעוד מועד, יממה לפני הכינוס, את רשימת התברים שהם מתבקשים לאשר בוועדה. באשר למועד ההודעה על התברים הבהירה יו"ר הוועדה שזה בניגוד למנהל תקין, אלא שהפעם בשל נחיצות הנושאים ודחיפות העניינים היא מוצאת לנכון לנהל דיון. "אנו מבקשים מהגזברות ומאנשי המקצוע להקפיד להגיש תב"רים לאישור מראש ובהתאם לכללים. והדגישה "ההסכמה לדון כעת בתב"רים אין בה הסכמה לחריגה ממנהל תקין".

אם מדברים ושומרים מנהל תקין, אז מה עם דיון על תקציבי המומון לפעילות בעידן ימי הקורונה?

מפתיע מאוד שבכינוס הראשון של וועדת הכספים לא הופיע כל מסמך המטפל בענייני הוצאות הקורונה. וועדת הכספים לא התכנסה פרק זמן ארוך, נדמה מאז שהחלה הקורונה בישראל, והיה צריך להביא לפני הוועדה את כל התקציבים אשר התקבלו מהמשרדים השונים לידיעת חברי הוועדה, לאשר קבלתם, והוצאתם במסמכים מצורפים, לא הובאו. למשל ידוע על קבלת חצי מיליון שח ממשרד הפנים, ידוע על קבלת כספים ממפעל הפיס. מה נתקבל? עבור מה הוצאו הכספים, איש לא יודע. סומכים על הפקידות שעבדה בימי הקורונה, וועדת הכספים לא יודעת. נבהיר כל הוצאת כספים אפילו מהתקציב השוטף, שנעשתה, חייבת להיות מאושרת בידי הוועדה. ימי חירום, הם סיבה טובה, אבל לא תמרור לעקיפת מנהל תקין.

בפרוטוקול הוועדה שהגיע לידינו אומר נציג ש"ס בוועדה, הרב יגאל חדד, בהתייחס לשורת התברים המופיעים בה שלדעתו לא ניתן להבין, על אילו מוסדות מדובר. דבריו קיבלו חיזוק מפי המשנה לראש העיר מלאכי כי טוב. ראש הוועדה הולנדר הזהירה: "וועדת הכספים אינה חותמת גומי". אם אינה חותמת גומי, אז מדוע לא הובאו גם הוצאות הכספים של ימי הקורונה? נכון, הטענה אינה מופנית להולנדר, אלא למי שהביא את המסמך לדיון.

מה אושר בכינוס וועדת הכספים? אושר תב"ר בסכום של מיליון שח, שיועבר ממשרד הפנים. "במסגרת תכנית המראה יש כוונה לערוך סקר נכסים וכן ייעוץ בנושא חוקי עזר ועוד פרויקטים שאמורים להניב הכנסות לעירייה." הסבר שנשמע מפי אריה ברדוגו. איזה פרויקטים, ואיזה הכנסות הוא רוצה להביא לקופה הציבורית, לא הציג. לפחות בסיס כלשהו להכרה או לידיעת וועדת הכספים. ומעניין שגם חברי מועצת העיר, חברי וועדת הכספים, לא שאלו.

באופן כללי רוב התב"רים עסקו בבניית מוסדות חינוך, ומקורם במשרד החינוך ובקרנות הרשות.

נעיר כאן כי מהשוואת הודעת הגזברות על התב"רים למליאה לבין אלו שהונחו לפני וועדת הכספים נעדר תב"ר אחד (תבר מס 840) והוא של בית ספר בית יעקב לבנות שנבנה בסמוך לבית הספר של מרים פורוש.

נשמח לקבל תגובה עיריית בית שמש.

נושאים: מפעל הפיס, משרד הפנים, עיריית בית שמש, וועדת כספים
חלוקת מזון
חלוקת מזון
חלוקת מזון
חלוקת מזון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: