חברי מועצת העיר ופעילים חרדים נקראו לסייע בהסברה ובשכנוע

אחרי שבכל המערכה עד כה בלטה עליזה בלוך בהתמודדות מול הנגיף וחוליו, היום יוצאים החברים החרדים לסייע. מאוחר? לא. והיכן סגנה הרב ישעיהו אענרייך?

הרב סילברסטין בסרטון
הרב סילברסטין בסרטון

תפנית חדה בהתייצבות במלחמה על קיום הוראות משרד הפנים מול הציבור החרדי בעיר.

ראש העירייה עליזה בלוך אולי מסתובבת בשטח, היא אינה עוד פונה אל הציבור החרדי ומבקשת ממנו לקיים את הלכות משרד הבריאות.

בשעות האחרונות הוציאה 'מחלקת' יחסי הציבור של העירייה סרטונים עם פניהם של הממונה על הבריאות, המשנה לראש העיר הרב ישראל סילברסטין, ושל חבר מועצת העיר הרב ישעיה ויסמן. אליהם חבר גם הפעיל החברתי ירוחם איסטרייכר, פעיל חרדי ברמה ג. הסרטונים מופנים כמובן לציבור החרדי לגבי חובת השמירה על הכללים.

חבר מועצת העיר הרב ישעיה ויסמן היה הראשון להוציא סרטון שעיקרו: "רוב מוחלט של תושבי בית שמש נשמעים להנחיות ונשארים בבתים, הכותרות בתקשורת הם בשל קומץ קטן ושולי. בשם תושבי העיר אני מוסר את תודתי לכוחות המשטרה שעושים עבודות קודש".

המשנה לראש העיר הרב ישראל סילברסטין צילם סרטון ארוך ומעניין בו מרביץ תורה על החשיבות להישמע להוראות שרד הבריאות ועד כמה התפילה במניין חשובה אבל לא עד כדי פגיעה בחיי אדם : "תושבי בית שמש, מגיע לכם ציון לשבח. הרחובות שוממים, כולם ספונים בבתים ונשמעים להנחיות משרד הבריאות ולהוראות של גדולי ישראל. הכותרות בתקשורת הן בגלל קומץ של עשרות בודדות של אנשים. דעתם של גדולי התורה ורבני העיר היא שמי שמתפלל במניין הרי הוא חוטא, ואכן, רובם המוחלט של התושבים נשארים בבתים".

האחרון שמצטרף לגל הזה הוא ירוחם אסטרייכר, פעיל חברתי, תושב בית שמש: "כבר חודש שלם אנחנו והילדים לא יוצאים מהבית, אני יוצא רק לקניות חיוניות ולרכישת תרופות. רחובות העיר ריקים מאדם, אנו חרדים לנפשותינו!"

אז מה קרה פתאום נזכרה בלוך שיש לידה צוות? והיכן הוא סגנה, הרב ישעיהו אענרייך והיכן זה שחיבר את המכתב העלום חותמים הרב שמעון גולדברג? האם יבואו בגל שני?

הרעיון הזה של שילובם של השותפים החרדים במאבק נדרש כבר מראשית ההתמודדות עם הנגיף, הבכירים החרדים שבחבורה לא נשלחו לשכונות החרדיות. האם איבדנו זמן חשוב? כל זה בשש אחרי המלחמה.

נושאים: בית שמש, מועצת העיר החרדית, הרב סילברסטין
הרב סילברסטין בסרטון
הרב סילברסטין בסרטון
הרב סילברסטין בסרטון
הרב סילברסטין בסרטון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: