מועד הבחירות המקומיות על שולחן וועדת הפנים

'ישראל היום' פרסם היום נימוקים מקשים על קיום הבחירות המקומיות במועד שמשרד הפנים קבע. ח"כ וולדיגר דורשת כינוס וועדת הפנים בראשותה עומד יעקב אשר מיהדות התורה שהביעה דיעה לדחות את המועד.

הכותרת בישראל היום
הכותרת בישראל היום

'ישראל היום' מפרסם "צה"ל אומר למשרד הפנים כי הם לא ערוכים לקיים את הבחירות המקומיות במועד שנקבע". העיתונאית שירית כהן אביטן מפרסת שורה של נימוקים מדוע אין אפשרות לקיים את הבחירות בשעת מלחמה. "בישיבת היערכות הציגו נציגי הצבא את הבעיות בקיום הבחירות בזמן מלחמה." אחד הגורמים הוא הצורך ב־10,000 חיילים כחברי ועדת קלפי ליום הבחירות, "מספר שנראה דמיוני כשכוח האדם בצה"ל מתוח עד לקצה.". בהמשך כתבתה היום בישראל היום מוסיפה שירית אביטן כהן לצטט: "נציגי הצבא אמרו לבסוף לאנשי המשרד כי "ישנם קשיים תפעוליים" והוסיפו כי הם לא ערוכים לקיים את הבחירות באופן שהוחלט תוך כדי מלחמה."

עוד נימוק די משכנע יש לומר, הוא הצורך ביותר מ־8,000 שוטרים לאבטחת הקלפיות תוך כדי הפעילות של המשטרה במגוון זירות לאור הלחימה בצפון ובדרום.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "המפקח הארצי על הבחירות וצוותו נפגשו עם קצינת הבחירות הראשית של צה"ל בנושא הבחירות הקרובות לרשויות. במהלך הפגישה, היא הדגישה כי למרות אתגרי התקופה צה"ל נערך לביצוע המשימה כנדרש, בצורה שתאפשר לכלל המשרתים בסדיר או במילואים להצביע".

מי שמיהרה בינתיים לדרוש דיון בוועדת הפנים של הכנסת היא ח"כ מיכל וולדיגר (שרה לפנים) אשר פנתה ליו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר לקיים דיון דחוף תוך ציטוט הבעיות כפי שעלו מהכתבה של אביטן כהן. וולדיגר פירטה את הבעיות כפי שתוארו בכתבה: הצורך ב-10,000 חיילי סדיר לקיום הבחירות בצבא, גיוס 14,000 מאבטחים ו-8,000 שוטרים שיאבטחו את הקלפיות האזרחיות. וולדיגר שיגרה מכתב ובו הסבירה את הבעיות כפי שתוארו בכתבה.

האם וועדת הפנים תקיים דיון? האם וועדת הפנים תשתכנע בסופו של יום ותבין את גודל השעה ותמנע בלבול בקרב חיילים המעדיפים להתרכז במשימתם בחזית? נזכיר כי בתפקיד יו"ר ועדת הפנים יושב ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה אשר מקורבים בה הביעו דעתם לדחות את המועד .

אגב כך, השבוע פורסם כי קצין, מועמד יש עתיד מנהל מערכת הבחירות שלו בעיר הרצליה מתוך הצבא, עם מדים ותוך כדי תפקיד.

נושאים: משרד הפנים, וועדת הפנים של הכנסת, חכ מיכל וולדיגר, חכ יעקב אשר
הכותרת בישראל היום
הכותרת בישראל היום
הכותרת בישראל היום
הכותרת בישראל היום
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: