רשימת תב"רים אושרה, מה המקורות?

כמה כסף יש בקופת קרנות הרשות שאפשר לקחת משם כל כך הרבה ועוד נשאר, באר שלא נגמרת. או שאולי זה רק עניין לשורות בהודעות לאישור תב"רים.

עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
ההודעה המסכמת את מליאת מועצת העיר שיצאה מדוברות העירייה יבשה לגמרי. הכותרת מספרת על בשורה אדירה עבור כל תושבי בית שמש, תקציבי תב"רים בסכום של 339 מיליון ₪ אושרו במליאת מועצת העיר. עשו טובה. רוב מהסכום הזה (237 מיליון) הונח לפניהם כבר לפני שמונה תשעה חודשים, אלא שאז החליטו להתמרד ולהצביע נגד. מה גרם להם לשנות דעתם? עניין של פוזיציה.
תחילה בודאי חשוב לציין, כל תב"ר הוא מתנה לעיר שאסור לפספס, צריך לנצל עד תום ואפילו לנסות להשיג יותר. ועוד הערב לפני שתמשיכו לקרוא, עיני לא צרה וליבי אפילו שמח שבונים ופותרים מצוקות לציבור, לכלל הציבור. אגב כדאי לשים, לציבור החרדי זה פיתרון מצוקות או בשפה אחרות השלמת צרכים, לציבור הכללי זה שיפור בתנאי רווחה.
אחרי ציון רשימה ארוכה של פרויקטים, אין פירוט בהודעת הדוברות מה מתקבל ממשרדי הממשלה ומה נשאב מתקציב קרנות הרשות למימון הביצוע. ולא בכדי. האם רק עצלות או שאולי מישהו מנסה כאן לטשטש עקבות להסביר לציבור בדיוק על מה ובעיקר עבור מי מוצאים 339 מיליון ₪.

כי ברשימת התב"רים הארוכה שהונחה לפני חברי מועצת העיר מופיעה שורה המצביעה על הוצאה של 16 מיליון ₪ לרכישת מנדים. המקור קרנות רשות. לא הבטיחו שהכסף הזה יגיע ממשרד החינוך, אז למה לא מצויין בדף התברים.

עוד שורה שמשכה תשומת לב היא שורה במרכז הרשימה הקמת מנהל הנדסה. הקמת בית מינהל הנדסה החלה עם תכנון והקצבה של 10 מיליון, בהמשך זרמו ל-15 מיליון ועכשיו מבשרים שהוצאו כמעט 17 מיליון, מדוייק 16,972,000 ₪. 58% יותר מהתכנון? מישהו נותן מחשבה, מישהו מסביר לציבור? אגב, ולא רק דרך אגב, היכן נעלם המימון מהמשרד לפריפריה לבניית בית ההנדסה? מימשו פנטזיה של מישהו להכניס את עיריית בית שמש המסכנה לשוק הנדל"ן ומה הציבור חושב?. הכסף לפי הרשימה שהונחה לני חברי מועצת העיר מקופת קרנות הרשות.

צריכים לתכנן הקמת בי"ס חדש ברמה ב' מגייסים עוד סכום של 7 מיליון ש"ח. מנין לוקחים? מקרנות הרשות. סה"כ עד כה כבר 40 מיליון.

וכך עוד הרבה שורות עוקבות שהמקור התקציבי משרד החינוך ומתחתה שורה משלימה מכספי קרנות רשות. הרבה הרבה מספרים והרבה מאוד מיליונים.

כך התמונה במגרש 508 ברמה ג המיועד להיבנות עליו בית ספר וגני ילדים בהשקעה של 38 מיליון, מתוכם משרד החינוך נותן 27 מיליון והשאר מנין? נכון, ניחשתם מקרנות הרשות.

כמה כסף יש בקופת קרנות הרשות? האם לא ראוי למען השקיפות והסדר הטוב שגזבר העירייה יציג בפני הנוכחים טבלה מה וכמה יש בקרנות הרשות וכמה יוצא מתוכן בערב המכובד והכבד הזה וכמה יישאר באותה קרן לאחר ביצוע והשלמת התברים. רק פעם אחת יסביר הגזבר הרי בסופו של דבר לא מדובר באיזו באר בלתי נגמרת. הצגת נתונים לא תגרע מעומק הדיון, הם יכולים רק להאיר עיני הנוכחים והדוברים השונים.

בודאי חשוב מאוד לאשר תברים, האם כך מתנהלת קופה ציבורית?

טוב יעשה מזכיר המועצה לעניין זה, רכז המליאה אם ידרוש להבא לעשות זאת בצורה מסודרת, דהיינו כל תב"ר יונח עם דף ובו כל הפרטים הנדרשים. תדפיס המפרט שורת הוצאה, שורת הכנסה, מקור ההכנסה. הגירעון הצפוי, וכו'.

בשנת 2018 היתה יתרה של 108 מיליון ₪ בקרנות הרשות. וגם אז השתמשו בכספי הקרנות למימון בניה, כמה יש היום בחלוף 4 שנים? איש אינו יודע זולת הגזבר. אז למה של יונחו לפני היושבים בכל דיון הנתונים?

והדבר חשוב אפילו לכאלה שאינם מתעניינים ביתרת הזכות, לפחות שהציבור יבין או ידע מה עושים עם הכספים שבסופו של יום הם כספים שלהם.

נושאים: קרנות רשות, בית שמש, משרד הפנים
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: