מועד הבחירות בינואר בסימן שאלה

עימות בממשלה לגבי מועד הבחירות, שר הפנים ארבל נכנע לשלטון המקומי ומקבע את מועד הבחירות לסוף ינואר, יו"ר הציונות הדתית טוען לבחירות לא תקינות. האם עתירה בדרך?

בחירות מקומיות
בחירות מקומיות

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בפניה דחופה לשר הפנים משה ארבל (ש"ס): ״תאריך הבחירות ברשויות המקומיות שהוכרז - מונע בחירות תקניות״ - 62% מבעלי התפקידים המתמודדים לבחירות המוניציפליות ברשימות ׳הציונות הדתית’ ב-66 רשויות, מגויסים למילואים. ״אי אפשר לקיים בחירות במציאות כזו״.

המסר שמגיע מכיוון משרד הפנים הוא: כל הדיונים כבר התקיימו, התאריך נקבע ולא ישונה.

היום מחריף השר סמוטריץ' את הטון נגד שר הפנים משה ארבל: "לקיים בחירות בזמן מלחמה זו סטירת לחי למשרתים במילואים, למשפחותיהם ולבוחריהם. צריך לקיים את הבחירות רק לאחר המלחמה"

האוצר בידי סמוטריץ', אם ארבל ימשיך בעקשנות שלו לתמוך בקיום הבחירות במועד הנקוב, ינואר 2024, סמוטריץ' יכול להקשות ולהכריז על ביטול יום השבתון בבחירות המקומיות. הנימוק: המצב הכלכלי לא מאפשר, בגישה כזו יוכל האוצר לחסוך לפחות 1.5 מיליארד ש"ח מבזבוז יום עבודה למשק- יום הבחירות יום שבתון. נכון לעכשיו סמוטריץ' לא מחריף את הטון באופן קיצוני.

מה שיכול ויביא לעתירה לבית המשפט להתערב בקביעת מועד לבחירות המקומיות.

ועוד, מבדיקה לגבי בית שמש, הנימוק של סמוטריץ' לגבי שירות מילואים אינו תופס, שכן רשימת הציונות הדתית אינה כוללת משרתים במילואים בשירות פעיל. נתי גבאי וישראל מנדלסון ראשי הרשימה אינם על מדים, כמו כל עם ישראל מתנדבים בצרכים לטובת החזית.

בשטח אגב שום דבר לא קורה, הקשר בין האיש על הבחירות, דוד וקנין שקיבל בראשית המלחמה הודעה על הפסקת העסקתו בתפקיד מזכיר ועדת הבחירות עם ועדת הבחירות הארציות לא חודש עד כה.

נושאים: משרד האוצר, משרד הפנים, בחירות מקומיות, בית שמש
בחירות מקומיות
בחירות מקומיות
בחירות מקומיות
בחירות מקומיות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: