משלימים את טיפוח כיכר היונים

ששה אלמטים, אשר מומנו בידי קול קורא של משרד הפנים הוצבו ויוצבו בכיכרות העיר לשיפור הנראות. הבאים בתור, שקיעה, בכיכר בן שמואל, זר פרחים בכיכר גנדי.

הכיכר היום.
הכיכר היום.

פסלי יונים בלב כיכר ברשות מקומית, כנראה שזה סמן נראות לעיר נאה. בביתר עילית קוננו חמישה יונים על חמישה עמודים מעוצבים, והיא זכתה בחמישה כוכבי יופי. בית שמש מסתפקת רק בשני יונים, ועתה משלימים להם את הכיכר על שמם בצומת בן קסמא הרצוג.

ככלל, אותו פסל בכמה מקומות עושה רע לחובבי האמנות, הנראות והאמנות המשוחזרת הופכת לקלישאה חסרת ערך. כך מצאנו את פסל הגלובוס בכיכר בן זאב, העתקו או מקורו, מצוי גם בפאתי העיר דימונה, ועתה פסל היונים שהעתקו המנופח מצוי בביתר עילית ומצומצם בבית שמש. ומי יודע? אם תכתתו רגליים ואצבע באינטרנט תמצאו אותם פסלים בעוד ישובים אחרים... נראות, אבל לא מקוריות, נראות מועתקת אפילו מקלקלת. למה כך? חשבתם אולי שהסיבה כי זה פשוט קל , במקום לאמץ מחשבה על מקוריות מעתיקים.

משהו על הפסל החדש והכיכר שמעוצבת בימים אלה. ביולי 2018 קיבל משה אבוטבול אומדן עלויות לביצוע אלמנטים בבית שמש. באותה הזדמנות נבחרו ששה אלמטים, אשר מומנו בידי קול קורא של משרד הפנים. יונים עפות היה רק אחד מהם. שקיעה, בכיכר בן שמואל, זר פרחים בכיכר גנדי יהיו הבאים בתור. עלות ביצוע לאלמנט שהוצב בכיכר היונים עלה 132,747 שח. הפיתוח עולה כ-300 אלף שח.

הכיכר כבר סומנה לקראת השלמת ביצוע, ומי יודע מה ואיך בדיוק, א כי המונה הזו או אולי לפי מה שבא למתכננים ואדריכלים שלנו. נחכה ונראה.

בינתיים נעיר, לא די בטיפוח הכיכר, אם כבר אז כבר, אולי תטפחו גם את הסביבה הקרובה לכיכר. למשל פאתי הכביש המקביל לה שהיום מלאים עדיין בשקי חומר תפזורת לעבודה, מה לבניין הסמוך ומה לכיכר. והיה כאשר תסולק התפזורת, וכל שיירי חומרי העבודה, האם גם השוליים האלה יטופחו כנדרש וכיאה לכניסה לעיר? שוב נחכה ונראה.

בכלל, נחכה ונראה, אלו מילות מבשרות טוב. כי הבטחות יש לרוב, הביצוע לוקח כפי שראיתם קצת יותר זמן. לא מאמינים? קראו מהתחלה וגלו מתי בדיוק חשבו על הצבת האלמנט הזה ומתי מושלם מיקומו.

נושאים: בית שמש, ביתר עלית, פסלים מועתקים, קול קורא
הכיכר היום.
הכיכר היום.
הכיכר היום.
הכיכר היום.
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: